متن خبر

متأسفیم، مورگان فریمن آن ویدیوی ویروسی TikTok را روایت نمی کند

متأسفیم، مورگان فریمن آن ویدیوی ویروسی TikTok را روایت نمی کند

شناسهٔ خبر: 609762 -




مورگان فریمن
(اعتبار تصویر: گتی ایماژ)

باریتون مشهور مورگان فریمن برای پروژه هایی تغییر کاربری داده شده است که بازیگر آن را تایید نکرده است و او از این موضوع خوشحال نیست. فریمن در پستی در X به آن کلون‌های صوتی غیرمجاز مبتنی بر هوش مصنوعی اشاره کرد و از حامیانش برای هشدار دادن به او و مدیریتش در مورد جایی که نسخه‌های تکرار شده با هوش مصنوعی از صدای او ظاهر شده‌اند تشکر کرد.

فریمن با گفت ن هشتگ‌هایی مانند «#کلاهبرداری»، «#تقلید» و «#محافظت از هویت»، با اضافه کردن هشتگ‌هایی مانند «#کلاهبرداری»، «#تقلید» و «#محافظت از هویت»، در پستی نوشت: «از طرفداران باورنکردنی‌ام برای هوشیاری و حمایت شما در فراخوانی برای استفاده غیرمجاز از صدای هوش مصنوعی که از من تقلید می‌کند، تشکر می‌کنم».

از طرفداران باورنکردنی من برای هوشیاری و حمایت شما در فراخوانی برای استفاده غیرمجاز از صدای هوش مصنوعی که از من تقلید می کند، تشکر می کنم. فداکاری شما کمک می کند که اصالت و صداقت در اولویت باقی بماند. سپاسگزار. #هوش مصنوعی #کلاهبرداری #تقلید #محافظت از هویت 28 ژوئن 2024

اگرچه فریمن به طور خاص به آن اشاره نمی کند، پست او احتمالاً اشاره ای به یک ویدیوی جدید در یک سری ویروسی TikTok است که در آن یک نسخه ersatz از صدای او فعالیت های "خواهرزاده اش"، کاربر TikTok @justinescameraroll ، معروف به جاستین را روایت می کند.

@justinescameraroll ♬ آب (دستگاهی) - بدون/وکس و کارائوکی

ویدیوهای «روزی در زندگی یک خواهرزاده نپو» او در مجموع بیش از یک میلیون بازدید از 2186000 TikTok و 123000 فالوور اینستاگرام جمع آوری کرده است. او جدیدترین پست خود را که شبیه صدای فریمن در حال گویندگی است، با عنوان "عمو مو رزرو شده و مشغول است، اما من بالاخره او را به روایت سفرم رساندم!" پس از آن، یک پست از ویدئو که در X به اشتراک گذاشته شد، به 16.4 میلیون نفر رسید و ممکن است بر اساس زمان، واکنش فریمن را برانگیخته باشد.

جاستین بعداً در یک ویدیوی بعدی تأیید کرد که ویدیوی او صدای واقعی فریمن را ندارد و گفت : "من فقط کمی سرگرم بودم."

تقلبی های معروف

ماهیت نمادین صدای فریمن به این معنی است که علاقه زیادی به تقلید از آن برای همه چیز وجود دارد، از ویدیوهای رسانه های اجتماعی ذکر شده تا روایت های کامل فیلم. ElevenLabs صدایی را ساخت که به طور خاص برای تقلید از فریمن طراحی شده بود. به عنوان مثال، اگرچه مستند «قدرت چی» فریمن را به عنوان راوی معرفی می‌کند و در سایت IMDB به این شکل است، فریمن هرگز به آن اشاره نکرده است. بعلاوه، صدای او در فیلم، همانطور که در لینک می‌شنوید، کمی کمتر به نظر می‌رسد. او ممکن است فقط برای دریافت چک حقوقی از مستند مبهم با آن تماس بگیرد، یا ممکن است هوش مصنوعی باشد.

فریمن در میان سلبریتی‌ها تنها نیست که نگران این هستند که چگونه نسخه‌های صورت یا صدایشان که توسط هوش مصنوعی ایجاد شده است بدون اجازه آنها استفاده شود. در ماه مه، اسکارلت جوهانسون، هنرپیشه، با کشف یک ربات چت OpenAI که به طرز نگران‌کننده‌ای شبیه صدای او بود، عصبانیت خود را ابراز کرد. جوهانسون که در سال 2013 در فیلم Her , نقش دستیار هوش مصنوعی را بازی کرد. وضعیت را به ویژه ناآرام یافت. OpenAI با اعلام برنامه‌هایی برای توقف استفاده از صدای ChatGPT که شبیه صدای جوهانسون بود، پاسخ داد، هرچند بدون اعتراف به هیچ نقصی.

همین امر در مورد ویدیوها نیز صدق می‌کند، که از دیپ‌فیک‌های افراد مشهور استفاده می‌کنند تا سعی کنند مردم را فریب دهند تا فکر کنند فرد مشهور کلاهبرداری را تأیید کرده است. تام هنکس مجبور شده است به طرفداران خود در مورد ویدیوی دروغین عمیق خود در شبکه های اجتماعی هشدار دهد. مارتین لوئیس، راهنمای مشاوره مصرف‌کننده بریتانیایی نیز به این موضوع اعتماد کرده است، که در مورد یک ویدیوی جعلی که سعی در فریب مردم برای ارسال پول برای سرمایه‌گذاری کلاهبرداری دارد، هشدار داد.

پیشرفت سریع هوش مصنوعی از اقدامات نظارتی پیشی گرفته است و منجر به موقعیت‌هایی می‌شود که می‌توان صداها و شباهت‌های افراد را بدون رضایت تکرار کرد. نگرانی در مورد تقلیدهای تولید شده توسط هوش مصنوعی به بازیگران محدود نمی شود. استارت آپ های تولید موسیقی هوش مصنوعی Suno و Udio با شکایت انجمن صنعت ضبط آمریکا (RIAA) و لیبل های موسیقی بزرگ به دلیل نقض حق چاپ روبرو هستند.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

مشارکت کننده

اریک هال شوارتز یک نویسنده مستقل برای TechRadar با بیش از 15 سال تجربه در پوشش تقاطع جهان و فناوری است. در پنج سال گذشته، او به‌عنوان سرپرست برای Voicebot.ai خدمت کرد و در زمینه گزارش‌دهی در زمینه هوش مصنوعی و مدل‌های زبان بزرگ پیشرو بود. او از آن زمان در محصولات مدل‌های هوش مصنوعی مولد، مانند ChatGPT، Anthropic's Claude، Google Gemini، و هر ابزار رسانه مصنوعی دیگر متخصص شد. تجربه او طیف وسیعی از رسانه ها را شامل می شود، از جمله رویدادهای چاپی، دیجیتال، پخش و زنده. اکنون، او به گفتن داستان‌هایی که مردم می‌خواهند و نیاز دارند درباره فضای به‌سرعت در حال تکامل هوش مصنوعی و تأثیر آن بر زندگی‌شان بشنوند، ادامه می‌دهد. اریک در شهر نیویورک مستقر است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است