متن خبر

مدیرعامل Techstars از تغییرات دفاع می کند و می گوید حضور فیزیکی در یک شهر برای سرمایه گذاری ضروری نیست

مدیرعامل Techstars از تغییرات دفاع می کند و می گوید حضور فیزیکی در یک شهر برای سرمایه گذاری ضروری نیست

شناسهٔ خبر: 453023 -




اوایل این هفته، گروه شتاب دهنده Techstars تغییراتی را در عملیات خود اعلام کرد. اما آنچه در داخل برنامه ریزی شده بود تا یک فصل جدید هیجان انگیز برای سازمان باشد تا حدودی به یک کابوس روابط عمومی تبدیل شد.

Techstars پس از اینکه اعلام کرد شتاب‌دهنده‌های Boulder و Seattle خود را پس از تعطیلی برنامه مستقر در آستین خود که TechCrunch برای اولین بار در دسامبر گزارش داد، تعطیل می‌کند، خود را با انتقاد برای برخی از تصمیم‌ها و اجرای خود مواجه کرد .

به عنوان مثال، اسپنسر راسکوف، یکی از بنیانگذاران Zillow در X گفت که یادداشت Techstars در مورد بسته شدن برنامه سیاتل خود یک " حذف بی رحمانه" صحنه استارتاپ آن شهر است. لیز گیورگی، فارغ التحصیل Techstars Boulder نیز در مورد X اظهار داشت که چگونه " از نحوه مدیریت ضعیف این موضوع متعجب شده است. "

TechCrunch با Maëlle Gavet، مدیرعامل Techstars به ​​گفتگو نشست و از او درباره اتفاقات درون سازمانش و نظرات منتقدان پرسید. این مصاحبه برای اختصار و وضوح ویرایش شده است.

TechCrunch: برخی می گویند حرکت از جمع آوری کمک های مالی محلی به مدل های متمرکز تر به نفع بنیانگذاران نبوده است. به این گونه انتقادات چه می گویید؟

Maëlle Gavet: زمانی که Techstars 17 سال پیش متولد شد، تقریباً به عنوان یک امتیاز شروع شد - جایی که ما به شهری می رفتیم و مدیر عاملی وجود داشت که سرمایه ای را با نام تجاری TS جمع آوری می کرد. اما این یک حباب نسبتاً منزوی است که وجود خواهد داشت.

این به شرکت در همان ابتدا کمک کرد تا رشد کند. در آن زمان وجوه عمدتاً از سرمایه‌گذاران محلی جمع‌آوری می‌شد، این یک مدل بسیار جدید بود، مدلی که در آن زمان بسیار خوب کار می‌ کرد.

مدل فرنچایز از منظر بازگشت محدودیت‌هایی دارد. بسیار فرار است زیرا بسیار باریک است. و موسسات معمولاً علاقه ای ندارند. به همین دلیل، اساساً این مدل نیست که دیگر کار می کند ... ما بارها و بارها آن را دیده ایم. به خصوص در ایالات متحده - همه شهرهای بزرگ اکنون یک اکوسیستم دارند. ما متوجه شدیم که در طول زمان قدرت ما از نظر زیرساخت هایی است که می توانیم برای بنیانگذاران فراهم کنیم، و نه فقط در طول برنامه، بلکه بعد از آن - به دلیل مقیاس ما.

در طول شش ماه گذشته، ما دوباره در سه بازار تلاش کردیم تا جمع‌آوری سرمایه محلی داشته باشیم تا ببینیم که آیا دوباره اوج می‌گیرد یا خیر. اما تایید کرد که مانند گذشته خوب کار نمی کند، پس ما انجام آن آزمایش را متوقف کردیم.

پس ، TS از نظر جذب سرمایه جدید در کجا قرار دارد؟

من نمی توانم در مورد جمع آوری کمک اظهار نظر کنم. به من اعتماد کن، ای کاش می توانستم. من خیلی دوست دارم رکورد را به درستی ثبت کنم.

