متن خبر

متا نگاهی اجمالی به قاتل فرضی آیفون خود دارد: Orion

متا نگاهی اجمالی به قاتل فرضی آیفون خود دارد: Orion

شناسهٔ خبر: 767305 -




سال‌ها است که سیلیکون ولی و وال استریت تصمیم مارک زاکربرگ برای سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیارد دلاری در آزمایشگاه‌های واقعیت را زیر سوال برده‌اند. این هفته، بخش پوشیدنی متا از نمونه اولیه عینک هوشمند Orion خود رونمایی کرد، عاملی که شرکت معتقد است روزی می‌تواند جایگزین آیفون شود. این ایده احمقانه به نظر می رسد … اما شاید کمی کمتر از یک هفته پیش دیوانه کننده باشد.

Orion نمونه اولیه هدستی است که واقعیت گفت ه، ردیابی چشم و دست، هوش مصنوعی مولد و مچ بند تشخیص حرکت را ترکیب می کند. از طریق پروژکتورهای LED میکرو و لنزهای کاربید سیلیکون (که بسیار گران هستند)، به نظر می رسد Meta یک چالش طولانی مدت نمایش AR را شکست داده است. ایده این است که شما می توانید از طریق Orion نگاه کنید – می دانید، مانند یک عینک – اما همچنین پنجره های برنامه را روی لنزها مشاهده کنید که به نظر می رسد در دنیای اطراف شما جاسازی شده اند. در حالت ایده آل، می توانید از دست ها، چشم ها و صدای خود برای حرکت در محیط استفاده کنید.

متا شکارچی
عینک هوشمند Orion برای کار کردن به مچ بند و محاسبات بی سیم نیاز دارد. (متا)
اعتبار تصویر: متا

اگرچه واضح است، عینک‌های هوشمند اوریون متا از خوانندگان معمولی شما پرپشت‌تر هستند، طبق گزارش‌ها هر پاپ 10000 دلار قیمت دارند و به این زودی برای فروش در دسترس نخواهند بود. ما سالها بعد صحبت می کنیم. تمام فناوری‌های Orion نسبتاً جوان هستند، و همه آن‌ها باید ارزان‌تر، بهتر و کوچک‌تر شوند تا به یک جفت عینک هوشمند تبدیل شوند که می‌توانید در مرکز خرید بخرید. زاکربرگ می گوید که این شرکت در حال حاضر 10 سال است که روی Orion کار می کند، اما هنوز راهی برای یک محصول قابل فروش وجود ندارد.

با این حال، متا به سختی تنها شرکتی است که سعی می کند یک گوشی هوشمند جایگزین روی صورت شما قرار دهد.

دیگر اخبار

گوگل با آوردن پیکسل 9 به هند با باد مخالف روبرو می شود

اسنپ ​​در این ماه از آخرین نسل عینک های هوشمند Spectacles خود رونمایی کرد که بزرگتر از Orion هستند و میدان دید محدودتری دارند. یکی از مهندسان سابق اسنپ، جدیدترین عینک را «بدیهی بد» نامید – اگرچه می‌توانید آنها را سفارش دهید. گوگل در کنفرانس I/O خود در ماه مه اشاره کرد که این شرکت نیز در حال کار بر روی یک جفت عینک هوشمند است که شاید بازسازی آزمایش شکست خورده گوگل گلس خود در دهه گذشته باشد. طبق گزارش‌ها، اپل در حال کار بر روی عینک‌های AR است که بسیار شبیه Orion هستند. و ما نمی‌توانیم استارت‌آپ جدید Jony Ive، LoveFrom را رد کنیم، که او اخیراً تأیید کرده است که روی یک پوشیدنی هوش مصنوعی با OpenAI کار می‌کند (اگرچه نمی‌دانیم که آیا آنها عینک، سنجاق یا چیز دیگری هستند).

چیزی که در حال تولید است، مسابقه ای در میان ثروتمندترین شرکت های فناوری بزرگ برای ایجاد یک جفت عینک هوشمند براق است که می تواند هر کاری را که گوشی هوشمند شما می تواند انجام دهد – و امیدواریم چیزی بیشتر. نمونه اولیه متا دو چیز را روشن کرد: چیزی وجود دارد، اما ما هنوز "آنجا" نیستیم.

