متن خبر

متا در انتظار اولین جریمه ضدانحصار خود در اروپا؛ 13.4 میلیارد دلار به‌خاطر سرویس تبلیغاتی فیسبوک

متا در انتظار اولین جریمه ضدانحصار خود در اروپا؛ 13.4 میلیارد دلار به‌خاطر سرویس تبلیغاتی فیسبوک

شناسهٔ خبر: 654173 -




متا قرار است تا چند هفته دیگر به‌دلیل ادغام سرویس تبلیغات Marketplace با شبکه‌اجتماعی فیسبوک، با اولین جریمه ضدانحصار خود در اتحادیه اروپا مواجه شود.

کمیسیون اروپا بیش از یک سال‌و‌نیم قبل غول‌فناوری را متهم کرد که با ادغام سرویس تبلیغات Marketplace با فیسبوک، به مزیت ناعادلانه‌ای دست یافته است. ناظر رقابت اتحادیه اروپا همچنین گفته بود که متا با تحمیل شرایط تجاری ناعادلانه برای رقبای خود که در فیسبوک یا اینستاگرام تبلیغ می‌کنند، از تسط خود سوءاستفاده کرده است.

حالا براساس گزارش CNBC، غول فناوری ممکن است با حداکثر جریمه 13.4 میلیارد دلاری (یا 10 درصد از درآمد جهانی سال 2023 خود) مواجه شود. به گفته منابع این نشریه، کمیسیون اروپا احتمالاً تصمیم نهایی خود در این رابطه را در سپتامبر یا اکتبر اعلام خواهد کرد. هرچند زمان‌بندی این برنامه‌ها هنوز ممکن است تغییر کند.

رد ادعاها توسط سخنگوی متا

به‌دنبال اعلام این اخبار، «مت پولارد»، سخنگوی متا گفت:

«ادعاهای مطرح‌شده توسط کمیسیون اروپا بی‌اساس است. ما به همکاری سازنده با مقامات نظارتی ادامه می‌دهیم تا نشان دهیم که محصولات ما طرفدار مصرف‌کننده و رقابتی هستند.»

سال گذشته میلادی، متا با پیشنهاد محدودکردن استفاده از داده‌های تبلیغاتی رقبا برای Facebook Marketplace به‌دنبال حل‌و‌‌فصل تحقیقات اتحادیه اروپا بود، اما این پیشنهاد توسط مجری قانون اتحادیه اروپا رد شد. پیشنهاد مشابهی نیز توسط تنظیم‌کننده رقابت بریتانیا پذیرفته شده بود.

همچنین متا به‌طور جداگانه چند روز پیش توسط کمیسیون اتحادیه اروپا به‌دلیل نقض قوانین حمایت از مصرف‌کنندگان با مدل «پرداخت یا رضایت» (Pay or Consent) معرفی‌شده برای سرویس‌های فیسبوک و اینستاگرام متهم شده بود.

خبرکاو

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است