متن خبر

متخصصان سایبری چین می گویند اینتل در حال نصب درهای پشتی CPU از طرف NSA است

متخصصان سایبری چین می گویند اینتل در حال نصب درهای پشتی CPU از طرف NSA است

شناسهٔ خبر: 789352 -




ریزتراشه روی مادربرد با پرچم چین و ایالات متحده آمریکا. مفهومی برای نبرد تولید ریزتراشه های جهانی
(اعتبار تصویر: Shutterstock)

با توجه به اتهامات چین مبنی بر اینکه Volt Typhoon در واقع یک دارایی سیا است ، گروهی از کارشناسان امنیت سایبری از انجمن امنیت سایبری چین (CSAC) اکنون ادعا کرده‌اند که محصولات اینتل که در چین فروخته می‌شوند دارای «آسیب‌پذیری‌های مکرر و نرخ شکست بالا» هستند.

CSAC همچنین بيان کرد که محصولات اینتل "خطرات جدی برای امنیت ملی" دارند و ادعا کرد که سازندگان نیمه هادی ایالات متحده از سال 2008 یک درب پشتی NSA را "تقریباً در تمام" واحدهای پردازش مرکزی (CPU) خود برای ایجاد "نسل جدید سیستم دفاعی امنیتی" نصب کرده اند.

CSAC به عنوان بخشی از اتهامات خود در حساب وی چت این سازمان گفت: «این یک تهدید امنیتی بزرگ برای زیرساخت اطلاعاتی حیاتی کشورهای سراسر جهان از جمله چین است.

فشار برای باز کردن تحقیقات

ایالات متحده و چین بارها اتهامات مشابهی را علیه یکدیگر مطرح کرده اند، به طوری که قانونگذاران آمریکایی اخیراً بر اعمال محدودیت های بیشتر برای تامین کنندگان تجهیزات ساخت تراشه پیشرفته ایالات متحده به هواوی فشار می آورند که ایالات متحده آن را در فهرست نهادهای خود در سال 2019 قرار داده است و کسب و کارها را از ورود آنها محدود می کند. تجارت با شرکت فناوری مرکزی شنژن.

چین همچنین متهم شده است که به زیرساخت های حیاتی ایالات متحده نفوذ کرده است تا فهرستی از اهدافی را که در صورت وقوع جنگ بین دو ابرقدرت آغاز شود، مورد حمله قرار دهند. وزرای دولت بریتانیا نیز در این هفته اعلام کردند که عوامل تهدید کننده تحت حمایت دولت چین ممکن است از قبل به زیرساخت های حیاتی بریتانیا دسترسی داشته باشند .

واحد چینی اینتل در بیانیه‌ای که در WeChat ارسال شد، گفت: "ما ارتباط خود را با مقامات مربوطه حفظ خواهیم کرد، هرگونه نگرانی را روشن خواهیم کرد و تعهد خود را به ایمنی و کیفیت محصول تایید خواهیم کرد" ( از طریق رویترز ).

CSAC همچنین از اداره فضای سایبری چین درخواست کرده است که تحقیقاتی را درباره محصولات اینتل که در چین فروخته می‌شوند به دلیل آسیب‌پذیری‌ها و درهای پشتی «برای محافظت مؤثر از امنیت ملی چین» آغاز کند.

بیشتر از TechRadar Pro

کارمند نویسنده (امنیتی)

بندیکت نزدیک به 5 سال است که در مورد مسائل امنیتی می نویسد، در ابتدا در زمانی که در دانشگاه باکینگهام بود، ژئوپلیتیک و روابط بین الملل را پوشش می داد. در این مدت او در رشته لیسانس سیاست با روزنامه‌نگاری تحصیل کرد، که برای آن افتخارات درجه دو (بخش فوقانی) را دریافت کرد. بندیکت سپس تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد و در کارشناسی ارشد امنیت، اطلاعات و دیپلماسی موفق شد. بندیکت با پیوستن به TechRadar Pro به عنوان Staff Writer، علایق امنیتی خود را به سمت امنیت سایبری تغییر داد و بر عوامل تهدید، بدافزارها، مهندسی اجتماعی و امنیت ملی توسط دولت تمرکز کرد. بندیکت همچنین متخصص محصولات امنیتی B2B، از جمله فایروال، آنتی ویروس، امنیت نقطه پایانی و مدیریت رمز عبور است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است