متن خبر

متا اعتراف می کند که از سال 2007 تمام پست های فیس بوک استرالیا را برای آموزش هوش مصنوعی خود حذف کرده است

متا اعتراف می کند که از سال 2007 تمام پست های فیس بوک استرالیا را برای آموزش هوش مصنوعی خود حذف کرده است

شناسهٔ خبر: 745519 -




در <a href= این تصویر، آرم Meta Platforms, Inc. بر روی صفحه نمایش گوشی هوشمند نمایش داده می شود." srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QjbKdMt7whnQrYoGM6Mqvm-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QjbKdMt7whnQrYoGM6Mqvm-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QjbKdMt7whnQrYoGM6Mqvm-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QjbKdMt7whnQrYoGM6Mqvm-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QjbKdMt7whnQrYoGM6Mqvm-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QjbKdMt7whnQrYoGM6Mqvm-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QjbKdMt7whnQrYoGM6Mqvm-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QjbKdMt7whnQrYoGM6Mqvm.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high">
(اعتبار تصویر: تصویرسازی عکس توسط رافائل هنریک/SOPA Images/LightRocket از طریق گتی ایماژ)

متا اعتراف کرده است که از پست های عمومی فیس بوک و اینستاگرام برای کاربران استرالیایی برای آموزش مدل های هوش مصنوعی خود استفاده کرده است و اطلاعات مربوط به سال 2007 را حذف کرده است.

یک کمیته پارلمانی استرالیا شنیده است که در حالی که کاربران اروپایی به لطف قوانین GDPR می‌توانند از آن انصراف دهند، به مشتریان استرالیایی این انتخاب داده نمی‌شود.

متا استفاده از اطلاعات افراد زیر 18 سال را رد کرده است، اما تایید کرده است که از داده های بیش از یک دهه استفاده کرده است. این شرکت نمی تواند پاسخ دهد که آیا عکس های کودکانی را که اکنون بزرگسال هستند (یعنی کسانی که حساب های کاربری خود را در کودکی ایجاد کرده اند، اما از آن زمان 18 ساله شده اند) را پاک کرده است یا خیر.

جزر و مد

فرآیند "خراش" برای توسعه هوش مصنوعی ضروری است و اساساً جمع آوری داده ها از وب سایت ها، استخراج اطلاعات و بازخورد آن به مدل های زبان بزرگ (LLM) است که از داده ها یاد می گیرد. این بدان معناست که مقررات GDPR برای LLM های بیشتری مانند ChatGPT که داده ها را از سراسر اینترنت بدون رضایت از منبع اصلی جمع آوری می کند، دردسرساز می شود.

ملیندا کلیباو، مدیر حریم خصوصی جهانی متا قبل از تحقیق حاضر شد و اعتراف کرد که این شرکت به دلیل عدم اطمینان مجبور به توقف عرضه محصولات هوش مصنوعی در اروپا شده است و مجبور شده است به کاربران اروپایی به دلیل حفظ حریم خصوصی قوی تر انصراف دهد. قوانین سناتور شوبریج نماینده متا را کباب کرد،

حقیقت ماجرا این است که، مگر اینکه آگاهانه آن پست‌ها را به صورت خصوصی تنظیم کرده باشید، از سال 2007، متا به تازگی تصمیم گرفته است که تمام عکس‌ها و تمام متن‌ها را از هر پست عمومی در اینستاگرام یا فیس‌بوک که استرالیایی‌ها به اشتراک گذاشته‌اند، پاک کنید. از سال 2007، مگر اینکه تصمیمی آگاهانه برای قرار دادن آنها در حالت خصوصی وجود داشته باشد. اما این در واقع واقعیت است، اینطور نیست؟»

کلایباگ پاسخ داد: "درست است". او گفت که کاربران می توانند اکنون پست های خود را به صورت خصوصی تنظیم کنند تا از خراشیدن در آینده جلوگیری کنند، اما این هیچ تاثیری بر داده های قبلاً گرفته شده ندارد.

به نظر می رسد این درک برای عموم و شرکت های فناوری وجود دارد که آموزش مدل های هوش مصنوعی به حجم زیادی از داده ها نیاز دارد که انجام این کار بدون استفاده از مواد دارای حق چاپ "غیر ممکن" است. از آنجایی که میلیون ها پست کاربر بدون رضایت آنها استفاده شده است، به نظر می رسد غول های فناوری ممکن است در آینده با مقررات بسیار سخت تری مواجه شوند.

از طریق گاردین

بیشتر از TechRadar Pro

کارمند نویسنده

الن تقریباً چهار سال است که با تمرکز بر سیاست های پس از کووید در حالی که در مقطع کارشناسی سیاست و روابط بین الملل در دانشگاه کاردیف تحصیل می کند و پس از آن مدرک کارشناسی ارشد در ارتباطات سیاسی می نویسد. قبل از پیوستن به TechRadar Pro به عنوان یک نویسنده جوان، او برای تیم محتوای MVC در Future Publishing کار می کرد و با بازرگانان و خرده فروشان برای آپلود محتوا کار می کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است