متن خبر

ما در حال حاضر شاهد مرگ کارت گرافیک در زمان واقعی هستیم و من نمی توانم از آن خوشحال باشم

ما در حال حاضر شاهد مرگ کارت گرافیک در زمان واقعی هستیم و من نمی توانم از آن خوشحال باشم

شناسهٔ خبر: 752229 -




دست زامبی <a href= که از داخل قبر می شکند و پردازنده گرافیکی RTX 4080 را در دست دارد" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/SzqUPQ5LTFYMJt8tCUyuSS-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/SzqUPQ5LTFYMJt8tCUyuSS-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/SzqUPQ5LTFYMJt8tCUyuSS-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/SzqUPQ5LTFYMJt8tCUyuSS-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/SzqUPQ5LTFYMJt8tCUyuSS-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/SzqUPQ5LTFYMJt8tCUyuSS-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/SzqUPQ5LTFYMJt8tCUyuSS-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/SzqUPQ5LTFYMJt8tCUyuSS.jpg" class="block-image-ads hero-image" data-pin-nopin="true" fetchpriority="high">
(اعتبار تصویر: Romolo Tavani / Shutterstock / Nvidia)

کمی بیش از دو سال پیش، من در مورد اینکه گرافیک یکپارچه آینده بازی بود، نوشتم. من روی چیزهایی که در آن مقاله گفتم می‌ایستم - اگر چیزی باشد، پیشرفت‌های اخیر در صنعت سخت‌افزار رایانه من را تأیید کرده است و بیشتر متقاعدم کرده است که شاهد مرگ آهسته کارت گرافیک هستیم.

درست است: من فکر می کنم GPU اختصاصی راه دودو را پیش خواهد برد. گفتن به عنوان یک گیمر قدیمی رایانه شخصی و سازنده سیستم تقریباً بدعت آمیز است. من بیش از 500 بازی به تنهایی در Steam دارم و در طول سال ها تعداد زیادی رایانه شخصی هم برای کار و هم برای استفاده شخصی ساخته ام. من از مصلوب شدن توسط Reddit نمی ترسم که بگویم من هم معتقدم و هم امیدوارم که GPU ها از بین بروند، اما اگر آنها این کار را انجام دهند صادقانه متوجه می شوم. بیانیه ای دراماتیک است.

دریافت بهترین کارت گرافیک اولویت شماره یک شما برای ساخت یک رایانه بازی است، تقریباً همیشه گران ترین قطعه در سیستم شما، و این یک آرزوی رایج در بین بازیکنان رایانه شخصی است که یک ساخت خنک کننده مایع کاملا فریب خورده با یک دستگاه را داشته باشند. RTX 4090 در مرکز همه چیز قرار دارد. پس چرا من اینقدر متقاعد شده ام که به زودی، دیگر به آنها نیاز نخواهیم داشت؟

گرافیک عالی تکان دادن

پاسخ به این سوال به دو بخش جداگانه نیاز دارد: نگاهی به صنعت CPU و نگاهی به صنعت هوش مصنوعی. همانطور که هر کسی که مرا به خوبی می شناسد به شما خواهد گفت، من فکر می کنم هوش مصنوعی تا حدودی مفید است ، پس اجازه دهید با سمت CPU داستان شروع کنیم.

در اوایل سال جاری، شاهد ورود پیروزمندانه تراشه های اسنپدراگون X Elite کوالکام در کامپیوتکس 2024 بودیم. یک رقیب جدید در عرصه پردازنده های لپ تاپ، چیزی که بالاخره تسلط اینتل در بازار را هدف قرار می دهد - چیزی که AMD سال ها در تلاش بوده و در انجام آن ناکام بوده است. این یک نمایش قوی در اطراف تراشه های جدید بود، اما بخشی که بیشتر در ذهن من ماندگار شد ، دیدن یک اولترابوک بدون کارت گرافیک بود که Baldur's Gate را با کیفیت 4K اجرا می کرد .

