مدیرعامل Intuitive Machines: “ما اکنون پلتفرم برای اقتصاد قمری داریم”
استیو آلتموس خوشبین است. و به عنوان مدیرعامل Intuitive Machines که با اولین فرود موفقیت آمیز روی ماه توسط یک شرکت خصوصی تاریخ ساز شد، دلایل خوبی دارد. اما این تنها اقدام اولیه برنامههای شرکت او برای ایجاد «یک پشته کامل بود: تمام قطعاتی که برای ایجاد مأموریتها به ماه، روی ماه و اطراف ماه نیاز دارید».
آلتموس در مصاحبه ای با TechCrunch توضیح داد که Intuitive Machines به طور منحصر به فردی برای پشتیبانی از ماموریت های ماه و در نهایت یک اقتصاد قمری، نه تنها به عنوان یک پیمانکار برای ناسا یا پنتاگون، بلکه به عنوان یک شرکت خدمات فضایی تجاری تمام عیار، موقعیت دارد.
Intuitive Machines اخیراً تنها برنده قرارداد خدمات ارتباطات سیسلونار چند میلیارد دلاری شده است، به این معنی که این شرکت خواهد بود که ارتباطات با پهنای باند بالا را برای Artemis و هر مأموریت دیگری که از این طریق انجام می شود ارائه می دهد.
آلتموس گفت: «این عظیم است. "اکنون ما پایه سوم چهارپایه را داریم تا شرکت را نگه داریم."
ما قرارداد CLPS [خدمات تجاری ماه محموله] را داشتیم که خدمات تحویل بود. سپس قرارداد LTV [خودروی زمینی قمری] را داریم که زیرساختی به عنوان یک سرویس است. بخش میانی واقعاً انتقال داده و تجزیه و تحلیل است، با این داده های تجاری ماه برای Artemis - اگر در مورد آن فکر کنید، ما اکنون پلت فرمی برای اقتصاد قمری داریم. و ما می توانیم به عنوان یک تامین کننده تجاری برای این خدمات این کار را انجام دهیم.
جایگزین از نظر تاریخی سیستمهای «نفیس» بوده است، مأموریتهای یکباره بسیار گرانقیمت مانند مدارگرد شناسایی ماه. از نظر فنی شگفتانگیز - اما با برچسبهای قیمت نه رقمی. مشتریان دولتی، غیرنظامیان و نظامیان به طور فزاینده ای ابزارهای مقرون به صرفه تری را برای انجام همان کار انتخاب کرده اند. شاید بهترین مثال استفاده از کپسول های فالکون 9 و دراگون اسپیس ایکس برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی و بازگشت از آن باشد – این زمانی یک کار بسیار دشوارتر و پرهزینه تر بود.
جالب اینجاست که Altemus یک ارتباط نادرست را با گستره فعلی پشته فناوری خود نسبت داده است.
زمانی که ناسا برای اولین بار جایزه CLPS را به ما داد، با یک سوء تفاهم روبرو شدیم. ما فکر کردیم آنها گفتند، به ماه پرواز کنید و داده ها را به ما برگردانید، و شما مجاز به استفاده از شبکه فضایی عمیق نیستید.» معلوم شد که آنها مجاز به استفاده از DSN بودند ، اما به هر حال تحت این محدودیت کار می کردند. ما مجبور بودیم از سال 2019 یک شبکه برای ارتباط از زمین به ماه به فرودگر و بازگشت خود ایجاد کنیم. پس به ناچار باید این صلاحیت را کشف میکردیم، باید به حوزههای ارتباطی و ناوبری میرفتیم تا از موانع نظارتی عبور کنیم.»
نتیجه این است که شرکت به راهحلی بسیار قویتر از آنچه که کاملاً لازم بود دست یافت، اما آن را در موقعیت قطبی قرارداد ارتباطات قمری قرار داد - که در واقع بهعنوان تنها ارائهدهنده آن به راحتی برنده شد.
بسیاری ممکن است فکر کنند که SpaceX، با صورت فلکی عظیم ماهوارهای Starlink، برای ارائه خدمات ارتباطی فضایی مناسب است. اما با وجود شباهت های سطحی (ارسال سیگنال های رادیویی از فضا)، این مشکلات بسیار متفاوتی هستند که در حال حل شدن هستند.
