متن خبر

مشخص نیست، لیندا یاکارینو، مدیرعامل X از برنامه ایلان ماسک برای دریافت هزینه برای X اطلاع داشته است.

مشخص نیست، لیندا یاکارینو، مدیرعامل X از برنامه ایلان ماسک برای دریافت هزینه برای X اطلاع داشته است.

شناسهٔ خبر: 438564 -




در یک گفتگوی زنده در اوایل ماه جاری، ایلان ماسک بیان کرد که X برای استفاده از سرویس خود، "یک پرداخت ماهانه ناچیز" از کاربران دریافت می کند - او توضیح داد که برای مبارزه با "ارتش عظیم ربات ها" در این پلتفرم یک ضرورت است. اما در مصاحبه ای که این هفته در کنفرانس کد انجام داد، به نظر می رسید که لیندا یاکارینو، مدیر عامل ایکس، با سوالی در مورد این طرح غافلگیر شده بود، و از مصاحبه کننده می خواست که ابتدا سوال را تکرار کند، سپس از ماسک پرسید که آیا ماسک واقعاً گفته است آیا X قصد حرکت دارد یا خیر. به اشتراکی برای همه کاربران یا او "فقط به آن فکر می کرد؟"

جولیا بورستین از CNBC، که مصاحبه را انجام می داد، می خواست بداند که چنین تغییری چگونه بر تجارت X تأثیر می گذارد، که امروزه عمدتاً به درآمد تبلیغات وابسته است. یاکارینو، که از NBCU جایی که رئیس گروه تبلیغات و مشارکت آن بود، به X پیوست، مطمئناً می‌دانست که آیا X تلاش می‌کند از مدلی که عمدتاً توسط تبلیغات پشتیبانی می‌شود به مدلی که برای درآمدزایی نیز به اشتراک کاربران متکی است تغییر کند. (یا حداقل ربات ها را دور نگه دارید!)

هنگامی که از او پرسیده شد که X ممکن است با چنین تغییری چند کاربر را از دست بدهد، Yaccarino گیج شده بود. او از بورستین خواست تا توضیح دهد که آیا ماسک گفته است که ایکس به سمت این مدل حرکت می‌کند یا بهتر بگوییم این ایده را مطرح کرده است.

(برای ثبت، ماسک در گفتگوی مستقیم با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در ۱۸ سپتامبر، اعلام کرده بود که این شرکت برای استفاده از پلتفرم X به پرداخت ماهانه کوچکی می‌پردازد. به نظر نمی‌رسد او پیشنهادی داشته باشد. در آن زمان، این فقط یک فکر گذرا بود، زیرا او در ادامه توضیح داد که چگونه هزینه اندکی که توسط همه کاربران پرداخت می‌شود، سود هرزنامه‌ها را از ربات‌های خود ممنوع می‌کند.)

هنگامی که یاکارینو مستقیماً به این سؤال پاسخ نداد، بورستین فشار آورد و پرسید که آیا با مدیر عامل X در مورد این تصمیم مشورت شده است یا خیر.

یاکارینو به طور مبهم پاسخ داد: "ما در مورد همه چیز صحبت می کنیم."

مصاحبه‌کننده بیان کرد که سابقه یاکارینو در زمینه تبلیغات بوده است - نکته‌ای که او احتمالاً به آن اشاره کرده است، زیرا اگر ماسک تصمیم خود را در مورد دریافت هزینه‌ها بدون نظر مدیر تبلیغات سابق می‌گرفت، تعجب‌آور بود.

اما یاکارینو حرفش را قطع کرد.

"چرا او نمی خواهد؟" او تا حدودی جنگنده پاسخ داد. "به نظر شما ایلان من را به این شرکت آورده تا رئیس تبلیغات باشم ... یا فکر می کنید او من را برای اداره شرکت و ارائه بهترین تجربه ممکن به کاربران خود آورده است؟"

او سپس به توضیح آینده X پرداخت، پلتفرمی که قصد داشت افق‌های خود را از طرق مختلفی گسترش دهد - برای مثال به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوها را تماشا کنند و به زودی معامله کنند. او همچنین از تجربه گذشته خود در سوق دادن شرکت های رسانه ای قدیمی به نوآوری سخن گفت.

