متن خبر

مردیث ویتاکر بار دیگر تاکید کرد که سیگنال در صورتی که لایحه حریم خصوصی مجبور شود بریتانیا را ترک کند.

مردیث ویتاکر بار دیگر تاکید کرد که سیگنال در صورتی که لایحه حریم خصوصی مجبور شود بریتانیا را ترک کند.

شناسهٔ خبر: 436075 -




روی صحنه در TechCrunch Disrupt 2023، مردیث ویتاکر، رئیس بنیاد سیگنال، که برنامه پیام‌رسان غیرانتفاعی سیگنال را اداره می‌کند، مجدداً تأیید کرد که اگر لایحه ایمنی آنلاین این کشور که اخیراً تصویب شده، سیگنال را مجبور به ایجاد «درهای پشتی» کند، سیگنال بریتانیا را ترک خواهد کرد. رمزگذاری انتها به انتها

ویتاکر او میگوید : «اگر به انتخاب بین رمزگذاری ما در پشتی و خیانت به افرادی که برای حفظ حریم خصوصی روی ما حساب می‌کنند یا ترک کردن، می‌رفتیم، بریتانیا یا هر حوزه قضایی را ترک می‌کردیم. "و این هرگز درست نیست."

لایحه ایمنی آنلاین، که در ماه سپتامبر به تصویب رسید، شامل یک بند - بند ۱۲۲ - است که بسته به نحوه تفسیر آن، می‌تواند به تنظیم‌کننده ارتباطات بریتانیا، Ofcom، اجازه دهد تا رمزگذاری برنامه‌ها و سرویس‌ها را به بهانه ساختن نقض کند. مطمئن شوید که مطالب غیرقانونی مانند محتوای استثمار جنسی و سوء استفاده جنسی از کودکان حذف شود.

آفکام می‌تواند شرکت‌هایی را که مطابق با این لایحه نیستند، تا ۱۸ میلیون پوند (۲۲.۲۸ میلیون دلار) یا ۱۰ درصد از درآمد سالانه جهانی آنها جریمه کند - هر کدام بیشتر باشد.

ویتاکر در بیان ترس‌های خود در مورد پیامدهای لایحه ایمنی آنلاین سخنی کوتاهی ن کرد.

او گفت: "ما در مورد شیرین کاری های سیاسی نیستیم، پس ما فقط اسباب بازی های خود را برداریم و به خانه برگردیم تا به بریتانیای بدی که آنها بد رفتار می کنند نشان دهیم." ما واقعاً نگران افرادی هستیم که در بریتانیا تحت یک رژیم نظارتی زندگی می‌کنند، مانند رژیمی که به نظر می‌رسد توسط وزارت کشور و سایرین در بریتانیا مورد تمسخر قرار می‌گیرد.»

ویتاکر بیان کرد که سیگنال تعدادی گام برای اطمینان از ناشناس ماندن کاربران خود صرف نظر از قوانین و مقررات در کشور خاص خود انجام می دهد. ویتاکر در پاسخ به این سوال که سیگنال در مواردی که حکم جستجو دریافت کرده است چه داده‌هایی را تحویل می‌دهد، بیان کرد که محدود به شماره تلفن ثبت‌شده در حساب سیگنال و آخرین باری است که کاربر به حساب خود دسترسی پیدا کرده است.

ویتاکر گفت: ما هیچ داده دیگری نداریم. ما داده‌های بسیار بسیار کمی داریم و این تنها راه برای تضمین حریم خصوصی است. اگر آن را جمع آوری کنید، ممکن است نقض شود، می توان آن را احضار کرد. .. پس ما روی یک رفتار بسیار سختگیرانه پیش می رویم که تا حد امکان [داده] کمتری قصد داریم و از جمع آوری آن دست به کار خواهیم شد."

این تعهد به حریم خصوصی است که تا حدودی به موفقیت سیگنال کمک کرده است. تا ژانویه ۲۰۲۲، این پلتفرم تقریباً ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه و بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود داشته است.

Whittaker با تأمل در مورد آنچه که ممکن است نه تنها برای سیگنال بلکه برای برنامه های پیام رسانی به طور کلی در پیش باشد، ابراز امیدواری کرد که پیام های رمزگذاری شده روزی مترادف با پیام رسانی شوند. او به دلایلی برای خوش‌بینی اشاره کرد، مانند برنامه متا برای استفاده از رمزگذاری سرتاسر در فیس‌بوک مسنجر و اینستاگرام علی‌رغم لایحه ایمنی آنلاین بریتانیا.

[ما باید بدانیم] که ارتباطات در فضای دیجیتال باید به هنجار ارتباطات برای صدها و صدها هزار سال احترام بگذارد، که اگر من با رئیسم [یا] کارفرمای بالقوه‌ام صحبت می‌کنم، این مکالمه نیست. تحت نظر قرار گیرد. هیچ‌کس نسخه‌ای از آن را نگه نمی‌دارد که بعداً احضار شود.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است