آلتموس توضیح داد: «وقتی به ارتباطات ماه فکر میکنید، این یک سؤال فیزیک اساساً متفاوت است. «محیط ها باید درک شوند، فاصله ها و موقعیت ها باید درک شوند. ما در حال انتقال به ماه، در مدار دور ماه و در سطح ماه، با استفاده از مجموعه ای از ایستگاه های تجاری زمینی، ده ها ظرف نجوم رادیویی در کشورهای مختلف، عمل کرده ایم. و وقتی به ساخت یک فرودگر ماه فکر میکنید، این ماشین پیچیدهتر از ماهوارهای است که به دور ماه میچرخد - پس استعداد از قبل در خانه است.
اگرچه قرارداد ارتباطی قمری جدیدترین و اصلی ترین قرارداد برای ماشینهای شهودی است، اما وسیله نقلیه زمینی قمری - یک حشرهدار جدید ماه - مطمئناً برای مردم عادی آسانترین روش است. این شرکت با AVL، Boeing، Michelin و Northrop Grumman به عنوان یک تیم در رقابت با تیمهایی به رهبری Lunar Outpost و Astrolab همکاری میکند. قرارداد فقط برای ساخت یک وسیله نقلیه جدید قمری نیست، بلکه به مدت 10 سال از آن بهره برداری و پشتیبانی می کند. همانطور که آلتموس اشاره کرد، این امر آن را بسیار بیشتر از یک کار طراحی مریخ نورد می کند.
اگر در مورد آن فکر کنید، این اولین زیرساخت تجاری در سطح ماه است که باید به طور مستقل عمل کند. شما می توانید شیفته کالسکه شوید، اما هنوز باید خدمات را ارائه دهید. به عنوان یک شرکت، IM تنها شرکتی است که دارای فرودگر برای تحویل LTV، خود LTV به عنوان وسیله نقلیه، و سیستمهای ارتباطی و ناوبری است که آن را به طور مستقل در ماه کار میکند. این شرکت برای آن بسیار خوب راه اندازی شده است. »
نه اینکه ساخت یک ماه نورد به خودی خود هیجان انگیز نیست، او عجله کرد تا اضافه کند.
آلتموس گفت: «هر سه شرکت در حال ساخت یک ماکت مبتنی بر زمین برای تحلیل و ارزیابی تناسب با فضانوردان انسانی هستند: طراحی شما برای پیادهشدن، برداشتن و جایگزینی تجهیزات، نحوه عملکرد و رانندگی چقدر مساعد است. خنده دار است - ما فقط فضانوردانی را داشتیم که آزمایش را انجام می دادند و دو نفر از آنها در واقع روی ماه قدم می زدند. شنیدن در مورد Moon Buggy، نحوه عملکرد آنها، نحوه عملکرد آن و احساس خاک… به شما میگویم، بسیار جذاب بود.
Intuitive Machines در راه تبدیل شدن به یک شرکت اصلی جدید نیست. روشهای سنتی تدارکات هزینه به اضافه جوایز جای خود را به قراردادهای قیمت ثابت با خدمات و پشتیبانی طولانی داخلی داده است. «آیا [primes] میتوانند در آن محیط کار کنند؟ کلید رقابت پذیری ایالات متحده این است که ما سریعتر حرکت کنیم. این سرعت و چابکی است که به شرکت هایی مانند IM اجازه می دهد تا موفق شوند، در حالی که شرکت های هوافضای سنتی سازگاری با آن را دشوار می دانند.
با 400 نفر و در حال رشد، Intuitive Machines هنوز نسبتاً کوچک است، اما سریع استخدام می شود. آلتموس گفت: «وقتی ناسا را ترک کردم و از دروازههای مرکز فضایی جانسون خارج شدم، یکی از چیزهای کلیدی که تصمیم گرفتم این بود که این مکان فوقالعادهای برای ساختن یک شرکت است: درست در خارج از مرکز فضایی جانسون. مرکز پروازهای فضایی انسان استخر استعداد در این زمینه باورنکردنی است. ما از سراسر کشور استخدام می کنیم، اما اینجا جذاب است. آنها فرهنگ شرکت و انرژی را می بینند - آنها می توانند احساس کنند که برنده شدن چگونه است. "
ارسال نظر