این دستگاه‌ها یک انحراف قابل توجه از هدست‌های واقعیت مجازی Quest هستند که متا سال‌هاست که در حال انجام آن هستند و Vision Pro اپل. بسیاری از فناوری‌های مشابه، مانند ردیابی چشم و ردیابی دست، درگیر هستند، اما استفاده از آنها کاملاً متفاوت است. هدست‌های واقعیت مجازی حجیم هستند، پوشیدن آن‌ها راحت نیست و افراد را از خیره شدن به نمایشگرها حالت تهوع می‌آورد. از سوی دیگر، عینک آفتابی و عینک، استفاده نسبتاً خوشایند است و میلیون ها آمریکایی روزانه از آنها استفاده می کنند.

به اعتبار زاکربرگ، او مدت زیادی است که روی فاکتور فرم عینک فشار آورده است، در حالی که مطمئناً این کار محبوب نبود. مدت‌هاست که گزارش شده است که مدیر عامل متا از اینکه برنامه‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی او باید از طریق تلفن‌های اپل قابل دسترسی باشند متنفر است (شاید منجر به گوشی بدبخت فیس‌بوک شود). اکنون، رقبای متا نیز انگشتان پای خود را در محاسبات عینک فرو می برند.

اندرو باسورث، مدیر ارشد فناوری متا و رئیس آزمایشگاه های واقعیت، با یک جفت عینک هوشمند اوریون. (دیوید پل موریس / بلومبرگ از طریق گتی ایماژ)

به نظر می رسد سرمایه گذاری اولیه متا در اینجا نتیجه داده است. زاکربرگ در روز چهارشنبه یک سخنرانی کلیدی از Orion ارائه کرد که به این زودی ها آن را فراموش نخواهیم کرد و اتاقی پر از روزنامه نگاران شکاک را پر از برق و هیجان کرد. TechCrunch هنوز Orion را دموی نکرده است، اما تحلیل های اولیه بسیار مثبت بوده است.

چیزی که متا امروز ارائه می دهد Ray-Ban Meta است: یک جفت عینک با دوربین، میکروفون، بلندگو، سنسور، LLM روی دستگاه و قابلیت اتصال به تلفن و فضای ابری. Ray-Ban Meta بسیار ساده تر از Orion است، اما نسبتاً مقرون به صرفه با قیمت 299 دلار – در واقع خیلی بیشتر از یک جفت Ray-Ban معمولی نیست. آنها به نوعی شبیه Spectacles 3 هستند که اسنپ چند سال پیش منتشر کرد، اگرچه عینک های Ray-Ban Meta محبوب تر به نظر می رسند.

علیرغم تفاوت‌های زیاد در قیمت و قابلیت‌ها، Orion و Ray-Ban Meta بیش از آنچه فکر می‌کنید به هم مرتبط هستند.

«اوریون واقعاً آینده است، و ما در نهایت می‌خواهیم تجربه کامل هولوگرافیک را تجربه کنیم. می‌توانید در مورد Ray-Ban Meta به عنوان اولین قدم ما در آنجا فکر کنید. ما واقعاً باید چیزهای اساسی را به کار بگیریم، مانند اطمینان از راحتی، مردم می‌خواهند آن را بپوشند، و اینکه مردم هر روز در آن ارزش پیدا کنند.»

یکی از چیزهایی که متا سعی می کند با Ray-Ban Meta کنار بگذارد، هوش مصنوعی است. در حال حاضر، عینک‌های هوشمند از مدل‌های لاما متا برای پاسخ به سؤالات درباره آنچه در مقابل خود می‌بینید، با گرفتن عکس و اجرای آنها از طریق سیستم هوش مصنوعی در کنار درخواست‌های شفاهی کاربر استفاده می‌کنند. آپشن های هوش مصنوعی Ray-Ban Meta امروزی بسیار عالی است: تأخیر بدتر از حالت طبیعی صدای پیشرفته OpenAI است. هوش مصنوعی متا برای درست کار کردن به دستورات بسیار خاصی نیاز دارد. توهم می زند؛ و ادغام دقیقی با بسیاری از برنامه‌ها ندارد، که باعث می‌شود کمتر از برداشتن آیفون من مفید باشد (شاید توسط طراحی اپل). اما به‌روزرسانی‌های متا که اواخر امسال ارائه می‌شوند، سعی می‌کنند این مشکلات را برطرف کنند.

