متن خبر

مدیر سابق تسلا، پروژه پیشروی فورد skunkworks برای توسعه خودروهای برقی ارزان قیمت

مدیر سابق تسلا، پروژه پیشروی فورد skunkworks برای توسعه خودروهای برقی ارزان قیمت

شناسهٔ خبر: 448745 -




TechCrunch دریافته است که آلن کلارک، رئیس سابق توسعه خودروهای برقی پیشرفته تسلا و فورد، پروژه skunkworks فورد را برای توسعه یک خودروی الکتریکی ارزان قیمت رهبری می‌کند.

جیم فارلی، مدیرعامل فورد، روز سه‌شنبه در طی تماس‌های درآمدی سه‌ماهه چهارم شرکت، اشاره کوتاهی به این موضوع کرد که یک تیم «skunkworks» برای ایجاد یک پلت‌فرم برقی «کم‌هزینه» ایجاد شده است. از آن زمان TechCrunch تأیید کرده است که کلارک پروژه skunkworks را که حدود دو سال قدمت دارد و در ایروین، کالیفرنیا مستقر است، رهبری می کند. این شامل مهندسان Auto Motive Power یا AMP، استارت‌آپ برق EV است که این خودروساز در نوامبر 2023 خریداری کرد. بنیانگذار AMP، آنیل پاریانی، که به طور تصادفی با کلارک برای حدود پنج سال در تسلا همپوشانی داشت، نیز بخشی از پروژه skunkworks است.

پروژه skunkworks بر روی نسل سوم EV کار می کند. سخنگوی فورد از ارائه جزئیات بیشتر در مورد پروژه یا جدول زمانی آن خودداری کرد. با این حال، بر اساس نظرات فارلی در روز سه‌شنبه - و یک سال پیش - به احتمال زیاد پروژه skunkworks روی هزینه، خودروهای الکتریکی کوچکتر و کارایی، از جمله باتری متمرکز شده است.

فارلی در طول تماس با درآمد شرکت گفت: "ما همچنین سرمایه خود را تنظیم می کنیم، روی محصولات الکتریکی کوچکتر تمرکز می کنیم." اکنون این مهم است زیرا ما دو سال پیش در سکوت شرط بندی کردیم و یک تیم فوق العاده با استعداد skunkworks را برای ایجاد یک پلت فرم ارزان قیمت EV ایجاد کردیم. این یک گروه کوچک، یک تیم کوچک - برخی از بهترین مهندسان EV در جهان - و جدا از کشتی مادر فورد بود. این یک استارتاپ بود و آنها یک پلتفرم منعطف ایجاد کردند که نه تنها در چندین نوع وسیله نقلیه مستقر می شود، بلکه پایگاه نصب بزرگی برای نرم افزارها و خدماتی وجود خواهد داشت که اکنون در Pro (واحد تجاری شرکت) می بینیم.

فورد برخی از برنامه‌های سرمایه‌گذاری خودروهای برقی خود را در ماه‌های اخیر کاهش داده است - از جمله تأخیر 12 میلیارد دلاری در سرمایه‌گذاری - زیرا با کاهش تقاضا برای دسته‌های خاصی از خودروهای باتری‌دار برقی و افزایش اشتها برای خودروهای هیبریدی سازگار شده است. اما این خودروساز همچنان برای محصولات آینده پول می گذارد. در ماه می گذشته، فارلی جزئیات پلتفرم نسل دوم EV خود را فاش کرد که اساس کامیون الکتریکی T3 و شاسی بلند سه ردیفه خواهد بود که در سال 2025 تولید می شوند.

فارلی گفت: «تمام تیم‌های خودروهای الکتریکی ما بی‌رحمانه روی هزینه و کارایی محصولات EV ما متمرکز هستند، زیرا رقابت نهایی تسلا مقرون‌به‌صرفه و OEM‌های چینی است.

در سال 2022، فورد شرکت خود را به سه واحد مجزا تغییر داد: تجارت تجاری خود فورد پرو، موتور احتراق داخلی سنتی و تجارت هیبریدی فورد بلو و فورد مدل e که بر اتصالات و وسایل نقلیه الکتریکی تمرکز دارد.

سود این شرکت از فروش خودروهای گازسوز و هیبریدی و همچنین رشد در فورد پرو حاصل شده است. تجارت خودروهای برقی فورد همچنان به کاهش درآمد خود ادامه می دهد.

فورد روز سه‌شنبه درآمد ۴۶ میلیارد دلاری را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴.۵ درصد افزایش داشته است. از این میان، فورد بلو با 26.2 میلیارد دلار بیشترین درآمد را به خود اختصاص داد در حالی که فورد پرو 15.4 میلیارد دلار درآمد داشت. فورد e، واحد EV شرکت، 1.6 میلیارد دلار درآمد و فورد اعتباری 2.7 میلیارد دلار درآمد داشت.

فورد در سه ماهه چهارم 526 میلیون دلار یا 13 سنت به ازای هر سهم از دست داد، در حالی که در دوره سال قبل 1.3 میلیارد دلار یا 32 سنت به ازای هر سهم درآمد داشت. این ضرر عمدتاً به دلیل هزینه های ویژه مربوط به برنامه های بازنشستگی کارکنان و سازماندهی مجدد عملیات خارج از کشور بود.

بر اساس تعدیل، این شرکت در سه ماهه چهارم 1.05 میلیارد دلار و در سال 10.4 میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

این شرکت بيان کرد که انتظار دارد بین 10 تا 12 میلیارد دلار درآمد تعدیل شده قبل از مالیات به دست آورد - چشم انداز بهتر از حد انتظار که به افزایش 6.3 درصدی سهام در معاملات پس از ساعت کاری کمک کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است