«این یک تجربه کامل است که در آن جانشینی وجود ندارد. یاکارینو بیان کرد هیچ جایگزینی برای X وجود ندارد.

اما از آنجایی که هنوز به موضوع اشتراک‌های کاربران پاسخ داده نشده بود، بورستین یک بار دیگر تلاش کرد و پرسید که آیا یاکارینو فکر می‌کند X مبتنی بر اشتراک طرح خوبی است یا خیر، آیا با او مشورت شده است یا خیر، و آیا فکر می‌کند X هنوز باید سطح رایگان را حفظ کند یا خیر. از آنجایی که تیم های محصول X هنوز به ماسک گزارش می دهند، او همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا Yaccarino واقعاً بیشتر نقش COO را ایفا می کند. یا شاید فقط یک مدیر عامل به نام.

یاکارینو با اشاره به آخرین اظهار نظر در مورد کمبود قدرت خود، قبل از ادامه توضیح، پاسخ داد: "بله، خوب نیست." «[ماسک] محصول را اجرا می کند. او فناوری را اداره می کند. او تیمی از مهندسان فوق‌العاده با استعداد را رهبری می‌کند... چه کسی دوست ندارد ایلان ماسک در کنار محصول در حال اجرا آن‌ها بنشیند؟

برخی از حضار دستان خود را بالا بردند و صدای خنده شنیده شد.

با این حال، متأسفانه، مدیرعامل X هرگز مستقیماً به هیچ یک از سؤالات مربوط به مدل اشتراک پیشنهادی در X که ماسک در مورد آن صحبت کرده بود، پاسخ نداد.

در هر صورت، پاسخ‌های او نشان می‌دهد که یا از چنین طرحی بی‌اطلاع است یا فکر نمی‌کند در این مرحله چیزی فراتر از حضور در فاز ایده باشد. مشخص نبود که او حتی قصدش را درک کرده بود، زیرا نمی‌توانست به موضوع ربات‌ها یا نحوه کارمزدها برای جلوگیری از سرویس آن‌ها دست بزند.

البته، به‌عنوان مدیر تبلیغات سابق، شاید نمی‌خواست تبلیغ‌کنندگان X را به این فکر بیاندازد که روزهای X به عنوان یک سرویس رایگان و پشتیبانی شده از تبلیغات در برخی ظرفیت‌ها محدود بود.

به طور کلی، مصاحبه درهم و برهم بود، با یاکارینو که ظاهراً از سؤالات اساسی در مورد کسب و کار X و همچنین سؤالات مربوط به فعالیت ماسک، خواه این طرح دعوی او علیه ADL، اشتراک ها یا کارکنان برای یکپارچگی انتخابات باشد، آشفته بود. در واقع، او انکار کرد که X تیم صداقت انتخاباتی X را چند ساعت پس از ارسال پست ماسک در X مبنی بر «رفتن آنها» منحل کرده است.

همچنین به نظر می‌رسید که او اطلاعات دقیقی روی شماره‌های کاربری X ندارد، و در یک نقطه بیان کرد که X «۲۰۰ تا ۲۵۰ [میلیون]» کاربر فعال روزانه دارد… «چیزی شبیه به آن».

او همچنین بیان کرد که X 540 میلیون کاربر فعال ماهانه جهانی دارد، اگرچه ماسک تنها چند روز پیش گفته بود که این رقم ۵۵۰ میلیون نفر است.

نکته مهم‌تر از بحث این بود که یاکارینو و ماسک، شاید زمانی که نوبت به اجرای X می‌رسید، کاملاً یکسان نبودند و اینکه در برخی از بزرگ‌ترین حرکت‌های X، مدیرعامل از جریان خارج بود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است