متن خبر

معروف ترین شعبده باز جهان در راه اندازی ذخیره سازی داده سرمایه گذاری می کند که می خواهد دیسک های ۱۰۰ گیگابایتی را برای انسان نماهای آینده به ماه بفرستد.

معروف ترین شعبده باز جهان در راه اندازی ذخیره سازی داده سرمایه گذاری می کند که می خواهد دیسک های ۱۰۰ گیگابایتی را برای انسان نماهای آینده به ماه بفرستد.

شناسهٔ خبر: 436142 -




جادوگر افسانه‌ای دیوید کاپرفیلد تلاش‌های خود را برای پراکنده کردن دانش بشر در وسعت منظومه شمسی برای کشف نسل‌های آینده به کار می‌گیرد.

بنیاد Arch Mission (AMF) قبلاً یک دیسک نانوفیش مبتنی بر نیکل بر روی سطح ماه کار گذاشته است که چنین آرشیوهایی به عنوان پشتیبان برای ثروت دانش بشری عمل می کند.

همانطور که ممکن است حدس زده باشید آنها از مس ساخته نشده اند.

طاق های ویژه

به گفته Blocks and Files ، شعبده باز که زمانی توسط فوربس به عنوان موفق ترین شعبده باز تجاری در تاریخ توصیف شده بود، در این پروژه سرمایه گذاری کرده و بخشی از کارهای خود را به آرشیو اهدا کرده است.

این دیسک های ۴ گرمی فقط خواندنی دارای قطر ۱۲۰ میلی متر و ضخامت ۰.۰۴ میلی متر هستند. آنها اساسا دی وی دی هایی با ۲۵ لایه هستند.

آنها شامل چهار لایه آنالوگ با تقریباً ۶۰۰۰۰ صفحه محتوا هستند که با استفاده از میکروسکوپ نوری تا ۲۰۰ بار قابل دسترسی هستند. لایه اول شامل توضیحاتی در مورد معنای بیش از یک میلیون کلمه و مفهوم در چندین زبان و همچنین کتابخانه های وسیعی از دانش در مورد زمینه های موضوعی مختلف است.

آنها همچنین شامل دستورالعمل هایی برای بازیابی اطلاعات از ۲۱ لایه بعدی هستند. این محتوا شامل مشخصات فنی و علمی است، پس هر کسی که به طور تصادفی در مورد مواد مورد نظر قرار می‌گیرد، می‌تواند نحوه بازیابی و تفسیر داده‌های دیجیتال دیسک نانوفیش را بیاموزد.

این لایه ها حاوی بیش از ۱۰۰ گیگابایت داده فشرده هستند که تقریباً به ۲۰۰ گیگابایت اطلاعات غیرفشرده تبدیل می شود. آنها شامل محتوای ویکی‌پدیا، آرشیو اینترنت، و اطلاعاتی در مورد نزدیک به ۷۰۰۰ زبان با مجموعه داده PanLex، در میان منابع دیگر هستند.

Blocks and Files بیان کرد که در درون داده‌ها «حفظه‌های ویژه» پنهان شده‌اند که از میان آنها می‌توان به رازهای دیوید کاپرفیلد اشاره کرد که هنر و علم توهمات او را توضیح می‌دهد.

AMF سابقه پرتاب ماموریت‌ها را دارد که به سال ۲۰۱۸ بازمی‌گردد. اولین نصب بزرگ کتابخانه قمری خود را در سال ۲۰۱۹ با یک آرشیو ۳۰ میلیون صفحه‌ای که اکنون در ماه دست نخورده است، به پایان رساند.

از آن زمان با مأموریت‌های بعدی به آرشیو اضافه شده است، اما همچنین در حال برنامه‌ریزی برای ماموریتی به مریخ است که از سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود، با کتابخانه‌هایی که در دهه‌های آینده به مدار و سطح سیاره سرخ پرتاب می‌شوند.

پس از کاشت، فکر این است که ساکنان آینده زمین - یا فرازمینی ها - روزی این آرشیوها را کشف خواهند کرد. آنها سپس بر اساس دستورالعمل ها یک دستگاه پخش دی وی دی می ساختند و همه چیز را در مورد مجموع دانش بشری از جمله رازهای موفقیت دیوید کاپرفیلد یاد می گرفتند.

بیشتر از TechRadar Pro

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است