متن خبر

مدیرعامل آمازون از سیاست بازگشت اجباری به دفاتر شرکت دفاع کرد

مدیرعامل آمازون از سیاست بازگشت اجباری به دفاتر شرکت دفاع کرد

شناسهٔ خبر: 810929 -




«اندی جاسی»، مدیرعامل آمازون، ادعاها مبنی‌بر اینکه اجبار برای بازگشت کارکنان به دفاتر شرکت سازوکاری برای تعدیل نیرو بوده است، را رد کرد.

جاسی در جلسه‌ای با پرسنل شرکت که رونوشت آن را رویترز و CNBC مشاهده کرده‌اند، بيان کرد این تصمیم به فرهنگ سازمانی آمازون و تقویت این فرهنگ مربوط می‌شود.

سپتامبر، آمازون اعلام کرد از 2 ژانویه 2025 شروع به فراخوان کارمندان به دفتر برای 5 روز کار در هفته می‌کند. غول تجارت الکترونیک قبلاً کارمندان را ملزم می‌کرد 3 روز در هفته در دفتر کار کنند و مابقی روزها دورکار باشند. برخی بر این باورند فراخوان بازگشت به کار حضوری 5 روز در هفته، «ترفند اخراج» به‌منظور بیرون‌کردن کارمندانی است که نمی‌توانند یا نمی‌خواهند کامل به دفتر بازگردند.

آمازون

توجیه مدیرعامل آمازون درباره موضوع فراخوان بازگشت کارمندان برای کار حضوری

به گزارش رویترز، جاسی در این جلسه گفت: «افرادی را دیده‌ام که نظریه‌ای مطرح کردند که چنین تصمیمی نوعی تعدیل نیرو است یا نظریه دیگری درباره اینکه با شهر یا شهرها نوعی معامله کرده‌ایم. می‌توانم به شما بگویم هر ۲ فرض درست نیستند. ما این کار را برای کاهش هزینه‌ها نکرده‌ایم.»

آمازون از سال 2022 دور جدیدی از تعدیل نیروها را آغاز کرد. تخمین زده می‌شود از آن زمان این شرکت حدود 27 هزار کارمند را اخراج کرده است.

طبق گزارشی از Fortune، گزارش‌های اخیر حاکی از آن است که بسیاری از کارمندان آمازون از بازگشت به دفتر راضی نیستند و برخی حتی تهدید به استعفا کرده‌اند. ماه گذشته، صدها کارمند در اعتراض به اظهارات «مت گارمن»، رئیس خدمات وب آمازون، نامه‌ای امضا کردند که در آن خطاب به کارمندانی که نمی‌خواهند ۵ روز در هفته به شرکت بیایند، نوشته بود: «شرکت‌های دیگری [برای کارکردن] در اطراف وجود دارد.»

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است