متن خبر

مدیر عامل Tumblr به طور عمومی با کاربران ترنس بر سر ممنوعیت حساب مخالفت می کند و نام حساب های خصوصی را در این فرآیند فاش می کند

مدیر عامل Tumblr به طور عمومی با کاربران ترنس بر سر ممنوعیت حساب مخالفت می کند و نام حساب های خصوصی را در این فرآیند فاش می کند

شناسهٔ خبر: 452825 -




مت مولنوگ، مدیر عامل اتومتیک مالک Tumblr، قرار است در تعطیلات به پایان برسد. درعوض، او با کاربران Tumblr بر سر یک تصمیم تعدیل محتوای فردی بحث می‌کند، که باعث اعتراض در سراسر جامعه و اتهامات ترنس هراسی شده است.

طی چند روز گذشته، وضعیت به حدی افزایش یافت که مولن‌ویگ با کاربر مورد نظر در پلتفرم‌های دیگر درگیر شده و جزئیات خصوصی حساب کاربری خود را به صورت عمومی به اشتراک گذاشته است.

این جنجال زمانی شروع شد که کاربری با نام وبلاگ predstrogen ممنوع شد. قبل از ممنوعیت، او از Tumblr ناامید بود، زیرا وقتی او گزارش داد که او مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است، اقدامی انجام نداد. این باعث شد که او پست کند که امیدوار است مدیر عامل شرکت "با یک مرگ دردناک برای همیشه با یک ماشین پوشیده از چکش بمیرد که بیش از چند بار منفجر می شود و چکش ها در همه جا پرواز می کنند."

به گفته مولنوگ، پردستروژن برای پست‌هایی که تهدید به خشونت علیه کارکنان Tumblr می‌کردند، ممنوع شد و به طور خاص به پست «مرگ برای همیشه دردناک» اشاره کرد. او همچنین ادعا کرد که عکس‌های انتقال لباس او چیزی نبوده است که محتوای بزرگسالان را نقض کند.

او در وبلاگ خود، photomatt نوشت: «ما معمولاً در مورد موارد فردی اظهار نظر نمی کنیم، اما از آنجا که به نظر می رسد اطلاعات نادرست گسترده در مورد این موضوع وجود دارد، من یک استثنا قائل می شوم و در مورد پردستروژن نظر می دهم. او گفت : "Tumblr تعدادی LGBT+ از جمله افراد ترنس را در کارمندان خود دارد و آنها همه چیز را کاملا از درون می بینند و به این مورد اعتراضی ندارند."

برخی از کاربران گفتند که Mullenweg بیش از حد واکنش نشان داده است، زیرا زبان آنقدر کارتونی است که نمی توان آن را جدی گرفت. اما مولنوگ این پست را به عنوان یک تهدید در نظر گرفت.

«تهدید به خشونت هرگز مشکلی ندارد. او در وبلاگ خود نوشت: تهدید به خشونت گفتار محافظت شده نیست. ما در صورت لزوم با پلیس و FBI کار خواهیم کرد، اگرچه برای روشن شدن پرونده پردستروژن تا کنون چنین چیزی تضمین نشده است. من به آنچه ممکن است بالقوه برای تهدیدهای دیگر انجام دهیم اشاره می کنم.»

Tumblr به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

Mullenweg مناظره را از پلتفرم به X برد، جایی که او در مورد یک پست از کاربر که در Tumblr ممنوع شده بود، نظر داد. سپس، در یکی از پست‌های Tumblr، مولنوگ تعداد زیادی از نام‌های وبلاگ جانبی خود را به اشتراک گذاشت که اطلاعات عمومی نیستند (کاربران Tumblr اغلب وبلاگ‌های جانبی خالی و بدون محتوا را برای چمباتمه زدن در URLها ایجاد می‌کنند).

مولنوگ نوشت: «در مورد اشتباه در محتوای بزرگسالان، من زمینه را اضافه کردم تا بگویم ربطی به عکس‌های انتقال لباس ندارد، او بیش از 20 وبلاگ دیگر و چندین حساب کاربری با نام‌های بسیار واضح داشت که نمی‌توانم آنها را بدون برچسب بزرگسالان اینجا پست کنم. ، سپس برخی از حساب ها را با نام فهرست کنید.

