متن خبر

مدل پیمانکار فرعی ناظر محتوای متا در اسپانیا با فشار قانونی مواجه است

مدل پیمانکار فرعی ناظر محتوای متا در اسپانیا با فشار قانونی مواجه است

شناسهٔ خبر: 444125 -




یک شرکت مستقر در بارسلون که به عنوان پیمانکار فرعی برای متا کار می کند و خدمات تعدیل محتوا را برای فیس بوک و اینستاگرام ارائه می دهد، توسط دادگاهی در اسپانیا مسئول آسیب روانی یک کارگر شناخته شد. طبق گزارش های مطبوعات محلی، این حکم که روز پنجشنبه صادر شد، اولین بار است که دادگاهی در اسپانیا یک شرکت تعدیل محتوا را مسئول اختلالات روانی یک کارگر می داند.

در گزارشی در روز پنجشنبه ال پریودیکو آمده است که این حکم که در اوایل ماه جاری صادر شد، مربوط به چالشی است که توسط یک برزیلی 26 ساله که به مدت پنج سال تحت درمان روانپزشکی قرار گرفته است، علیه پیمانکار محلی متا، CCC Barcelona Digital Services، مطرح شده است. به دلیل قرار گرفتن در معرض محتوای شدید و خشونت آمیز در فیس بوک و اینستاگرام، مانند قتل، خودکشی، تروریسم و ​​شکنجه.

گفته می شود کارگر مورد بحث که در سال 2018 مدیریت محتوای فیس بوک و اینستاگرام را آغاز کرده است، متحمل طیف وسیعی از آسیب های روانی از جمله حملات پانیک، رفتارهای اجتنابی، نگرانی بیش از حد در مورد بیماری، اختلال در خواب، مشکل در بلعیدن و ترس شدید (اضطراب ناشی از آن) شده است. به گزارش روزنامه، از ترس مرگ.

دادگاه بارسلونا پذیرفت که مشکلات روحی کارگر یک بیماری شایع نیست بلکه یک حادثه کار است. پیمانکار فرعی متا غیبت او از محل کار را به عنوان یک بیماری عادی تلقی کرده بود و به دنبال آن بود که مسئولیت هرگونه آسیب روانی ناشی از بازبینی محتوای خشونت آمیز بارگذاری شده در فیس بوک و اینستاگرام را رد کند.

در یک پست رسانه اجتماعی در واکنش به حکم دادگاه، شرکت حقوقی نماینده کارگر، Espacio Jurídico Feliu Fins، نتیجه را به عنوان یک پیروزی بزرگ برای کارگرانی که در نتیجه کارشان از مشکلات سلامت روان رنج می برند، توصیف کرد.

این شرکت حقوقی در این پست نوشت: "متا و رسانه های اجتماعی به طور کلی باید بزرگی این مشکل را تشخیص دهند و باید استراتژی خود را تغییر دهند." این یک ترجمه ماشینی است]. به جای دنبال کردن راهبردی برای انکار مشکل، آنها باید بپذیرند که این واقعیت هولناکی که این کارگران از آن رنج می برند، به اندازه خود زندگی واقعی است.

روزی که آن را به عهده بگیرند و با آن روبرو شوند، آن روز، همه چیز تغییر خواهد کرد. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، ما مراقب خواهیم بود که از طریق سیستم حقوقی این اتفاق بیفتد. گام به گام، بدون عجله، اما بدون تردید پیش خواهیم رفت. و مهمتر از همه، با عزم کامل که برنده می شویم.»

برون سپاری محتوای سمی بازبینی شده توسط متا به پیمانکاران فرعی مختلف شخص ثالث، که تعداد زیادی - معمولاً - کارگران کم دستمزد را برای استفاده به عنوان فیلترهای انسانی برای خشونت شدید و سایر اعمال وحشتناک آپلود شده در شبکه های اجتماعی آن فراهم می کند، منبع داستان های نگران کننده ای برای آنها بوده است. سال ها. و با این حال این تمرین ادامه دارد.

در ماه مه 2020 متا موافقت کرد که 52 میلیون دلار برای رسیدگی به دعوی حقوقی دسته جمعی ایالات متحده که توسط ناظران محتوا که برای اشخاص ثالثی که خدمات تحلیل محتوا را برای شبکه‌های اجتماعی خود ارائه می‌کنند و مدعی شده بودند که بازبینی تصاویر خشونت‌آمیز و گرافیکی منجر به توسعه پس از سانحه شده است، ارائه کرده بود، بپردازد. اختلال استرس

این شرکت همچنین با دعوی قضایی در آفریقا روبرو است که در آن یک ناظم که برای Sama، یک پیمانکار فرعی متا در کنیا کار می کند، از هر دو شرکت به دلیل اتهاماتی که شامل عدم ارائه "کافی" سلامت روانی و حمایت روانی اجتماعی است، شکایت می کند.

