متن خبر

مدیریت هزینه های ابری در حالی که نوآوری را سرعت می بخشد

مدیریت هزینه های ابری در حالی که نوآوری را سرعت می بخشد

شناسهٔ خبر: 636893 -




تصویر نمایشی <a href= از محاسبات ابری." class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/8KyQTpRGfAJ86XhCPZLMVb-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/8KyQTpRGfAJ86XhCPZLMVb-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/8KyQTpRGfAJ86XhCPZLMVb-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/8KyQTpRGfAJ86XhCPZLMVb-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/8KyQTpRGfAJ86XhCPZLMVb-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/8KyQTpRGfAJ86XhCPZLMVb-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/8KyQTpRGfAJ86XhCPZLMVb-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/8KyQTpRGfAJ86XhCPZLMVb.jpg">
اعتبار تصویر: Shutterstock (اعتبار تصویر: همه چیز ممکن / Shutterstock)

در طول دهه گذشته، سازمان‌ها مجموعه‌ای از برنامه‌ها و زیرساخت‌های خود را به ابر منتقل کرده‌اند تا چابکی و نوآوری را تسریع کنند. با ادامه این روند، IDC پیش‌بینی می‌کند که هزینه‌های جهانی برای خدمات ابری عمومی تا سال 2027 به 1.35 تریلیون دلار خواهد رسید. این روند تنها بدتر خواهد شد زیرا مشتریان همچنان به شدت به خدمات دیجیتال متکی هستند و سازمان‌ها محدودیت‌های مدل‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT را افزایش می‌دهند.

سرینیواسان پانچاپاکسان

معاون شرکت و رئیس جهانی برای Amaze® Business and Cloud Transformation Delivery در Hexaware.

چالش انجام بیشتر با کمتر

در برابر این پس‌زمینه، سازمان‌ها دوباره برای نوآوری و رشد در مقیاس، اما بدون منابع اضافی تحت فشار هستند. این امر به ویژه با استفاده روزافزون از خدمات ابری چالش برانگیز است، که می تواند منجر به هزینه های غیرمنتظره و مارپیچ بدون شیوه های مدیریت قوی شود. ماهیت پویا و مدل‌های قیمت‌گذاری پیچیده ابر می‌تواند پیش‌بینی دقیق هزینه‌ها را دشوار کند. علاوه بر این، مقیاس استقرار و ماهیت بر اساس تقاضای ابر اغلب منجر به پراکندگی می شود، با منابع کم استفاده به طور غیر ضروری در حالی که نمونه های جدید به طور مداوم در حال چرخش هستند.

بیشتر سازمان‌ها در محیط‌های ترکیبی و چند ابری کار می‌کنند، که حفظ دید انتها به انتها، بهینه‌سازی هزینه‌های کلی و کاهش ضایعات را بسیار دشوار می‌کند. با این حال، اولویت‌بندی مدیریت موثر هزینه‌های ابری می‌تواند این فرآیند را ساده‌تر کند و بودجه‌ای را باز کند که می‌توان آن را مجدداً در طرح‌هایی سرمایه‌گذاری کرد که ارزش کسب‌وکار بیشتری ایجاد می‌کنند. این امر بسیار مهم خواهد بود زیرا سازمان‌ها به سرمایه‌گذاری در تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی ادامه می‌دهند و باعث افزایش مصرف ابر و هزینه‌های مرتبط با آن می‌شوند.

چهار روش کلیدی برای مدیریت موثر هزینه ابر

رهبران فناوری اطلاعات مسئول هدایت استراتژی هستند که به تیم‌هایشان انگیزه می‌دهد و آنها را قادر می‌سازد تا تأمین ابری را با نیازهای سازمان هماهنگ کنند. برای انجام این کار، آنها باید روی ابزارهایی سرمایه گذاری کنند که دید جامعی را در تمام پلتفرم های ابری سازمان فراهم می کند. آنها همچنین باید در مورد مدل های قیمت گذاری پیچیده ارائه دهندگان خدمات مختلف مطلع باشند تا بتوانند تصمیمات بهتری در مورد هزینه و تخصیص بودجه بگیرند.

با این حال، در حالی که این اقدامات شروع خوبی را فراهم می کند، رهبران فناوری اطلاعات نیز باید فرآیندهای موثری را برای حمایت از تلاش های تیم خود برای مدیریت هزینه های ابری اعمال کنند. در اینجا چهار روش ضروری برای کمک به سازمان‌ها ارائه می‌شود که در عین حال به نوآوری و ارزش کسب‌وکار در فضای ابری سرعت می‌بخشند، مسئولیت‌پذیری مالی بیشتری داشته باشند.

