متن خبر

متا در پایان ماه آوریل پشتیبانی از هدست اصلی Quest را قطع می کند

متا در پایان ماه آوریل پشتیبانی از هدست اصلی Quest را قطع می کند

شناسهٔ خبر: 461739 -




هدست Oculus Quest و کنترلرهای Oculus Touch
(اعتبار تصویر: متا)

پشتیبانی از هدست اصلی Oculus Quest به زودی به پایان می رسد زیرا متا ایمیل هایی را برای توسعه دهندگان ارسال کرده و آنها را از برنامه های آینده شرکت برای دستگاه مطلع می کند. فوربس موفق شد جزئیات را به دست آورد و طبق گزارش آنها، غول فناوری سختگیرانه عمل می کند. آنها واقعاً نمی خواهند هدست به اطراف بچسبد.

توسعه‌دهندگان تا 30 آوریل فرصت دارند تا هرگونه «به‌روزرسانی برنامه برای Quest 1» را در فروشگاه Meta Quest ارائه کنند. پس از آن تاریخ، حتی اگر تیم‌های توسعه‌دهنده بخواهند به کاربران مدل قدیمی‌تر خدمات رسانی کنند، هیچ چیزی اجازه انتشار نخواهد داشت. متا به طور کامل پچ را مسدود می کند.

اگر برنامه‌ای در سایر دستگاه‌های Quest در دسترس باشد، به‌روزرسانی می‌تواند در آن هدست‌ها منتشر شود، اما پشتیبانی از Quest 1 رد می‌شود. برنامه‌های جدیدی که پس از 30 آوریل منتشر می‌شوند، در فروشگاه آنلاین ظاهر نمی‌شوند و حتی به مالکان اجازه خرید آنها داده نمی‌شود. آنها در بلاتکلیفی گیر خواهند کرد.

در ادامه این ایمیل آمده است که متا Quest 1 را با انتشار «رفع اشکالات حیاتی و وصله‌های امنیتی» تا آگوست سال جاری حفظ خواهد کرد. پس از پایان تابستان، این شرکت دست‌های خود را پاک می‌کند و پایان رسمی اولین هدست خط اصلی خود را نشان می‌دهد. کاربرانی که می خواهند روی پلتفرم ادامه دهند باید به Quest 2 یا Quest 3 ارتقاء دهند.

استهلاک

کاهش ارزش Quest 1، هرچند ناگهانی به نظر می رسد، مدت زیادی است که در راه است. متا در ابتدا پایان هدست را در ژانویه 2023 اعلام کرد. اندکی پس از آن، به طور دوره ای ویژگی های خاصی را قطع کرد. ارتقاء در نهایت متوقف شد، مردم توانایی ایجاد مهمانی ها را از دست دادند و دسترسی به جنبه های اجتماعی Horizon Home را از دست دادند.

متا Quest 1 را به یک آجر پلاستیکی تبدیل می کند زیرا بدون هیچ اتاق تکان دادن پشتیبانی را قطع می کند. با این حال، این امکان وجود دارد که هدست بتواند زندگی جدیدی را در میان جوامع آنلاین خاص یا پلتفرم هایی مانند SideQuest ببیند. هیچ کس مانع از بارگذاری جانبی برنامه ها توسط توسعه دهندگان مستقل نمی شود. اگر قصد دارید به این گروه ها بپیوندید، به خاطر داشته باشید که نرم افزاری که از فضاهای غیر رسمی دانلود می کنید ممکن است همراه با بدافزار باشد. متا قرار نیست وارد شود و شما را نجات دهد. تو خودت هستی

تجزیه و تحلیل: آیا Quest 2 بعدی است؟

علی‌رغم اینکه می‌دانستید همه این‌ها زودتر از موعد اتفاق می‌افتد، قطع Quest 1 به ویژه زمانی که آن را با کنسول‌های بازی مقایسه می‌کنید سخت است. این هدست قبل از گرفتن تبر حتی به پنج سالگی خود نرسید. از سوی دیگر، کنسول‌ها اغلب سال‌های بیشتری از پشتیبانی را می‌بینند که گاهی به ارزش یک دهه تمام می‌رسد. دیدن خاموش شدن باعث می شود به این فکر کنیم که قرار است چه اتفاقی برای Quest 2 بیفتد.

مدل نسل دوم حدود یک سال و نیم پس از هدست اصلی عرضه شد. اگرچه در زمان راه اندازی پیشرفت های زیادی به همراه داشت، عملکرد Quest 2 توسط هدست های دیگر تحت الشعاع قرار گرفت. به طور بالقوه می تواند پایان مشابهی را ببیند، اگرچه فکر می کنیم بعید است. Quest 2 خود را بسیار محبوب تر از نسخه اصلی ثابت کرده است، پس قطع ناگهانی احتمالاً به این زودی اتفاق نخواهد افتاد. این باید به عنوان گزینه میان رده برند در حال حرکت به جلو وجود داشته باشد.

اگر تحت تأثیر خاموش شدن قرار گرفته اید و می خواهید یک دستگاه جدید داشته باشید، فهرست TechRadar از بهترین هدست های واقعیت مجازی برای سال 2024 را تحلیل کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است