متن خبر

معماری ابری به دلیل شکاف مهارت های امنیت سایبری آسیب پذیر شده است

معماری ابری به دلیل شکاف مهارت های امنیت سایبری آسیب پذیر شده است

شناسهٔ خبر: 758971 -




ابرهای دیجیتال در برابر پس زمینه آبی.
(اعتبار تصویر: Shutterstock / تخته سیاه)

تحقیقات جدید ادعا می‌کند که کمبود مهارت‌های امنیت سایبری و آموزش کارکنان چالش‌های مهمی است که شرکت‌ها با آن‌ها مواجه هستند و شکاف در تخصص در سطحی است که حفاظت از محیط‌های ابری را تهدید می‌کند.

در گزارش امنیت Cloud 2024 ، Check Point Software گزارش داد که تنها 4 درصد از سازمان‌ها توانایی کاهش خطرات حملات ابر عمومی را با وجود افزایش تهدید دارند.

از 61 درصد شرکت هایی که حوادث امنیتی ابری را تجربه کردند، 21 درصد قربانی نقض داده ها بودند.

مهارت های هوش مصنوعی مورد نیاز است

این گزارش نشان می دهد که دلایل متعددی برای آسیب پذیری ها وجود دارد. در درجه اول، فقدان مهارت ها و آگاهی های امنیتی از سوی کارکنان، اما در یک مرحله بسیار نزدیک، تغییرات سریع تکنولوژیکی است که سازمان ها در تلاش برای انطباق با آن هستند.

پاسخ دهندگان اکثراً هوش مصنوعی را به عنوان یک اولویت برای شرکت خود در برخی سطوح شناسایی کردند که نشان دهنده تغییر قابل توجهی به سمت راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی در استراتژی های امنیت سایبری است. تقریبا نیمی از آنها (49 درصد) نیاز به آموزش کارشناسان امنیتی در زمینه مهارت‌های مرتبط با هوش مصنوعی را اعلام کردند، و 35 درصد به طور خاص نگران نبودند که دانش مانعی برای پذیرش هوش مصنوعی است.

این اولین تحقیقی نیست که شکاف مهارت‌های امنیت سایبری را برجسته می‌کند. در بریتانیا، 50 درصد از مشاغل گزارش می دهند که با کمبود آموزش های اولیه امنیت سایبری مواجه هستند. به ویژه صنایع بهداشت و درمان و مالی آسیب پذیر هستند که به زیرساخت امن فناوری اطلاعات متکی هستند.

افزایش نه تنها تعداد حملات سایبری، بلکه در پیچیدگی آنها به این معنی است که کسب و کارها بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر هستند، به ویژه برای کسانی که نمی توانند امنیت سایبری را بالاتر ببرند.

در حال حاضر به نظر می رسد هوش مصنوعی هم بخشی از مشکل و هم راه حل است. عوامل تهدید در حال استفاده از هوش مصنوعی در حملات بدافزار و مهندسی اجتماعی هستند، اما همچنین می‌تواند به شرکت‌ها در تقویت قابلیت‌های امنیت سایبری کمک کند.

از طریق InfoSecurity

بیشتر از TechRadar Pro

کارمند نویسنده

الن تقریباً چهار سال است که با تمرکز بر سیاست های پس از کووید در حالی که در مقطع کارشناسی سیاست و روابط بین الملل در دانشگاه کاردیف تحصیل می کند و پس از آن مدرک کارشناسی ارشد در ارتباطات سیاسی می نویسد. قبل از پیوستن به TechRadar Pro به عنوان یک نویسنده جوان، او برای تیم محتوای MVC در Future Publishing کار می کرد و با بازرگانان و خرده فروشان برای آپلود محتوا کار می کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است