متن خبر

معاملات پرایم روز آمازون اینجاست – اما قربانی این وب سایت های کلاهبرداری نشوید

معاملات پرایم روز آمازون اینجاست – اما قربانی این وب سایت های کلاهبرداری نشوید

شناسهٔ خبر: 777036 -




تصویر تبلیغاتی Amazon Prime Big Deal Days

(اعتبار تصویر: آمازون)

Amazon Prime Day اکنون فرا رسیده است، اما در کنار تمام معاملات عالی که باید انجام شود، به خریداران هشدار داده شده است که هنگام مرور مراقب باشند.

مطالعه‌ای از Check Point Research (CRP) نشان می‌دهد که کلاهبرداران جعل هویت آمازون یا شرکت‌های وابسته برای فریب خریداران آنلاین هستند – و تنها در 30 روز گذشته، بیش از 1000 دامنه جدید مرتبط با آمازون ثبت شده است که 88٪ آنها مشکوک شناسایی شده‌اند.

بسیاری از این دامنه ها "پارک شده" هستند یا استفاده نمی شوند، اما می توانند در روزهای آینده فعال شوند یا در حملات فیشینگ استفاده شوند. این کلاهبرداری‌ها اشکال مختلفی دارند، اما معمولاً به مشتریان توصیه می‌کنند روش‌های پرداخت خود را برای «دسترسی» به مزایای اصلی به‌روزرسانی کنند – و البته پس از آن اطلاعات حساس آنها را سرقت کنند.

اهداف اصلی

با افزایش محبوبیت Amazon Prime Day، متأسفانه چنین کلاهبرداری‌هایی رایج‌تر شده‌اند – و از آنجا که این رویداد به‌طور خاص مشتریان را تشویق می‌کند تا در یک چارچوب زمانی خاص برای دسترسی به معاملات و مزایا سفارش دهند، کلاهبرداران قربانیان را تحت فشار قرار می‌دهند تا با فراخوان‌های فوری اقدام کنند.

فریب کاری فراتر از ایمیل‌ها نیز می‌رود، به طوری که برخی مجرمان تا آنجا پیش می‌روند که با مشتریان تماس می‌گیرند تا به آن‌ها اطلاع دهند که عضویت‌هایشان اطلاعات یا روش پرداخت را از دست داده است – داده‌هایی که آنها جمع‌آوری و از آنها بهره‌برداری می‌کنند.

هر سال در حوالی روز نخست، سایت‌های جعلی با نرخی سریع ظاهر می‌شوند که به دنبال استفاده از خریدارانی هستند که به دنبال تخفیف هستند.

برای ایمن ماندن در سال جاری، CPR توصیه می کند URL ها و آدرس های ایمیل را با دقت تحلیل کنید، اشتباهات املایی رایج اغلب برای فریب کاربران با جعل هویت یک سایت مورد اعتماد استفاده می شود. همچنین، به دنبال نشانی‌های وب سایت HTTPS باشید که نشان‌دهنده اتصال امن‌تر است.

ما می دانیم که معاملات در روز پرایم می تواند بسیار آبدار باشد، اما مراقب هر چیزی که غیرواقعی به نظر می رسد باشید – به غریزه خود در فروش اعتماد کنید، یک آیفون 10 دلاری احتمالا کمتر از حد مجاز است. در حالت ایده آل، خریداران باید به وب سایت یا برنامه تأیید شده آمازون بچسبند و هرگز روی پیوندهای اشخاص ثالث کلیک نکنند.

دیگر اخبار

شبکه های مخابراتی فرانسه دچار اختلال می شوند زیرا خرابکاری های مخرب چندین اپراتور را تحت تأثیر قرار می دهد – اما المپیک تحت تأثیر قرار نمی گیرد.

بیشتر از TechRadar Pro

کارمند نویسنده

الن تقریباً چهار سال است که با تمرکز بر سیاست های پس از کووید در حالی که در مقطع کارشناسی سیاست و روابط بین الملل در دانشگاه کاردیف تحصیل می کند و پس از آن مدرک کارشناسی ارشد در ارتباطات سیاسی می نویسد. قبل از پیوستن به TechRadar Pro به عنوان یک نویسنده جوان، او برای تیم محتوای MVC در Future Publishing کار می کرد و با بازرگانان و خرده فروشان برای آپلود محتوا کار می کرد.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است