1. تجزیه و تحلیل کامل منابع

سازمان ها باید به طور منظم استفاده از منابع ابری را تجزیه و تحلیل کنند تا اطمینان حاصل کنند که منابع آنها حقوقی است. پس ، رهبران فناوری اطلاعات باید مکانیسم‌هایی را ایجاد کنند که تیم‌هایشان را قادر می‌سازد تا الگوهای مصرف ابر را به طور مداوم نظارت کنند تا بتوانند نوسانات تقاضا را پیش‌بینی کرده و منابع را بر اساس آن تخصیص دهند. بررسی‌های منظم ضروری است تا اطمینان حاصل شود که تیم‌ها منابع استفاده‌نشده یا کم‌استفاده را شناسایی می‌کنند و کسب‌وکار را قادر می‌سازد تا در صورت نیاز کاهش یابد. این امر تامین بیش از حد را حذف می‌کند و با تطبیق مصرف ابری با نیازهای واقعی، برنامه‌ها عملکرد بهینه را تضمین می‌کند.

2. یک برنامه پس انداز اتخاذ کنید

سازمان‌ها می‌توانند از طرح‌های پس‌انداز یا نمونه‌های ابری رزرو شده از ارائه‌دهندگان خدمات خود برای دستیابی به صرفه‌جویی قابل‌توجه در هزینه، به‌ویژه برای بارهای کاری قابل پیش‌بینی استفاده کنند. این پیشنهادات به سازمان‌ها اجازه می‌دهد تا از نرخ‌های تخفیف‌یافته برای بار کاری در حالت ثابت خود سرمایه‌گذاری کنند و هزینه کلی فضای ابری خود را کاهش دهند.

3. از مقیاس خودکار استفاده کنید

سازمان‌ها می‌توانند سیاست‌های مقیاس خودکار را برای تنظیم پویا منابع ابری بر اساس تقاضا اجرا کنند. این به تیم‌های فناوری اطلاعات کمک می‌کند تا عملکرد برنامه‌های ابری خود را در دوره‌های اوج، مانند فروش سالانه جمعه سیاه در صنعت خرده‌فروشی، بهینه کنند و هزینه‌ها را در طول قسمت‌های کم تقاضا، بدون هزینه‌های سربار دستی، کاهش دهند. این قابلیت در مواجهه با نیاز مداوم به انجام کارهای بیشتر با کمتر بسیار حیاتی است.

4. تخصیص منابع را دسته بندی کنید

یکی دیگر از رویکردهای مفید، اعمال شیوه های برچسب گذاری برای دسته بندی دقیق منابع ابری است. این امر نمایانگر تخصیص و هزینه‌های مرتبط را فراهم می‌کند و به تیم‌های فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد هزینه‌های ابری را بر اساس پروژه، بخش یا سایر معیارها ردیابی کنند. همچنین، این امر باعث می‌شود سازمان‌ها بتوانند بزرگ‌ترین حوزه‌های مازاد مصرف ابر را برای اجرای دستورالعمل‌ها و فرآیندهای سخت‌گیرانه‌تر مانند خاموش شدن خودکار برای جلوگیری از اتلاف، ساده‌تر کنند. در نتیجه، سازمان ها می توانند تصمیمات آگاهانه تری بگیرند و استقرار ابر خود را با دقت بیشتری بهینه کنند.

ایجاد ارزش از سرمایه گذاری های ابری

مدیریت موثر هزینه ابر برای هر کسب و کار مدرن بسیار مهم است. ارزش سرمایه گذاری های ابری را به حداکثر می رساند، هزینه های تلف شده را کاهش می دهد و عملکرد عملیاتی را افزایش می دهد. با پیروی از این چهار روش کلیدی، سازمان ها می توانند سرمایه گذاری های خود را به صورت استراتژیک برنامه ریزی کنند و از پتانسیل کامل ابر برای هدایت نوآوری دیجیتال و چابکی تجاری استفاده کنند.

ما بهترین پلتفرم هوش تجاری را معرفی کرده ایم.

این مقاله به عنوان بخشی از کانال Expert Insights TechRadarPro تهیه شده است که در آن بهترین و باهوش ترین ذهن ها در صنعت فناوری امروز را معرفی می کنیم. نظرات بیان شده در اینجا نظرات نویسنده است و لزوماً نظرات TechRadarPro یا Future plc نیست. اگر علاقه مند به مشارکت هستید، اطلاعات بیشتری را در اینجا بیابید: https://www.techradar.com/news/submit-your-story-to-techradar-pro

Srinivasan Panchapakesan معاون شرکت و رئیس جهانی Amaze® Business and Cloud Transformation Delivery در Hexaware Technologies است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است