من می توانم به اشتراک بگذارم که در سطح بالا، ما دو نوع صندوق داریم. همه آنها پیش کاشته شده اند. TSA 2021 صندوق کلان یا نهادی ما است و شاخص و بزرگترین صندوق ما است که توسط صندوق های سرمایه گذاری نهادی، موقوفات و چندین LP پشتیبانی می شود که امسال در حال تکمیل استقرار آنها هستیم. این یک صندوق 150 میلیون دلاری است که همچنین جهانی است، بدون تمرکز از نظر صنعتی. در هر صورت، ما در تلاش هستیم تا یک سبد بسیار متعادل و بسیار متنوع از نظر صنعت داشته باشیم. اینگونه است که ما بازده بسیار قابل پیش بینی و نوسان کم را پیش بینی می کنیم. در یک صندوق معین، 800 تا 900 موقعیت در صندوق در سراسر هیئت کسب می کنید.

سپس ما یک صندوق LP انفرادی داریم. صندوق توسعه شهرهای کمی بیش از 80 میلیون دلار است. اینها صندوق‌های شریک شرکتی هستند که بر روی یک اکوسیستم خاص تمرکز می‌کنند که در آن قرار دارند. آنها یک استراتژی سرمایه‌گذاری بسیار محدود از نظر صنعت دارند. شرکت‌ها می‌خواهند روابط خاصی با استارت‌آپ‌ها داشته باشند تا بتوانند به نوآوری برای M&A بالقوه یا مشارکت‌های تجاری در آینده دسترسی داشته باشند. این یک پروفایل ریسک متفاوت است.

سال گذشته حدود 700 سرمایه گذاری پیش از بذر انجام دادیم. امسال، ما باید حدود 800 سرمایه گذاری انجام دهیم - هم در داخل و هم در خارج از ایالات متحده رشد می کند. خط لوله قوی به نظر می رسد.

برخی می گویند که عدم جمع آوری کمک های مالی محلی باعث ایجاد دستمزد کمتر و کار بیشتر برای پزشکان محلی شده است. به آن چه می گویید؟

ما در مورد غرامت صحبت نمی کنیم، اما یافتن MDs با توجه به بسته کامپیچ هرگز واقعاً پیچیده نبوده است. ما نمی‌توانیم درباره احساس کارکنان یا MDهای سابق در مورد غرامت جدید اظهار نظر کنیم، اما به نظر می‌رسد که برای یک نسل کاملاً جدید از MD بسیار جذاب است.

برخی استدلال می کنند که داشتن شرکای شرکتی، شرکت ها را به مشتری تبدیل می کند، نه موسس. شما به آن چه می گویی؟

این با داده های ما مطابقت ندارد. من کمی گیج هستم. اگرچه ممکن است روایت آسانی باشد، اما وقتی به برنامه‌ها و نرخ پذیرش در برنامه شرکت نگاه می‌کنید، عملکرد بالایی نیز دارند. و با شرکایی مانند ناسا، eBay و Ecolab که کارآفرینان واقعاً می‌خواهند بخشی از آنها باشند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند. من به عنوان یک کارآفرین سابق - زمانی که روی موارد تجارت الکترونیک کار می کردم، دوست داشتم به eBay دسترسی داشته باشم.

به علاوه، ما در مورد اینکه با چه کسی کار می کنیم کاملاً انتخابی هستیم. من فکر می کنم گاهی اوقات این ایده وجود دارد که ما هر کسی را می پذیریم.

اول و مهمتر از همه، ما یک سرمایه گذار از پیش تعیین شده، فعال ترین سرمایه گذار در جهان هستیم. ما با بازدهی که به LP های خود می دهیم زندگی می کنیم و می میریم. انگیزه ای برای کاهش بازده برای چند دلار سریع با شرکا وجود ندارد. به علاوه، صادقانه بگویم، خطر شهرت وجود دارد.

وضعیت صندوق شهرهای پیشرفته با محوریت DEI چگونه است؟

برای روشن بودن، ما آن را از تعداد زیادی از افراد دارای ارزش خالص بالا مطرح کردیم و اتفاقاً در پلت فرم ثروت JPMorgan قرار گرفت. این پول جی پی مورگان نیست، صندوق جی پی مورگان نیست. ما زمان زیادی را صرف جمع آوری کمک مالی برای آن پول کردیم. آنها به عنوان عامل جایابی برای صندوق خدمت می کردند. به نظر می رسد در آنجا سردرگمی وجود دارد.

