متن خبر

مدیرعامل AMD برای کمک به استارت‌آپ هوش مصنوعی که از پردازنده‌های گرافیکی Radeon 7900 XTX استفاده می‌کند، پیشنهاد می‌دهد – اما آیا برای لیزا سو نتیجه معکوس خواهد داشت زیرا ظاهراً از استفاده از قطعات مصرف‌کننده در موارد استفاده سازمانی پشتیبانی می‌کند.

مدیرعامل AMD برای کمک به استارت‌آپ هوش مصنوعی که از پردازنده‌های گرافیکی Radeon 7900 XTX استفاده می‌کند، پیشنهاد می‌دهد – اما آیا برای لیزا سو نتیجه معکوس خواهد داشت زیرا ظاهراً از استفاده از قطعات مصرف‌کننده در موارد استفاده سازمانی پشتیبانی می‌کند.

شناسهٔ خبر: 457309 -




لیزا سو، مدیر عامل AMD
(اعتبار تصویر: AMD)

قبلاً در مورد tinybox نوشته بودیم. سیستم سرور AI 15000 دلاری توسط کارت‌های گرافیک AMD Radeon RX 7900 XTX پشتیبانی می‌شود و طبق گزارش‌ها می‌تواند 37 درصد از عملکرد محاسباتی Nvidia H100 را ارائه دهد.

با این حال، به نظر می رسد که سازندگان tinybox با اشکالاتی که بر پلتفرم مبتنی بر Radeon تأثیر می گذارد، با مشکل مواجه شده اند. پس از اینکه شرکت مادر کوچک چند توییت منتشر کرد که در آن از جعبه ابزار شتاب هوش مصنوعی AMD ابراز نارضایتی می کرد - که در آن رقبای AMD، انویدیا و اینتل را با لحن گستاخانه برچسب گذاری کرد - مدیر عامل AMD، لیزا سو، وارد عمل شد و بيان کرد که تیم او در حال کار برای رفع مشکلات است.

متأسفانه، اصلاحات برای شرکت کوچک به اندازه کافی خوب نبود، که دور دیگری از توییت‌های ناامیدکننده را منتشر کرد، و از AMD خواست تا "تعمیرات اساسی خود را اصلاح کند" و به غول فناوری منبع باز سیستم عامل خود را پیشنهاد کرد تا استارتاپ کوچک بتواند کاری را انجام دهد. به نظر می‌رسید که AMD قادر به رفع اشکال LLVM و نوشتن یک fuzzer برای HSA نیست.

اگر AMD سیستم عامل خود را منبع باز کند، من باگ ریختن LLVM آنها را برطرف می کنم و یک fuzzer برای HSA می نویسم. در غیر این صورت، ارزش آن را ندارد که برای رفع اشکالات روی پلتفرمی که شما مالک آن نیستید، تلاش زیادی کنید. https://t.co/c4I2So27YG 5 مارس 2024

دو راهی

پس از داغ شدن اوضاع، سو در توییتی نوشت: «از همکاری و بازخورد متشکریم. همه ما آماده ایم تا یک راه حل خوب به شما بدهیم. تیم در آن است. »

در حالی که این می تواند خبر خوبی برای شرکت های کوچک باشد - زمان نشان خواهد داد - سو می تواند به دلیل اینکه اساساً برای حمایت از استفاده از محصولات مصرفی خود در سروری که هدف آن شرکت است، با واکنش منفی روبرو شود.

همانطور که jlake3 در مورد Tom's Hardware توضیح داد، "tinybox به جای مدل های مرکز داده، کارت های مصرف کننده می خرد، اما به نظر می رسد انتظار SLA مرکز داده را داشته باشد؟ آنها در عرض 6 ساعت پس از اولین توییت مرتبط و یک تماس با مهندسین در روز بعد، سیستم‌افزار اصلاح‌شده‌ای دریافت کردند، که بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنم یک استارت‌آپ با خرید یکسری کارت‌های بازی واجد شرایط آن باشد که مشتریان واقعی سازمانی پرداخت کنند. به نظر می رسد که AMD در حال فروپاشی عمومی است که AMD برای راه اندازی با کمتر از 100 سرور ساخته شده و هیچ سروری هنوز ارسال نشده است به صراحت از استفاده از GPU های حرفه ای اجتناب می کند) کارهای بیشتری انجام نمی دهد."

او همچنین به یک نکته خوب دیگر اشاره کرد. "در مورد Nvidia، EULA آنها استفاده از محصولات GeForce را برای برنامه های CUDA مرکز داده ممنوع می کند، پس آنها قطعا کسی را برای صحبت با tinybox در این شرایط اختصاص نمی دهند، به جز شاید یک وکیل."

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است