اسکرین شات Baldur's Gate 3 <a href= که گیل را نشان می دهد" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UVRmfy9yF8M8HPq2YCbnKc-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UVRmfy9yF8M8HPq2YCbnKc-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UVRmfy9yF8M8HPq2YCbnKc-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UVRmfy9yF8M8HPq2YCbnKc-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UVRmfy9yF8M8HPq2YCbnKc-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UVRmfy9yF8M8HPq2YCbnKc-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/UVRmfy9yF8M8HPq2YCbnKc.jpg">

اکنون می توانم چهره زیبای گیل را روی یک لپ تاپ نازک و سبک بدون پردازنده گرافیکی اختصاصی نگاه کنم. به آینده خوش آمدید! (اعتبار تصویر: Larian Studios)

بله، پردازنده‌های گرافیکی یکپارچه همیشه بهتر و بهتر می‌شوند، حتی اگر خود کوالکام اصرار داشته باشد که برنامه‌های واقعی برای تصاحب بازار بازی ندارد. این فقط اسنپدراگون نیست. اینتل قصد دارد با عملکرد بازی قدرتمند تراشه‌های Lunar Lake خود مقابله کند و AMD با تراشه‌های تنظیم‌شده سفارشی خود برای رایانه‌های دستی بازی مانند Asus ROG Ally X ، Lenovo Legion Go و Valve's Steam Deck موفقیت بزرگی کسب کرده است. مطمئناً، این تراشه‌ها نمی‌توانند با بهترین کارت‌های گرافیک 4K در زمینه بازی‌های سطح بالا رقابت کنند، اما توانایی ارائه یک تجربه بازی قوی را دارند.

یک دلیل کلیدی وجود دارد که چرا بازی بر روی گرافیک یکپارچه در حال حاضر واقعا امکان پذیر است و آن نرم افزار ارتقاء مقیاس است. ابزارهایی مانند Nvidia DLSS، AMD FSR و Intel XeSS چیزی هستند که این عملکرد را ممکن می‌سازند. همکار من، جان لوفلر، یک ZenBook ایسوس با تراشه Lunar Lake اینتل را در IFA 2024 دید که به لطف XeSS - یک بازی بسیار سخت - در Cyberpunk 2077 با کیفیت 1080p در تنظیمات متوسط، میانگین فریم بر ثانیه 60 را دریافت کرد.

همه در هوش مصنوعی

XeSS و DLSS (اگرچه به ویژه ارتقاء دهنده FSR رقیب AMD نیستند) از سخت افزار هوش مصنوعی پشتیبانی می کنند، که به من یک نکته خوب را به نکته بعدی می دهد: هوش مصنوعی در حال کشتن صنعت پردازنده گرافیکی بازی است، و اگر به سرعت فعلی خود ادامه دهد، تهدید می کند که قورت خواهد داد. آن را به طور کامل

انویدیا مدتی است که در فضای هوش مصنوعی موج ایجاد کرده است. اگرچه کاهش بالقوه در گسترش هوش مصنوعی باعث کاهش سهام انویدیا در هفته گذشته شد، این شرکت همچنان به چشم انداز هوش مصنوعی خود متعهد است: سخنرانی اصلی کامپیوتکس جنسن هوانگ، مدیر عامل شرکت ، مملو از طرح‌های مرتبط با هوش مصنوعی بود که ممکن است سیاره را نابود کنند یا نکنند ، و شرکت همچنان ادامه می‌دهد. قرار دادن ابزارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی و همچنین تامین سخت افزار برای آموزش مدل های هوش مصنوعی در سراسر جهان.

جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا در سخنرانی اصلی انویدیا قبل <a href= از کامپیوتکس 2024" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QeL2mYHx7XzX4dFbE2eNPi-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QeL2mYHx7XzX4dFbE2eNPi-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QeL2mYHx7XzX4dFbE2eNPi-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QeL2mYHx7XzX4dFbE2eNPi-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QeL2mYHx7XzX4dFbE2eNPi-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QeL2mYHx7XzX4dFbE2eNPi-1200-80.jpg 1200w" sizes="(min-width: 1000px) 970px, calc(100vw - 40px)" loading="lazy" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/QeL2mYHx7XzX4dFbE2eNPi.jpg">

جنسن هوانگ صحبت در مورد هوش مصنوعی را متوقف نخواهد کرد و من واقعاً او را سرزنش نمی‌کنم - این موضوع باعث درآمدزایی انویدیا شده است. (اعتبار تصویر: Nvidia)

جنسن نیز تنها نیست. در اوایل این هفته، جک هوین، معاون ارشد AMD در مصاحبه‌ای فاش کرد که AMD به طور جدی بازار هوش مصنوعی را هدف قرار داده است و یک اثر منفی این است که تیم رد از رقابت پردازنده‌های گرافیکی سطح بالا کناره‌گیری می‌کند، پس ما احتمالاً برنده خواهیم شد. حداقل نه به این زودی، Radeon RX 8900 XTX دریافت خواهید کرد. در عوض، تلاش‌های مصرف‌کننده AMD بر روی بودجه تا فضای متوسط ​​متمرکز خواهد بود - شکاف عملکردی بین کارت‌های گرافیک مجزای آن‌ها و گرافیک‌های پردازنده یکپارچه جدید (iGPU) را کاهش می‌دهد.

پایانی ناپسند برای کارت گرافیک فروتن؟

به عبارت ساده تر، افزایش تقاضا برای GPU برای پروژه های هوش مصنوعی با آینده ای که در آن GPU برای رایانه های شخصی بازی ضروری است، ناسازگار است. مدتی است که مشخص شده است که تمرکز دیگر روی سخت افزار مصرف کننده نیست (مخصوصاً برای انویدیا)، اما از آنجایی که iGPU ها با سرعت بیشتری نسبت به کارت های گرافیک سنتی بهبود می یابند، اگر RTX 5000 آخرین نسل انویدیا باشد، من را شگفت زده نخواهد کرد. پردازنده‌های گرافیکی برای گیمرها.

بالاخره هیچ چیز برای همیشه ماندگار نیست. کارت‌های صدا و آداپتورهای شبکه برای سال‌ها بخشی جدایی‌ناپذیر از ساخت‌های رایانه‌های شخصی سفارشی بودند، اما در نهایت با بهبود مادربردها و شروع به ادغام این ویژگی‌ها، آن‌ها از بین رفتند. وقتی نوبت به الزامات یک گیمر معمولی می‌شود، احتمالاً از CPUهایی که می‌توانند هر چیزی را که شما نیاز دارید - انجام دهند - دور نیستیم - حتی اگر بازی با وضوح بالاتر باشد.

من هم برای GPU اختصاصی وقتی بمیرد گریه نمی کنم. نه تنها بسیار گران هستند، بلکه توانایی بهبود عملکرد بازی من با تعویض یک تراشه واحد، ارتقاء سیستم در آینده را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند و همچنین امکان ساخت رایانه‌های جمع‌وجورتر را فراهم می‌کند. بله، من عاشق برج درشت پر از RGB خود هستم، اما فضای لعنتی زیادی روی میز من می گیرد.

ویرایشگر، محاسبات

کریستین ویرایشگر محاسباتی TechRadar در بریتانیا است. او از مجله Maximum PC نزد ما آمد و در آنجا عاشق سخت افزار کامپیوتر و ساخت رایانه های شخصی شد. او قبل از پرش به TechRadar یکی از اعضای ثابت تیم بازبینی آزاد ما بود و معمولاً می‌توان آن را دید که قبل از اینکه به موجودی حساب بانکی‌اش نگاه کند، روی آخرین کارت گرافیک یا لپ‌تاپ بازی گران‌قیمتش آب می‌ریزد و گریه می‌کند.

کریستین یک مبارز مشتاق برای حقوق LGBTQ+ و صاحب یک سگ نجات جذاب به نام لوسی است که او را پس از غلبه بر سرطان در سال 2021 به فرزندی پذیرفت. وقتی می خواهد از خانه کار کند، از او خواسته شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است