ما دو سوم از آن صندوق 80 میلیون دلاری (که در می 2022 راه اندازی شد) مستقر شده ایم و به خوبی پیش می رود.

به اتهاماتی که می گویند شما به عنوان یک سازمان تمرکز نداشتید، چه می گویید؟

من آن را نشنیده ام. از بیرون، ما یک شرکت سرمایه گذاری غیرسنتی هستیم که احتمالاً برای بسیاری از مردم بسیار نگران کننده است. حدس می زنم بسیاری از افرادی که ما را در جعبه VC قرار داده اند به ما نگاه می کنند و می گویند صبر کنید، پس شما دوباره در چند شهر برنامه دارید؟ برای روشن بودن، امسال بیش از هر زمان دیگری سرمایه گذاری خواهیم کرد. پس در سال 2024 و ما 50 برنامه شتاب دهنده را در بیش از 30 مکان در سراسر جهان اجرا خواهیم کرد.

متأسفانه، من نمی‌توانم وضعیت مالی را به شما نشان دهم، اما ما شرکا و مربیان بیشتری نسبت به گذشته داریم.

چند نفر از کارکنان مرکزی هنوز در شرکت هستند؟ آیا اخراج شده اید و چه اتفاقی برای کارکنان در شهرهایی می افتد که دیگر برنامه های خود را اجرا نمی کنید؟

ما کمی بیش از 300 کارمند داریم. کارمندان یا برنامه های شتاب دهنده را اجرا می کنند یا در برنامه ریزی توسعه اکوسیستم کار می کنند، که جریان معامله را برای شتاب دهنده ها ایجاد می کند.

اخیراً یک سازماندهی مجدد داشتیم که در آن چند نفر از آن خارج شدند. در بازارهایی که اجرای برنامه‌های شتاب‌دهنده را متوقف می‌کنیم، سعی کردیم افراد را به کارکردهای دیگر و مشاغل دیگر در بازارهای دیگر تخصیص دهیم.

برخی از واکنش‌هایی که در این هفته اتفاق می‌افتد به نظر می‌رسد از سوی افرادی باشد که درک نمی‌کنند یا واکنشی نشان نمی‌دهند و می‌گویند: «اگر دیگر در شهری نیستید، به این معنی است که برایتان مهم نیست.» این ایده که Techstars برای درگیر شدن در یک اکوسیستم نیاز به حضور فیزیکی دارد، عجیب است. هیچ کس این را از سرمایه گذاران دیگر نمی خواهد. به نظر می رسد ما تنها شرکتی هستیم که به این استاندارد عمل می کنیم که در آن باید از نظر فیزیکی یک تیم و شتاب دهنده در یک شهر داشته باشیم. به عنوان مثال، ما در سراسر ایالات متحده به شدت سرمایه گذاری می کنیم. ما در غرب میانه بسیار فعال هستیم. اما ما لزوماً نیازی به داشتن یک تیم فیزیکی در همه جا نداریم.

ما همچنین کارکنان زیرساختی داریم که جمع آوری کمک مالی انجام می دهند، بازاریابی را در مقیاس انجام می دهند، زیرا ما در رسانه های اجتماعی بسیار فعال هستیم. ما در مجموعه ای از اجلاس ها و رویدادها در سراسر جهان بسیار فعال هستیم. اینها افرادی هستند که زیرساخت های فناوری را ایجاد می کنند.

نکته ای که در مورد Techstars بسیار دست کم گرفته می شود این واقعیت است که برای مدیریت مجموعه ای از بیش از 4000 شرکت و مدیریت تمام فارغ التحصیلان، مربیان، سهامداران، سرمایه گذاران، باید یک پشته فناوری بسیار قابل توجهی برای پشتیبانی از همه اینها بسازید. ما یک مدل هیبریدی داریم که برای Techstars بسیار منحصر به فرد است. ما می‌خواهیم بنیان‌گذاران آن تجربه حضوری را داشته باشند که بسیار عملی و صمیمی است، اما همچنین از زیرساخت‌های جهانی و هر کاری که ما انجام می‌دهیم بهره ببرند. ما در تلاش هستیم تا به طور مداوم تعادل بین hyperlocal و global را پیدا کنیم.

