مدیر اجرایی True Anomaly در اولین ماموریت غیرعادی استارت آپ، به خوبی می یابد.


اولین ماموریت True Anomaly آنطور که تصور می شد پیش نرفت، اما مدیر عامل استارت آپ فضایی و دفاعی، حتی راجرز، بيان کرد که او آن را یک شکست نمی داند. او با ارائه جزئیات جدید در مورد اینکه چه چیزی درست و غلط بوده است، توضیح داد که چگونه آنها این ناهنجاری را به یک "داستان موفقیت" تبدیل می کنند.
اگرچه این شرکت هنوز دلیل نهایی را برای مسائلی که مأموریت را به پایان رسانده است تعیین نکرده است، جدول زمانی رویدادها بینشی را در مورد چگونگی واکنش یک استارت آپ در فضا به یک ناهنجاری در حال انجام ارائه می دهد.
این شرکت دو ماهواره اول خود را در ماموریت حمل و نقل-10 اسپیس ایکس در 4 مارس به فضا پرتاب کرد. این دو فضاپیما که شرکت آنها را Jackals می نامد، برای مانور دادن نزدیک به اجسام دیگر طراحی شده اند و با استفاده از حسگرهای نوری و راداری از آنها تصاویر و ویدیوهایی با وضوح بالا می گیرند. . هدف از اولین ماموریت، ماموریت X، نشان دادن این قابلیت ها در مدار برای اولین بار بود.
این دو فضاپیما همانطور که از موشک انتظار میرفت مستقر شدند، اما شرکت در همان روز با مشکلاتی مواجه شد: کنترلکنندههای ماموریت انتظار داشتند که در عرض سه ساعت پس از استقرار با هر فضاپیما ارتباط برقرار کنند، اما هیچ سیگنالی از اولین فضاپیما، به نام Jackal 2، مشاهده نکردند. و اولین تماس تا حدی موفق با Jackal 1 بود.
بسته تلهمتری که آنها از Jackal 1 دریافت کردند مثبت بود: آرایههای فضاپیما ولتاژ دریافت میکردند و دادهها نشان میداد که آن به درستی نسبت به خورشید قرار گرفته است. با این حال، کنترلکنندههای ماموریت قادر به آپلینک کردن دادهها نبودند و تلاشهای تماس بعدی در طول شب برای هر دو خودرو شکست خورد.
این نشانه چیزی بود که قرار بود بیاید. اما راجرز مصمم است که اشتباهی است که این ماموریت را ناموفق بنامیم.
او در مصاحبهای به TechCrunch گفت: «رویکرد Mission X این است که هر چه سریعتر چیزی را با سطح پیچیدگی مناسبی که میتوانیم از آن یاد بگیریم، به دست آوریم و سپس از آنجا برویم». ذهنیتی که ما داریم این است که از اهداف خود کوتاهی کرده ایم، اما ما به این موضوع به عنوان یک شکست آزمایش پرواز نگاه نمی کنیم - به همان صورت که وقتی اسپیس ایکس یک موشک را منفجر می کند، همه تشویق می کنند.
"فقط اگر یاد نگیرید یک شکست است - اگر 100% نگذارید و مسئولیت طراحی را آنطور که هست و تغییر طرح را برای بهبود آن به عهده نگیرید، شکست است. "
جدول زمانی رویدادها
روز بعد، مهندسان True Anomaly با سایر مسافران اشتراکگذاری سواری و ارائهدهندگان آگاهی حوزه فضای خارجی درگیر شدند تا مطمئن شوند که ماهوارههای صحیح را ردیابی میکنند.
این دشوارتر از آن است که به نظر میرسد: در مأموریتهای مشترک سواری، که در آن دهها فضاپیمای مسافربری بهطور متوالی مستقر میشوند، بهطور شگفتانگیزی دشوار است که واقعاً تعیین کنیم که کدام ماهوارهها متعلق به چه کسی هستند. شبکههای ارتباطی، مانند ایستگاههای زمینی با عرض جغرافیایی بالا و ماهوارههای زمینایستا ViaSat، نیز با هجوم اپراتورها به خدمات خود شلوغ میشوند.
