متن خبر

مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید دور جدید رقابت با مک‌های اپل آغاز می‌شود

مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید دور جدید رقابت با مک‌های اپل آغاز می‌شود

شناسهٔ خبر: 473344 -




«ساتیا نادلا»، مدیرعامل مایکروسافت ادعا می‌کند نسل جدید سیستم‌های کامپیوتری این شرکت مجهز به تراشه‌های هوش مصنوعی تخصصی با عملکرد سریع‌تر، وارد دور جدیدی از رقابت با سیستم‌های مک اپل می‌شود.

وی به این موضوع اشاره می‌کند که اپل کار فوق‌العاده‌ای انجام داده است ولی تأکید می‌کند که کامپیوترهای مجهز به هوش مصنوعی ویندوزی می‌توانند رقابت جدیدی را با سیستم‌های مک اپل آغاز کنند.

ساتیا نادلا روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ اضافه کرد که مایکروسافت می‌خواهد رقابت واقعی ویندوز در مقابل مک را احیا کند.

مدیرعامل مایکروسافت: ویندوز با قابلیت‌های جدید وارد رقابت جدی با مک می‌شود

مایکروسافت از نام تجاری سیستم‌های کامپیوتری متمرکز بر هوش مصنوعی به نام Copilot+PC رونمایی کرد. این شرکت در جریان رویداد رونمایی ادعا کرد که به‌لطف تراشه‌های جدید مبتنی بر هوش مصنوعی اختصاصی، دستگاه‌های این سری سرفیس مایکروسافت و سایر سازندگان مجهز به آن، نه تنها قدرتمندتر خواهند بود، بلکه 58 درصد سریع‌تر از مک‌بوک ایر M3 بالارده اپل هستند. قیمت پایه این سخت‌افزارهای جدید از 1000 دلار شروع می‌شود و از 29 خردادماه در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

اپل روی فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کار می‌کند و آماده است تا استراتژی بلندپروازانه‌ای را در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان خود در ماه آینده میلادی ارائه دهد. گزارش‌های قبلی بلومبرگ حاکی از آن است که اپل تراشه‌های قدرتمندی را شبیه به تراشه‌هایی که برای مک طراحی کرده است،  در سرورهای رایانش ابری برای پردازش پیشرفته‌ترین وظایف هوش مصنوعی قرار می‌دهد. در این صورت، آپشن های مرتبط با هوش مصنوعی مستقیماً در آیفون، آیپد و مک در دسترس خواهند بود.

اپل روی آپشن های ی تمرکز خواهد کرد که زندگی کاربران را در طول روز آسان‌تر می‌کند. مایکروسافت نیز از روابط خود برای توسعه فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند. مقامات ایالات‌متحده، اروپا و بریتانیا درحال تحلیل سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی مایکروسافت و همچنین سرمایه‌گذاری‌های رقبای این شرکت هستند تا تعیین کنند که آیا این سرمایه‌گذاری‌ها بر رقابت تأثیر می‌گذارند یا خیر.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است