متن خبر

مرورگر اج مایکروسافت اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است – اما چرا؟

مرورگر اج مایکروسافت اکنون بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است – اما چرا؟

شناسهٔ خبر: 447561 -




مایکروسافت اج
(اعتبار تصویر: Shutterstock / monticello)

مرورگر اج مایکروسافت سهم بیشتری از بازار را بر روی رایانه های شخصی رومیزی به خود اختصاص داده است و رکورد جدیدی را برای پذیرش به دست آورده است، حداقل با یک سری از آمار مرورگرهای وب .

اینها آمار جهانی ارائه شده توسط Statcounter برای ماه گذشته، ژانویه 2024 است، که کروم همچنان با فاصله زیادی پیشتاز است (غافلگیرکننده نیست) و 64.84 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است – اما Edge در رتبه دوم قرار دارد، اکنون با 12.96 درصد برای مرورگرهای دسکتاپ. .

همانطور که اشاره شد، این بهترین عملکرد برای مرورگر مبتنی بر کرومیوم مایکروسافت است که تقریباً 13 درصد است. Edge قبلاً کمی بیش از 11٪ بوده است، اما در طول سال گذشته به 10.6٪ کاهش یافته است، پس مایکروسافت از دیدن بهبود آن خوشحال خواهد شد، بدون شک.

اج تا حدودی از نزدیکترین رقبای خود یعنی سافاری (8.83 درصد) و فایرفاکس (7.57 درصد) جلوتر است و در واقع، چندان دور از دسترس نیست که تعداد کاربران مرورگر موزیلا دو برابر شود.

همچنین لازم به ذکر است که در سایر نقاط جهان از سهم بازار سیستم عامل، Statcounter مشاهده کرده است که ویندوز 11 با افزایش 1.29 درصدی در سهم 27.83 درصدی قرار دارد. این قابل توجه است زیرا در گذشته اخیر شاهد تغییراتی در پذیرش ویندوز 11 بوده‌ایم، پس سیستم‌عامل دوباره در حال ارتقاء رتبه‌ها است – بسیار بسیار آهسته در مقایسه با پیشرفت ویندوز 10.


تجزیه و تحلیل: لبه به جلو

پس از آن، مایکروسافت اج کم کم از نظر ظاهری محبوب تر می شود (حداقل در دسکتاپ – استفاده از موبایل هنوز اصلاً اتفاق نمی افتد، اما این یک کتری ماهی در حال مرور بسیار متفاوت است). پس ، سوال این است: چرا Edge از این نظر شتاب بیشتری می گیرد؟

انصافاً، مایکروسافت در چند وقت اخیر پیشرفت قابل توجهی با Edge داشته است. مرورگر دسکتاپ عملکرد خوبی دارد (و همچنان در این زمینه به جلو حرکت می‌کند )، و شاهد برخی آپشن های تاثیرگذار مانند تقویت جستجو با یک ترفند جدید بوده است. ناگفته نماند که تعداد بی شماری از گام های کوچک اما مفید رو به جلو ( مانند برش های ترجمه ویدئویی یکپارچه ).

Plus Copilot در حال تبدیل شدن به یک برند هوش مصنوعی بیشتر و قابل تشخیص است، اکنون در ویندوز است و بخشی از پیشرفت های مداوم Edge است، پس ممکن است کاربران را نیز جذب کند.

به همان اندازه مهم، مایکروسافت با نرم افزار خود، به ویژه ویندوز 11 (به عنوان مثال، برخی از برنامه های پیش فرض را حذف کرده) و Edge نیز در یک درایو ساده کار کرده است. پس ، مرورگر آپشن های مفید جدیدی را دریافت می‌کند، در حالی که برخی از کاه‌ها را از بین می‌برد. نتیجه یک برنامه فشرده تر در همه جانبه است، و شاید افراد بیشتری اکنون متوجه این موضوع شده باشند.

ما همیشه احساس می‌کنیم که محبوبیت Edge به نوعی یک طناب کشی است. کشیدن یک طرف طناب پیشرفت با پیشرفت ویژگی ها و تنظیم دقیق است، اما در طرف دیگر، عقب نشینی، جنبه منفی تر تلاش مداوم مایکروسافت برای تلاش برای ترغیب مردم به استفاده از Edge ( یا پیدا کردن دلیل آنها وجود دارد) از آن استفاده نمی کنم ).

در حال حاضر، جنبه‌های مثبت پیرامون Edge در حال برنده شدن هستند، اما نمی‌توانیم احساس کنیم که جزر و مد نبرد با کروم می‌تواند راه مایکروسافت را حتی بیشتر تغییر دهد، اگر این آزار را کنار بگذارد.

از طریق Neowin

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

دارن یک فریلنسر است که اخبار و آپشن های TechRadar (و گاهی اوقات T3) را در طیف گسترده‌ای از موضوعات محاسباتی از جمله پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی، سخت‌افزارهای مختلف دیگر، VPN، آنتی‌ویروس و غیره می‌نویسد. او در بهترین بخش از سه دهه در مورد فناوری نوشته است و در اوقات فراغت خود کتاب می نویسد (اولین رمان او - "می دانم شام آخر چه کردید" - توسط Hachette UK در سال 2013 منتشر شد).

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است