متا از اظهار نظر درباره حکم صادره علیه پیمانکار فرعی خود در اسپانیا خودداری کرد. اما این غول شبکه اجتماعی اطلاعات کلی در رابطه با رویکرد خود به برون سپاری تعدیل محتوا ارائه کرد و بيان کرد که قراردادهایش با اشخاص ثالثی که در زمینه تحلیل محتوا با آنها همکاری می کند حاوی انتظاراتی است که آنها در زمینه هایی از جمله مشاوره، آموزش و سایر حمایت های کارگری اقدامات لازم را انجام دهند.

این غول فناوری همچنین بيان کرد که قراردادهایش مستلزم آن است که پیمانکاران فرعی به ارائه پشتیبانی 24 ساعته در محل با پزشکان آموزش دیده، علاوه بر ارائه خدمات آماده‌باش و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی خصوصی از روز اول استخدام، بپردازند.

متا همچنین بيان کرد که راه‌حل‌های فنی را برای پیمانکاران فرعی ارائه می‌کند که قصد دارند به بازبینان محتوا اجازه دهند تا حد امکان قرار گرفتن در معرض مواد گرافیکی را که از آنها خواسته می‌شود تا حد امکان تعدیل کنند، محدود کنند. این ابزار می‌تواند توسط بازبین‌ها سفارشی شود تا محتوای گرافیکی کاملاً تار به نظر برسد، سیاه و سفید، تار برای اولین فریم، بدون صدا پخش شود یا از پخش خودکار منصرف شود.

با این حال، اظهارات پیشینه شرکت به احتمال تضعیف خدمات پشتیبانی و ابزارهای غربالگری توسط سهمیه‌های دقیق بهره‌وری و عملکرد که ممکن است توسط پیمانکاران فرعی بر بازبینی‌کنندگان تحمیل شود - که در عمل می‌تواند دسترسی این کارگران به پشتیبانی کافی را دشوار کند، اشاره نکرده است. همچنان با نرخ های درخواستی کارفرمایان خود عمل می کنند.

در ماه اکتبر، روزنامه مستقر در بارسلون، La Vanguardia، گزارش داد که حدود 20٪ از کارکنان CCC Barcelona Digital Services به دلیل آسیب روانی ناشی از تحلیل محتوای سمی، کار خود را ترک کرده اند. در این مقاله روزنامه به نقل از یک کارگر، حمایت ارائه شده توسط کارفرما و پیمانکار فرعی متا را "بسیار ناکافی" توصیف می کند.

گزارش دیگری از همان ماه، در ال ناسیونال ، در مورد «نرخ موفقیت» بالا بحث می کند (98٪) به کارگران گفته می شود که باید به آن برسند - به این معنی که تصمیمات هر مدیر باید با تصمیمات همکارانش مطابقت داشته باشد و حسابرس ارشد، اکثریت قریب به اتفاق. در آن زمان، با خطر اخراج در صورت کاهش نرخ، طبق همان گزارش.

استفاده از ابزارهای غربالگری که به طور کامل یا تا حدی محتوای مورد بازبینی را مبهم می کند، می تواند به وضوح رسیدن به اهداف دقیق عملکرد را برای بازبینان دشوارتر کند. پس ، کارگران ممکن است استفاده از ابزارهایی را که ممکن است دقت ارزیابی‌هایشان را کاهش دهد، به‌عنوان یک خطر تلقی کنند و ببینند که آنها در پشت سر همتایان خود شکست می‌خورند، زیرا این امر می‌تواند ادامه کار آنها را به خطر بیاندازد - به طور مؤثر آنها را از انجام اقداماتی که ممکن است بهتر از آنها در برابر قرار گرفتن در معرض خطر محافظت کند، منصرف کند. محتوای مضر روانشناختی

نوبت کاری که به طور معمول بر کارگران تعدیل محتوا تحمیل می شود ممکن است به ایجاد مشکلات سلامت روان نیز کمک کند، زیرا اختلالات در الگوهای خواب به عنوان عامل استرس شناخته شده است. بعلاوه، استفاده معمول از کارگران جوان و کم دستمزد در مزارع اعتدال محتوا به معنی خطر بالای فرسودگی در مدل است - نشان می دهد که این یک صنعت درهای بسته است که پیرامون مدیریت سمیت از طریق ریزش زیاد پیکربندی شده است. یا، اساسا، برون سپاری سوختن به عنوان یک خدمت.

با این حال، احکام حقوقی که الزاماتی را برای بررسی‌کنندگان محتوای شخص ثالث برای مراقبت از سلامت روان کارگران تحمیل می‌کنند، می‌توانند محدودیت‌هایی را برای مدل ایجاد کنند.

درخواستی برای اظهار نظر ارسال شده به Telus، شرکت کانادایی که مالک خدمات دیجیتال CCC Barcelona است، در زمان انتشار به آن پاسخ داده نشده بود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است