متن خبر

محققان دریافته‌اند که میلیون‌ها کابل HDMI می‌توانند با انتقال داده‌ها به استراق سمع‌کنندگان به صاحبان خود خیانت کنند – در اینجا کاری است که می‌توانید برای جلوگیری از نشت اطلاعات انجام دهید.

محققان دریافته‌اند که میلیون‌ها کابل HDMI می‌توانند با انتقال داده‌ها به استراق سمع‌کنندگان به صاحبان خود خیانت کنند – در اینجا کاری است که می‌توانید برای جلوگیری از نشت اطلاعات انجام دهید.

شناسهٔ خبر: 681628 -




زن کارتونی یکپارچهسازی با سیستم‌عامل <a href= که با ترس از کابل‌های HDMI فریاد می‌زند" class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/veLxwfh66XvqVhmTs3JhnA-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/veLxwfh66XvqVhmTs3JhnA-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/veLxwfh66XvqVhmTs3JhnA-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/veLxwfh66XvqVhmTs3JhnA-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/veLxwfh66XvqVhmTs3JhnA-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/veLxwfh66XvqVhmTs3JhnA-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/veLxwfh66XvqVhmTs3JhnA-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/veLxwfh66XvqVhmTs3JhnA.jpg">
(اعتبار تصویر: bomg / A_R_Uzzal / Shutterstock)

مانیتورهای CRT با هدایت پرتوهای الکترونی بر روی یک صفحه فسفری، تصاویر را تولید می کنند و الگویی از نور ایجاد می کنند که نمایشگر مرئی را تشکیل می دهد. این فرآیند شامل سیگنال‌هایی با فرکانس بالا است که از مانیتور ساطع می‌شود و هکرها دریافتند که می‌توانند با استفاده از تجهیزات تخصصی آن‌ها را ضبط کنند. تغییر به صفحه نمایش های LED با کابل های HDMI انجام این کار را بسیار سخت تر می کند زیرا سیگنال های دیجیتال پیچیده تر هستند و فرکانس های بالاتری را در بر می گیرند.

مطالعه گروهی از محققان دانشگاه مونته‌ویدئو در اروگوئه نشان داده است که با کمک هوش مصنوعی می‌توان بر این موانع غلبه کرد و سیگنال‌ها را بار دیگر شنود کرد.

سانتیاگو فرناندز، امیلیو مارتینز، گابریل وارلا و پابلو موسی فدریکو لاروکا یافته‌های خود را در سرور پیش‌چاپ arXiv منتشر کردند و توضیح دادند که چگونه سیگنال‌های دیجیتال ساطع شده از کابل HDMI کامپیوتر می‌توانند برای بازتولید متن روی صفحه کامپیوتر ضبط و رمزگشایی شوند.

طوفان

این تحقیق بر انتشارات الکترومغناطیسی غیرعمدی متمرکز بود، پدیده ای به نام TEMPEST که از لحاظ تاریخی با سیگنال های ویدئویی آنالوگ مرتبط بوده است. روش‌های استراق سمع قبلی که برای سیگنال‌های آنالوگ طراحی شده بودند، برای نمایشگرهای دیجیتال بی‌اثر بودند و در نتیجه تصاویری نامشخص بودند.

برای رسیدگی به این موضوع، محققان از یک رویکرد یادگیری عمیق برای ترسیم سیگنال های الکترومغناطیسی گرفته شده به تصویر اصلی استفاده کردند. آنها مشکل را به صورت معکوس در نظر گرفتند و یک شبکه عصبی را برای تفسیر سیگنال های تخریب شده آموزش دادند. این روش به طور قابل توجهی میانگین نرخ خطای کاراکتر را هنگام خواندن متن از سیگنال های گرفته شده بهبود بخشید.

در مقاله خود، محققان بر اهمیت تنظیم سیستم بر روی فرکانس‌های خاص و ایجاد نمونه‌های آموزشی بدون نیاز به تنظیم واقعی TEMPEST تاکید می‌کنند. اگرچه بسیار بعید است که کسی از این روش برای استراق سمع شما استفاده کند - این دولت ها و شرکت ها هستند که در معرض خطر هستند - شما می توانید به طرق مختلف از خود محافظت کنید. اینها شامل استفاده از کابل های محافظ، پیاده سازی موانع فیزیکی، قرار دادن مانیتور خود دور از پنجره ها و استفاده از تکنیک های فیلتر سیگنال است.

متن استراق سمع شده

(اعتبار تصویر: Universidad de la República Montevideo، اروگوئه)

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است