لی چن میلر، معاون محصول در طول Meta Connect در سال 2023. (دیوید پل موریس/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ)

متا اعلام کرد که به زودی پردازش ویدیوی زنده هوش مصنوعی را برای Ray-Bans خود منتشر خواهد کرد، به این معنی که عینک هوشمند ویدیوی زنده و درخواست های شفاهی را در یکی از مدل های هوش مصنوعی چندوجهی لاما پخش می کند و بر اساس آن ورودی پاسخ های شفاهی و بلادرنگ تولید می کند. همچنین آپشن های اساسی مانند یادآوری‌ها و همچنین ادغام‌های بیشتر برنامه را دریافت می‌کند. این باید کل تجربه را بسیار روان‌تر کند، اگر کار کند. میلر او میگوید این پیشرفت‌ها تا Orion که روی همان سیستم‌های هوش مصنوعی مولد اجرا می‌شود، فیلتر می‌شوند.

میلر او میگوید : «برخی چیزها برای یک عامل شکل معنادارتر از دیگری است، اما ما مطمئناً در حال گرده افشانی متقابل هستیم».

به همین ترتیب، او می گوید برخی از ویژگی های Orion ممکن است فیلتر شوند زیرا تیم او بر روی مقرون به صرفه تر کردن عینک AR تمرکز می کند. سنسورهای مختلف و ردیاب های چشمی Orion فناوری های ارزان قیمتی نیستند. مشکل این است که Orion باید هم بهتر شود و هم اقتصادی تر.

چالش دیگر تایپ کردن است. گوشی هوشمند شما صفحه کلید دارد، اما عینک هوشمند شما اینطور نیست. میلر قبل از پیوستن به Meta نزدیک به 20 سال در مایکروسافت روی صفحه کلید کار می کرد، اما او می گوید که فقدان صفحه کلید Orion "رایگان" است. او استدلال می کند که استفاده از عینک هوشمند تجربه طبیعی تری نسبت به استفاده از تلفن خواهد بود. شما می توانید به سادگی صحبت کنید، با دستان خود اشاره کنید، و به چیزهایی نگاه کنید تا در Orion حرکت کنید. همه چیزهایی که به طور طبیعی برای اکثر مردم اتفاق می افتد.

دستگاه دیگری که به دلیل نداشتن صفحه کلید مورد انتقاد قرار گرفت، از قضا آیفون بود. استیو بالمر، مدیر عامل سابق مایکروسافت در سال 2007 به طرز بدنامی به آیفون خندید و بيان کرد که این آیفون برای مشتریان تجاری جذاب نخواهد بود زیرا صفحه کلید فیزیکی ندارد. مردم با این حال سازگار شدند و نظرات او بیش از 15 سال بعد ساده لوحانه به نظر می رسد.

من فکر می‌کنم ایجاد احساس طبیعی در Orion در این مرحله قطعاً بیشتر یک هدف است تا یک واقعیت. Verge در تحلیل عملی خود خاطرنشان می کند که پنجره ها گهگاه کل عدسی عینک را پر می کردند و دید کاربر را نسبت به دنیای اطراف خود کاملاً مسدود می کردند. این خیلی طبیعی نیست برای رسیدن به آن، متا باید هوش مصنوعی، تایپ، واقعیت گفت ه و فهرست بلندبالایی از آپشن های دیگر خود را بهبود بخشد.

میلر گفت: "برای Ray-Ban Meta، ما آن را به چند چیز بسیار محدود نگه داشتیم، و سپس آنها را به خوبی انجام می دهد." در حالی که وقتی می‌خواهید یک پلتفرم محاسباتی جدید و آینده‌نگر [با Orion] بسازید، ما باید کارهای زیادی را انجام دهیم و همه آنها را به خوبی انجام دهیم.»

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است