متن خبر

مدیران اپل ویژگی های جدید AirPods را تجزیه می کنند

مدیران اپل ویژگی های جدید AirPods را تجزیه می کنند

شناسهٔ خبر: 437495 -




AirPods تنها در طول سخنرانی اصلی در رویداد اپل یک اشاره غیرفعال دریافت کرد . قابل درک است - آیفون ۱۵ و اپل واچ سری ۹ (و اولترا ۲) در مرکز قرار داشتند. علاوه بر این، هدفون‌ها به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری مشابهی را دریافت نکردند. همانطور که در بیانیه مطبوعاتی منتشر شده پس از تایید این رویداد، بزرگترین تغییر فیزیکی AirPods Pro 2، ورود (که البته مدت ها در انتظار آن بودیم) یک جعبه شارژ USB-C است.

اگر فکر می کنید اخبار AirPods در آنجا به پایان رسیده است، بخشیده خواهید شد. با این حال، هدفون‌های رده بالای اپل نیز به‌روزرسانی نرم‌افزاری معنی‌داری را دریافت کردند، در قالب حالت‌های شنیداری جدید که می‌توان با چند ضربه در iOS 17 در هر دو نسخه AirPods Pro 2 (USB-C و Lightning) به آن دسترسی داشت.

با اتصال مدل‌های جدید، انگشت خود را به سمت پایین بکشید تا Control Center را بالا بکشید و سپس اسلاید صدا را طولانی فشار دهید. سه حالت انتخابی در زیر ظاهر می شود: حذف نویز، هوشیاری مکالمه و صدای فضایی. این دو نفر اول هستند که امسال عاشق می شوند.

صدای تطبیقی ​​در کنار حذف استاندارد نویز، شفافیت و خاموش به گزینه ها اضافه شده است. با ضربه زدن روی گزینه جدید، با پس زمینه رنگین کمان برجسته می شود. ویژگی جدید به طور یکپارچه بین تنظیمات مختلف در زمان واقعی جابجا می شود. این تلاشی است که هر دو انتهای طیف را به یک محیط واحد برسانید، پس می‌توانید با آگاهی از موقعیت در یک خیابان شلوغ قدم بزنید، در حالی که صدای کامل کامیون زباله در حین رانندگی را دریافت نکنید.

اعتبار تصویر: اپل

اگرچه نامی مشابه با ویژگی شفافیت تطبیقی ​​سال گذشته دارد، اما Adaptive Audio طیف کاملی از حالت‌ها را ارائه می‌دهد که هم شفافیت و هم حذف نویز در آن نقش دارند.

اریک ترسکی، مدیر بازاریابی محصول در گفتگو با TechCrunch گفت: «شفافیت تطبیقی، که سال گذشته اعلام کردیم، باید خیلی سریع اتفاق بیفتد. "این در ۴۰۰۰۰ بار در ثانیه اتفاق می افتد. این فقط نظارت نیست، کاهش نیز هست. برای از بین بردن سریع آن، باید در زمان واقعی اتفاق بیفتد. صدای تطبیقی ​​در طول چند ثانیه کمی کندتر است، زیرا قرار است فرآیند بسیار روشمندتری برای دانستن آنچه که به آن گوش می دهید باشد. ما از Adaptive Audio به سمت شفافیت می‌رویم، پس - برای اینکه آن را کم‌تر و راحت‌تر کنیم - به همین دلیل عمداً کندتر می‌شود.

این سیستم همچنین در مورد موسیقی بودن محتوایی که به آن گوش می‌دهید در مقابل پادکست نیز تأثیر می‌گذارد. این بر اساس برچسب گذاری از برنامه هایی مانند Apple Music تعیین می شود. یک میکروفون همچنین حجم داخل گوش شما را اندازه گیری می کند تا حس واقعی صدایی را که تجربه می کنید به دست آورید. ران هوانگ، معاون بخش Sensing و Connectivity، بسته به نحوه پوشیدن آن و سایر عوامل، توضیح می‌دهد: «زیرا اگر فقط بلندی را اندازه بگیرید که فکر می‌کنید در گوش دیگران پخش می‌کنید، ممکن است دقت کمتری داشته باشد.»

هوانگ به TechCrunch می گوید که این شرکت در نظر دارد از GPS دستگاه شما برای تعیین سطح صدا بر اساس موقعیت مکانی استفاده کند. با این حال، در آزمایش دنیای واقعی، این روش ناکارآمد بود.

هوانگ او میگوید : «در طول کاوش اولیه برای Audio Adaptive، ما اساساً شما را در ANC در مقابل شفافیت قرار می‌دهیم، بر اساس جایی که هستید. می‌توانید تصور کنید که تلفن می‌تواند به ایرپادها اشاره کند و بگوید، «هی، تو در خانه هستی» و غیره. این راهی برای انجام این کار است، اما پس از همه آموخته‌های ما، فکر نمی‌کنیم که این راه درستی برای انجام آن باشد، و این کاری نیست که ما انجام دادیم. البته خانه شما همیشه ساکت نیست و خیابان ها همیشه سر و صدا ندارند. ما تصمیم گرفتیم که به جای تکیه بر اشاره موقعیت مکانی تلفن، ایرپادها محیط شما را به صورت بلادرنگ رصد کرده و به صورت هوشمندانه تصمیمات خود را اتخاذ کنند.