جدای از ایلان ماسک از زمانی که توییتر (اکنون X) را تصاحب کرد، دیدن مدیران عامل پلتفرم‌های اجتماعی که مستقیماً در مورد تصمیم‌های تعدیل محتوا اظهار نظر می‌کنند، غیرمعمول است. حتی غیرمعمول‌تر است که آن مدیران عامل اطلاعات خصوصی مربوط به حساب آن کاربر را به اشتراک بگذارند.

Bluesky سال گذشته با وضعیت مشابهی روبرو شد، اما به شکلی برعکس عمل کرد. یکی از کاربران بيان کرد که امیدوارند یک کاربر سیاه‌پوست برجسته از «جایی واقعی بالا» رانده شود. در آن صورت، تیم Bluesky به این نتیجه رسیدند که این یک تهدید مرگ مشروع نیست، که رابطه پلتفرم رو به رشد با کاربران سیاه پوست را تیره کرد.

جی گرابر، مدیر اجرایی Bluesky در آن زمان پست کرد: "عاقلانه یا نه، بسیاری از مردم هنگام بحث و جدل یا بیرون رفتن از تصاویر خشونت آمیز استفاده می کنند." «ما بحث کردیم که آیا «تهدید به مرگ» باید مشخص و مستقیم باشد تا آسیب‌رسانی کند، و اگر این نوع سخنرانی را ممنوع کنیم، توانایی افراد برای شرکت در بحث‌های داغ درباره Bluesky چه معنایی خواهد داشت.»

هنگامی که این دو تصمیم اعتدال در کنار هم قرار می گیرند، مشکلی را که پلتفرم ها در تصمیم گیری در مورد انواع خاصی از گفتار دارند نشان می دهد. در حالی که بلوسکی فکر می‌کرد که رانده شدن از «جایی واقعی بالا» هذلولی است، Tumblr تصمیم گرفت که «مرگ برای همیشه دردناک شامل یک ماشین پوشیده از چکش که بیش از چند بار منفجر می‌شود و چکش‌ها در همه جا پرواز می‌کنند» یک تهدید صوتی است.

Tumblr در یک مارپیچ رو به پایین گسترده است. Tumblr در سال 2013 توسط یاهو (اکنون شرکت مادر TechCrunch) به مبلغ 1 میلیارد دلار خریداری شد، اما این پلتفرم به حدی دست و پنجه نرم کرد که Automattic Tumblr را تنها با قیمت 3 میلیون دلار در سال 2019 خریداری کرد. سال گذشته، Mullenweg بيان کرد که این پلتفرم هر سال 30 میلیون دلار ضرر می کند بعداً، او اکثریت کارکنان Tumblr را به پروژه‌های دیگر داخل Automattic منصوب کرد. اما هیچ کس در تیم اعتماد و ایمنی مجدداً منصوب نشد، پس این تصمیمات تعدیل احتمالاً تحت تأثیر تغییر شرکت قرار نگرفته است. با این حال، Tumblr سابقه بدی در تصمیم گیری های مربوط به تعدیل محتوا دارد، به خصوص آنهایی که افراد ترنس را درگیر می کند.

مولنوگ در وبلاگ خود نوشت: «ما سال گذشته یک مدیر قرارداد خارجی داشتیم که تعدیل ترنس هراسی را انجام می داد (و همچنین اعتدال را به صورت مجرمانه می فروخت). به محض اینکه متوجه شدیم آن شخص اخراج شده است، و بعداً کل رابطه را با آن شرکت قراردادی قطع کردیم و تقریباً همه چیز را (با هزینه های گزاف) داخل خانه آورده ایم.»

مولنوگ پستی را با عنوان «باورها و اصول من» به وبلاگ Tumblr خود چسباند و در آنجا به ادعاهایی مبنی بر ترنس هراسی بودنش پرداخته است. او در حال حاضر تا ماه می در تعطیلات است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است