برخی می گویند که شما روی بازارهایی تمرکز می کنید که در آن کمترین نیاز را دارید.

ما یک سرمایه گذار هستیم و اغلب با شش تا 10 درصد مالکیت در شرکت ها مواجه می شویم. وظیفه ما یافتن بنیانگذاران غیرقابل توقف بزرگ و کمک به آنها برای موفقیت بیشتر است. وقتی آنها موفق هستند، ما هم موفق هستیم و ال پی های ما موفق هستند. در ذهن برخی افراد یک ارتباط قوی وجود دارد که تنها راه توسعه یک اکوسیستم، حضور فیزیکی در بازار با یک شتاب دهنده است. چیزی که ما می گوییم این است که ما در یافتن بنیانگذاران در همه جا بی امان هستیم و از بنیانگذارانی که بیش از هر کس دیگری حضور ندارند - زن، رنگین پوست، بالای 50 سال، از غرب میانه - حمایت می کنیم.

ما 4500 مربی در سراسر جهان داریم که به طور فعال درگیر هستند.

و چه بخواهیم چه نخواهیم، ​​اکوسیستم‌هایی وجود دارند که در آن موفقیت برای بنیان‌گذاران آسان‌تر است. آنها همیشه می توانند به هر اکوسیستمی که هستند بازگردند و ما آنها را تشویق می کنیم که این کار را انجام دهند. اما ما قصد داریم آنها با سیلیکون ولی، لس آنجلس، نیویورک و لندن ارتباط داشته باشند.

همچنین، فقط به این دلیل که کلاس شتاب دهنده را در یک بازار اجرا نمی کنیم به این معنی نیست که به سرمایه گذاری در شرکت هایی در آن اکوسیستم یا رویدادهای محلی ادامه نمی دهیم. آنها خروجی بازار نیستند. من شرط می بندم که در سال 2024 از تعداد بسیار زیادی از بنیانگذاران از ایالت تگزاس و واشنگتن حمایت خواهیم کرد .

تصمیمات شرکت های LP مانند Foundry Group و Silicon Valley Bank اصلا چه تاثیری بر عملیات/تصمیمات شما داشته است؟

آنها بیشتر از LP بودند. آنها نیز سهامدار هستند. و آن قطعه بسیار مهمتر از قطعه LP است زیرا آنها به طور کلی LPهای کوچکی در سرمایه ما بودند. Foundry یک نماینده در هیئت مدیره دارد - برد فلد - و من یک ساعت پیش ایمیلی از او دریافت کردم. هیچ چیز از این منظر تغییر نکرده است.

SVB بیشتر در مرحله انتقال است، زیرا آنها هنوز در تلاشند تا بفهمند با کسب و کار چه کنند... ما هنوز یک نماینده در هیئت مدیره داریم.

وقتی صحبت از Techstars 2.0 به میان می آید، بیشتر از چه چیزی هیجان زده می شوید؟

من در مورد ایجاد یک برنامه درسی جدید برای مؤثرتر بودن بسیار هیجان زده هستم. یک سری چیزها وجود دارد که ما روی آنها کار می کنیم. اما من از ایجاد چنین "کلاس استادی برای کارآفرینان" بسیار هیجان زده هستم. ما اساساً دانش زیادی را در طول 17 سال گذشته جمع آوری کرده ایم و وقتی به فهرست مربیان خود نگاه می کنم، باور نکردنی است. از لحاظ تاریخی، متأسفانه، بسیاری از آن‌ها به صورت سیلو شده بودند... ما در نهایت راهی پیدا کردیم که اگر شما یک کارآفرین هستید، می‌توانید به کل دانش ما و کل فهرست مربیان ما دسترسی داشته باشید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است