این شرکت در 7 مارس تصاویری از Jackal 2 را از یک ارائهدهنده تصاویر غیرزمینی ناشناس دریافت کرد که تأیید کرد که پنلهای خورشیدی خود را نیز مستقر کرده و به درستی جهتگیری کرده است. عکس های شغال 1 روز بعد. کنترلکنندههای مأموریت در 9 مارس یکپارچه ایستگاه زمینی اضافی را برپا کردند و سرانجام، شش روز پس از پرتاب، وضعیت مداری هر دو ماهواره را تأیید کردند. اما Jackal 2 ساکت ماند و آنها نتوانستند ارتباط بیشتری با Jackal 1 برقرار کنند.
مهندسان به کار خود ادامه دادند. در طول ماموریت، آنها قابلیتهایی را به پلتفرم نرمافزار کنترل و فرماندهی داخلی Mosaic اضافه کردند و به ارسال دستورات به دو شغال ادامه دادند. در نهایت، این شرکت در 21 مارس اعلام کرد، تیم قادر به تحلیل اینکه آیا Jackal هنوز کار می کند یا هیچ اطلاعاتی در مورد وضعیت آنها وجود ندارد.
راجرز توضیح داد که تحلیلهای ریشهای ممکن است کمی طول بکشد، اما این به ویژه زمانی اتفاق میافتد که دادههای زیادی برای کار با آنها ندارید.
او گفت: "آنچه که ما به طور قطع می دانیم این است که فضاپیما زمانی بود که آخرین دسته از اطلاعات مربوط به وضعیت آن را دریافت کردیم، صفحات خورشیدی فضاپیما مستقر شد و به سمت خورشید اشاره کرد. " "توالی راه اندازی حداقل تا حدی به صورت اسمی رفتار کرد ... ما فقط قادر به برقراری ارتباط نبودیم."
با این حال، او ابراز اطمینان کرد که این فقط یک مشکل رادیویی نیست، بلکه "احتمالاً در بالادست کامها" است.
"پرواز، تعمیر، پرواز"
در اولین ماموریت True Anomaly چشمان زیادی وجود داشت. این شرکت از زمانی که یک سال پیش از مخفی کاری بیرون آمد، با طرحهای بلندپروازانه برای ساخت ماهوارههای تعقیب جمعآوری اطلاعات برای تقویت امنیت ملی و دفاع از داراییهای آمریکا در برابر دشمنان در مدار، سر و صدای زیادی ایجاد کرد. True Anomaly سال گذشته یک دور سری B 100 میلیون دلاری را برای تسریع در این برنامه ها بسته بود.
چهار بنیانگذار True Anomaly نام پست وبلاگی را که نتایج ماموریت را اعلام می کند، «Fly, Fix, Fly» نامیدند، که اشاره مستقیمی به تمرکز شرکت بر چرخه های طراحی سریع است. با در نظر گرفتن این موضوع، مهندسان قبل از ماموریت دوم تعدادی اصلاحات را در Jackal و Mosaic ارائه میکنند - اما برخی از آنها بدون توجه به نتیجه ماموریت X معرفی میشوند.
یکی از اصلی ترین تغییرات در طراحی ماهواره است: شغالهای بعدی 100 پوند سبکتر خواهند بود، یک اصلاح طراحی که مانورپذیری را بهبود میبخشد و ظرفیت بار را افزایش میدهد. این شرکت همچنین در حال ارتقای معماری قدرت ماهواره و بهبود زیرساخت آزمایش زمینی است. آنها همچنین در حال تغییر نحوه وزن نرمافزار پرواز چندین «ورودی خارج از حد» هستند - سیگنالهایی مبنی بر اینکه چیزی اشتباه است - نسبت به یکدیگر.
با همه حساب ها، نتیجه ماموریت X به هیچ وجه سرعت شرکت را کاهش نداده است: True Anomaly قصد دارد حداقل دو بار دیگر در دوازده ماه آینده پرواز کند.
راجرز گفت: «داستان موفقیت Jackal Mission X دوگانه است. اولین مورد این است که انواع شرکا و سایر اعضای ماموریت Transporter-10 گرد هم می آیند تا همه به یکدیگر کمک کنند. دوم اینکه تیم ما خیلی سریع واکنش نشان داد و خیلی سریع تکرار کرد. »
ارسال نظر