متن خبر

متالاب از ساخت بی سر و صدا اینترنت به سرمایه گذاری روی آن می رود

متالاب از ساخت بی سر و صدا اینترنت به سرمایه گذاری روی آن می رود

شناسهٔ خبر: 463341 -




نزدیک به 20 سال پس از موفقیت در کمک به استارت‌آپ‌ها در ساخت محصولات، شرکت طراحی رابط کانادایی Metalab، Metalab Ventures را برای سرمایه‌گذاری در بسیاری از این استارت‌آپ‌های محصول راه‌اندازی کرد.

اندرو ویلکینسون، کارآفرین و سرمایه‌گذار سریالی، متالاب را در سال 2006 راه‌اندازی کرد، شرکتی که از نوآوری‌های محصول توسط شرکت‌هایی مانند Slack، Coinbase، Uber و Tumblr حمایت کرد.

متالاب اغلب با استارت‌آپ‌ها کار می‌کند، و کمی شبیه به هم بنیان‌گذاران عمل می‌کند تا به آنها کمک کند تا محصولی را عرضه کنند. مدیرعامل Luke Des Cotes به TechCrunch گفت: سپس متالاب به آنها اجازه می دهد تا رشد کنند. متالاب در سال 2023 رکورددار بود و در توسعه 40 محصولی که سال گذشته وارد بازار شد مشارکت داشت.

سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی در دهه گذشته به عنوان یک منبع پایدار سرمایه یا زمانی که استارتاپ ها چیزی را که فناوری بزرگ می خواهد داشته باشند، پیشرفت کرده است.

دس کوتس گفت: با Metalab Ventures، بازوی سرمایه‌گذاری نقش یک سرمایه‌گذار ارزش بلندمدت را ایفا می‌کند و اساساً «پول‌هایمان را در جایی قرار می‌دهد که در دهانمان است».

او گفت: "ما قصد داریم با آنها برای 10 تا 12 سال آینده به سفر برویم." بنیانگذاران بارها و بارها از ما پرسیده‌اند که چه زمانی سرمایه‌گذاری می‌کنیم، و گاهی هم چنین می‌کنیم، اما در گذشته بسیار موردی بوده است. امروز، ما آن را به یک فرآیند رسمی تبدیل می کنیم.»

Metalab Ventures 15 میلیون دلار تعهد سرمایه برای اولین صندوق خود برای سرمایه گذاری در استارتاپ های تحت رهبری محصول جمع آوری کرده است که در آن استراتژی، طراحی و فناوری عوامل اصلی تمایز هستند.

Des Cotes گفت: «محصول محور» این است که چگونه یک محصول متمایزکننده کسب و کار خواهد بود. بیشتر کسب‌وکارها مؤلفه‌های اصلی موفقیت را بر اساس چگونگی خلق یک محصول و نحوه اتصال آن به کاربر دارند. او بيان کرد که Metalab Ventures به دنبال بنیان‌گذارانی است که "به قدرت طراحی به عنوان ابزاری برای ارتباط با کاربران به روشی متفاوت و خاص" اعتقاد دارند.

دس کوتس و دیوید تپ، رئیس شراکت در متالاب، شرکای عمومی متالاب ونچرز هستند و روی 25 تا 35 استارت آپ در مراحل پیش از شروع، بذر و سری A سرمایه گذاری خواهند کرد. دس کوتس بيان کرد که تا کنون، این شرکت تعداد انگشت شماری از سرمایه گذاری های اعلام نشده را انجام داده است.

ترکیب مشارکت محدود صندوق جدید شامل نهادها، صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاران فرشته و بنیانگذاران شرکت هایی است که متالابس قبلا با آنها کار کرده است. Metalabs نیز LP در صندوق است.

دس کوتس بيان کرد که این شرکت سالانه هزاران موسس را تحلیل می کند تا مشخص کند که به چه کسی کمک خواهد کرد، و همین فرآیند در روش ارزیابی سرمایه گذاری ها به Metalab Ventures منتقل شد.

هنگام تعیین اینکه چه کسی در Metalab Ventures سرمایه گذاری شود، این فرآیند شامل شناخت بنیانگذاران و اینکه آیا شرکت می تواند ارزش گفت ه داشته باشد، می شود. متالاب اغلب از نیروی کار 160 نفره خود برای رهبری طراحی، فناوری، محصول و تحقیقات بهره می برد.

Des Cotes گفت: «ما قبلاً بسیار شبیه به یک صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر عمل کرده ایم. «اکنون ما در این فرآیند کار می کنیم تا بفهمیم محصول چیست، چه فرصتی وجود دارد و چه ارزشی می تواند در اینجا ایجاد شود. وقتی به این تجارت اعتقاد داریم، سرمایه انسانی را به عنوان منبع کمیاب خود در نظر می گیریم که می توانیم آن را در آن کسب و کارها مستقر کنیم.

در مورد اتفاقات دنیای مخاطره‌آمیز نکات یا راهنمایی‌های آبدار دارید؟ نکات را به کریستین هال به آدرس chall.techcrunch@gmail.com یا از طریق این پیوند سیگنال ارسال کنید. درخواست های ناشناس رعایت خواهد شد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است