AirPods Pro 2 با USB-C

اعتبار تصویر: دارل اترینگتون

میزان صدای شخصی سازی شده نیز بخش بزرگی از تجربه صوتی تطبیقی ​​ است. به گفته اپل، این سیستم مجموعه ای از داده های کاربر را با تنظیمات شخصی سازی شده ترکیب می کند تا تصویر کامل تری از عادات شنونده ایجاد کند، همراه با «یادگیری ماشینی برای درک شرایط محیطی و ترجیحات گوش دادن در طول زمان برای تنظیم خودکار تجربه رسانه ای». چندین معیار مختلف گنجانده شده است.

هوانگ گفت: «ما ده‌ها هزار ساعت از داده‌های مختلف را صرف کردیم - کاربران مختلف به محتوای مختلف و با نویز پس‌زمینه متفاوت گوش می‌دهند - تا واقعاً اولویت‌های شنیداری مختلف را درک کنیم، و چه عواملی حواس‌پرتی و متجاوزان از نقطه نظر نویز برای شفاف نگه داشتن محتوای شما هستند. تبلیغات ما همچنین ترجیحات شخصی شما را به خاطر می آوریم. با توجه به نوع محیط، میزان نویز موجود در آن، میزان صدای بلندی که معمولاً به محتوای خود گوش می دهید و آن را برای خود به خاطر می آورید. ما آن را به مدل یادگیری ماشینی خود اضافه می کنیم تا برای شما بهتر کار کند."

حالت بزرگ دیگری که از طریق iOS 17 معرفی شده است، Conversational Awareness است که با شروع صحبت صدای آهنگ را کم می کند. با این حال، صداهای خارجی باعث ایجاد این اثر نمی شوند - فقط استفاده کنندگان. اپل قادر است این اثر را بدون نگه داشتن پروفایل های صوتی روی برد انجام دهد. در عوض، از تعدادی سنسور روی برد استفاده می کند. وقتی میکروفون‌ها صدایی را می‌شنوند و شتاب‌سنج حرکت فک را تشخیص می‌دهد، این ویژگی فعال می‌شود. مدت زمان ماندگاری آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. من تحت تاثیر توانایی این ویژگی برای جلوگیری از تحریک شدن توسط چیزهایی مانند صاف شدن گلو یا خمیازه قرار گرفتم.

این تیم همچنین به یکی دیگر از مشکلات قدیمی هدفون گوش زد: تعویض. فاصله ۵ ثانیه ای بین تماس گرفتن و شنیدن آن از روی هدفون، برای همیشه به نظر می رسد. استفاده از سرعت سوئیچینگ جدید مستلزم قفل شدن کاربر در اکوسیستم اپل است.

اعتبار تصویر: اپل

هوانگ او میگوید : «زمان اتصال AirPods ما به دستگاه‌هایمان با این به‌روزرسانی نرم‌افزار جدید بسیار سریع‌تر است. "این از همه روش های مختلفی است که ما برای کشف دستگاه های نزدیک استفاده می کنیم. برای ما بسیار مهم است که بدانیم آیفون چه می کند، آی پد چه می کند، مک چه می کند. تماس تلفنی مهم‌تر از موسیقی است، پس وقتی به تماس تلفنی پاسخ می‌دهید، مطمئن می‌شویم که مسیر را از آیفون دور می‌کنیم و برای مثال برای تماس کنفرانس با مک شما وصل می‌شویم.»

آخرین بخش بزرگ از اعلامیه AirPods، اتصال Vision Pro است. برای تجربه کامل صوتی، کسانی که از هدست محاسبات فضایی آینده اپل استفاده می کنند باید AirPods Pro جدید را برای صدای بدون اتلاف با تاخیر بسیار کم همراه داشته باشند.

هوانگ او میگوید : «بلوتوث معمولاً روی ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کند و این فضای هوایی بسیار بسیار پر سر و صدا است. همه روی ۲.۴ در حال اجرا هستند. به همین دلیل است که روترها، روترهای Wi-Fi، معمولاً اگر سه بانده نباشند، دو بانده هستند، زیرا طیف ۵ گیگاهرتز بسیار تمیزتر است. برای رسیدن به صدای بسیار بسیار کم تأخیر، و رسیدن به صدایی با وفاداری بسیار بالا و بدون اتلاف - همه چیز در مورد یک کانال بسیار بسیار تمیز و بی‌درنگ بین این دو است. ترکیب ۵ گیگاهرتز و این واقعیت که آنها بسیار پروگزیمال هستند به ما این امکان را می دهد. ما می توانیم اساساً یک پروتکل صوتی کاملاً جدید را روی فرکانس ۵ گیگاهرتز برای AirPods دوباره طراحی کنیم."

درباره رویداد آیفون 15 اپل در TechCrunch بیشتر بخوانید

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است