متن خبر

متا چت ربات هوش مصنوعی خود را در دسترس همه کاربران در هند قرار می دهد

متا چت ربات هوش مصنوعی خود را در دسترس همه کاربران در هند قرار می دهد

شناسهٔ خبر: 595833 -




پس از چند ماه آزمایش در طول انتخابات عمومی، متا چت ربات هوش مصنوعی خود را با Llama-3 در دسترس همه کاربران در هند قرار می دهد. با این حال، Meta AI در حال حاضر تنها از زبان انگلیسی و هیچ زبان محلی دیگری پشتیبانی نمی کند.

این شرکت آزمایش هوش مصنوعی متا را در هند در واتس اپ، اینستاگرام، مسنجر و فیس بوک در ماه آوریل با انتشار آن برای کاربران منتخب آغاز کرد. چند روز بعد، این شرکت به طور رسمی این ربات را در بیش از ده کشور جهان عرضه کرد، اما نه در هند، احتمالاً به دلیل برگزاری انتخابات عمومی در آن زمان در کشور.

متا جدا از اینکه ربات چت را از طریق نوار جستجو در برنامه های خود در دسترس همه کاربران قرار می دهد، این ابزار را از طریق وب سایت meta.ai نیز در دسترس قرار می دهد.

عملکرد Meta AI شبیه به چت ربات های دیگر مانند ChatGPT OpenAI، Gemini گوگل و Anthropic's Claude است. می‌توانید از آن بخواهید دستور العمل‌هایی را پیشنهاد کند، برنامه‌های تمرینی را برنامه‌ریزی کند، به شما در نوشتن ایمیل کمک کند یا مجموعه‌ای از متن را خلاصه کند.

در اینستاگرام، ربات چت می‌تواند Reels را بر اساس جست‌وجوی شما پیشنهاد کند. علاوه بر این، در فید فیس بوک، یک اعلان Meta AI را مشاهده خواهید کرد تا بتوانید سوالات مربوط به پست را بپرسید. به عنوان مثال، اگر عکسی از شفق قطبی می بینید، می توانید از Meta AI پیشنهاداتی در مورد بهترین مکان ها و بهترین زمان ها برای دیدن شفق های شمالی بخواهید.

اعتبار تصویر: متا

هوش مصنوعی متا همچنین می تواند تصاویر را بر اساس درخواست های شما تولید کند. TechCrunch در ماه مه دریافت که هوش مصنوعی متا تمایل زیادی به اضافه کردن عمامه هنگام تولید تصاویر مردان هندی دارد. سوگیری های دیگری نیز وجود داشت، مانند ایجاد مداوم یک خانه هندی قدیمی با رنگ های زنده، ستون های چوبی و سقف های شیک.

در حالی که متا بيان کرد که در آن زمان مدام مدل های خود را به روز می کرد، مشخص نیست که آیا این شرکت تغییری در این زمینه ها ایجاد کرده است یا خیر.

«این یک فناوری جدید است و ممکن است همیشه پاسخی را که ما در نظر داریم، که برای همه سیستم‌های هوش مصنوعی مولد یکسان است، برگرداند. سخنگویی در آن زمان به TechCrunch گفت: از زمانی که راه‌اندازی کردیم، به‌روزرسانی‌ها و بهبودهایی را برای مدل‌های خود به‌طور مداوم منتشر کرده‌ایم، و به کار روی بهبود آنها ادامه می‌دهیم.

متا ربات چت خود را به پایگاه کاربر عظیم 500 میلیون کاربر واتس اپ همراه با صدها میلیون کاربر دیگر برنامه های خود در هند آورده است. در واتس‌اپ، در حالی که می‌توانید با هوش مصنوعی متا به‌صورت جداگانه چت کنید، می‌توانید از چت ربات در یک چت گروهی با مواردی مانند برنامه‌ریزی سفر یا تصمیم‌گیری برای تماشای فیلم کمک بگیرید.

اعتبار تصویر: متا

این شرکت بيان کرد که هوش مصنوعی متا زمینه گفتگوی گروه را فراتر از متنی که هنگام ذکر یا پاسخ به ربات چت استفاده می‌کنید، ندارد. این شرکت مدل خود را بر اساس مکالمات شما با آن تنظیم کرده است.

متا بيان کرد که غیرفعال کردن یا پنهان کردن عملکرد هوش مصنوعی متا در برنامه خود امکان پذیر نیست. با این حال، افراد می توانند بدون استفاده از ربات چت، در جستجو شرکت کنند.

عرضه این شرکت رسانه اجتماعی یک هفته پس از آن صورت می گیرد که گوگل برنامه Gemini خود را برای کاربران اندروید در هند با پشتیبانی از 9 زبان محلی منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است