متن خبر

مدیر ارشد فناوری Atlassian: ما دیر به سمت ابر حرکت کردیم، روی توپ با هوش مصنوعی

مدیر ارشد فناوری Atlassian: ما دیر به سمت ابر حرکت کردیم، روی توپ با هوش مصنوعی

شناسهٔ خبر: 437947 -




راجیو راجان هفته گذشته در مصاحبه ما روی صحنه در TechCrunch Disrupt گفت: "من مسئول تمام مهندسی در Atlassian هستم." هدف او - و دو مدیر عامل در بالای شرکت - ایجاد یکی از برترین شرکت های فناوری در جهان است. عالی. چگونه اون کار را انجام می دهی؟

راجان توضیح می‌دهد که بخش کلیدی رویکرد از زمان انتصابش در یک سال و نیم پیش، فعال کردن «شادی توسعه‌دهنده» است. Atlassian یک OKR در سطح شرکت ایجاد کرد (نتیجه هدف و کلید) برای ردیابی شادی در سراسر شرکت - که به اندازه اهداف درآمد شرکت مهم است. او بیان کرد که بهره وری توسعه دهندگان با داشتن ابزارهای عالی، داشتن ابزارهای قدرتمند و ایجاد "فرهنگ مهندسی شگفت انگیز" افزایش می یابد.

این شرکت راه هایی برای رفتن در این جبهه داشت. زمانی که راجان به آن ملحق شد، شرکت نظرسنجی انجام داد و پرسید که آیا توسعه‌دهندگان احساس بهره‌وری می‌کنند یا خیر. راجان می گوید، کمتر از نیمی از شرکت پاسخ مثبت دادند، عددی که از آن زمان به بالای ۷۰ درصد رسیده است.

کدنویسی بخشی از علم و بخشی هنر است. شما باید نسبت به چیزی که خلق کرده اید هیجان زده باشید. و چیزهایی که در مسیر این شادی قرار می گیرند، زمانی است که شما اصطکاک دارید. وقتی در حال نوشتن کد هستید، گیر می کنید، به کمک شخص دیگری در منطقه زمانی متفاوت نیاز دارید. شما نمی دانید چگونه وصل شوید و سپس متوقف می شوید. پس ما روی چیزهایی که باعث مسدود شدن توسعه‌دهندگان می‌شوند و نحوه رفع انسداد آن‌ها تمرکز کرده‌ایم.»

Atlassian به تازگی پروژه ای را تکمیل کرده است تا تمام ابزارهای خود را به طور کامل به فضای ابری منتقل کند، برخلاف ترکیبی که قبلاً از آن استفاده می کرد. بسیاری از شرکت‌های دیگر در آن زمینه در Atlassian شروع به کار کردند، اما راجان تجربه‌ای در این زمینه دارد. در مایکروسافت، او بخشی از تیمی بود که برای مثال، Office 365 را به فضای ابری برد.

راجان می گوید: «وقتی به Atlassian آمدم، نسبت به شاید مایکروسافت کمی دیر بودیم، اما پیشرفت خوبی داشتیم.

بخش بزرگی از کار تمرکز مجدد بود. Atlassian در اوایل سال جاری بخشی از نیروی کار خود را اخراج کرد و مدیر ارشد فناوری شرکت آن را فرصتی برای عقب‌نشینی در برخی مکان‌ها می‌داند، در حالی که بیشتر بر روی سایر بخش‌ها تمرکز می‌کند - مانند هوش مصنوعی.

ما اطلاعات Atlassian را در تیم ۲۳ که کنفرانس سالانه ما است، اعلام کردیم. راجان او میگوید : ما با OpenAI همکاری کردیم و واقعاً روی این موضوع تمرکز کرده‌ایم که چگونه می‌توان تیم‌ها را از طریق هوش مصنوعی کارآمدتر کرد. جنبه دوم استفاده از هوش مصنوعی برای مهندسی خودمان است. توسعه دهندگان ما از انواع مختلفی از دستیارهای کدنویسی استفاده می کنند. من فکر می‌کنم کاری که دستیاران کدنویسی هوش مصنوعی انجام می‌دهند این است که بخشی از این مشقت‌ها را از شما دور می‌کنند تا بتوانید روی خلاقانه‌ترین جنبه‌های نوشتن کد و ساختن چیزها و غیره تمرکز کنید. و پس دیدن این بازی واقعاً هیجان انگیز است. و ما واقعاً از دستاوردهای بهره‌وری که از هوش مصنوعی به دست می‌آوریم هیجان‌زده هستیم، می‌دانید، کمک کدنویسی.»

حتی با تغییر فرهنگ، ارزش ها ثابت می مانند

در Atlassian، بخشی از تمرکز بر حفظ ارزش‌هایی است که بخشی از این شرکت ۲۰ ساله بوده‌اند، اما دریابیم که فرهنگ چگونه تکامل می‌یابد.

راجان توضیح می‌دهد: «فرهنگ اصلی ترین چیزی است که می‌خواهید مقیاس کنید، زمانی که در تلاش برای رسیدن به سطح بعدی هستید». و من متوجه شدم که تغییر نکردن ارزش ها مهم است. ما در اطلسیان ارزش های بسیار خوبی داریم. یکی از ارزش ها یک شرکت باز است، بدون مزخرف. می دانید، ما در مورد نحوه صحبت و بیان مسائل بسیار باز هستیم. و این واقعا مهم است که این گفتگو ادامه یابد.»

کارها ممکن است در شرکت های بزرگ خیلی آهسته پیش روند زیرا محصولات و تصمیمات باید از طریق افراد زیادی انجام شود. با توانمند ساختن افراد برای تصمیم‌گیری، می‌توانید کارها را به حرکت درآورید و در نتیجه، اطمینان حاصل کنید که مردم درگیر کارشان هستند و هیجان‌زده می‌شوند، زیرا می‌بینند که کار به ثمر می‌رسد و به کار می‌رود.

راجان با کنایه می گوید: «سریع حرکت کنید و خیلی چیزها را نشکنید.

اول از راه دور، همیشه از راه دور

همه‌گیری تمرکز Atlassian را بر کار از راه دور تسریع کرد - این شرکت یک تیم از راه دور و توزیع شده دارد و آنها قصد تغییر آن را ندارند.

ما کاملاً از راه دور/توزیع شده‌ایم. ما دفاتر داریم و کاری به نام همبستگی بین المللی انجام می دهیم. راجان می گوید ارتباط انسانی بسیار مهم است.

می توانید مصاحبه کامل را اینجا ببینید:

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است