متن خبر

مایکروسافت پشتیبانی از سرفیس پرو 7 را کنار می‌گذارد – و این کانورتیبل حتی 5 سال از عمر آن نمی‌گذرد

مایکروسافت پشتیبانی از سرفیس پرو 7 را کنار می‌گذارد – و این کانورتیبل حتی 5 سال از عمر آن نمی‌گذرد

شناسهٔ خبر: 454308 -




سرفیس پرو 7
Microsoft Surface Pro 7 (اعتبار تصویر: آینده)

سرفیس پرو 7 تنها 5 سال از عمرش گذشته است و امروز (28 فوریه) پایان پشتیبانی از رایانه پرچمدار مایکروسافت 2 در 1 است. پس ، اگر همچنان مدل خود را نگه دارید، هشدار داده شود: از این به بعد دیگر هیچ به‌روزرسانی سیستم‌افزار، اصلاحات جدید، بهبود تعمیر و نگهداری و به‌روزرسانی عملکرد وجود نخواهد داشت.

هنگامی که Surface Pro 7 در اکتبر 2019 عرضه شد، نمرات نقد بسیار خوبی دریافت کرد. در حالی که بسیاری از رنگ‌های سرگرم‌کننده و اضافه شدن USB-C استقبال می‌کردند، اما تغییرات کمی در طراحی آن وجود داشت که خروج از Surface Pro 6 را تضمین می‌ کرد.

بررسی ما از Surface Pro 7 به آن سه ستاره و نیم داد و از دست رفتن عمر باتری و حاشیه های ضخیم صفحه نمایش (مخصوصاً برای دستگاهی که در سال 2019 عرضه شد) را به عنوان برخی از دلایل کسب امتیاز نسبتاً متوسط ​​برجسته کرد. در مقابل، Surface Pro 6 امتیاز کمی بالاتر را به دست آورد و چهار ستاره کسب کرد - ظاهر چندان خوبی برای جانشینی که قرار است ارتقاء یابد، نیست.

عشق کجاست؟

در حالی که سرفیس پرو 7 موفقیت چشمگیری نبود، اما دلیل روشنی وجود ندارد که چرا مایکروسافت پشتیبانی از سرفیس پرو 7 را کنار بگذارد. اگر به جدول چرخه عمر مایکروسافت نگاه کنید، می‌توانید چندین مدل لپ‌تاپ دیگر را که تقریباً در همان زمان عرضه شده‌اند، ببینید که نقاط برش طولانی‌تری دارند. به عنوان مثال، Surface Pro X SQ1 در نوامبر 2019، یک ماه پس از Surface Pro 7 راه اندازی شد و تاریخ پایان سرویس آن در آگوست 2025 است. مایکروسافت ممکن است استدلال کند که Surface Pro X یک تراشه منحصر به فرد دارد که تا حدی توسط آن طراحی شده است. این شرکت، پس ادامه صدور به‌روزرسانی‌ها و اصلاحات برای آن دستگاه آسان‌تر است، اما تعداد زیادی لپ‌تاپ قدیمی‌تر ویندوز 10 وجود دارند که همچنان پشتیبانی می‌شوند.

همچنین، رقیب مایکروسافت، اپل ، سابقه بهتری در زمینه ادامه پشتیبانی از سخت افزار قدیمی خود دارد. نسل اول آیپد پرو شش سال پیش در سال 2017 عرضه شد و در حالی که تولید این مدل متوقف شده است، همچنان به عنوان قابلیت اجرای iPadOS 17 ، آخرین سیستم عامل، فهرست شده است. قدیمی‌ترین مدل پشتیبانی‌شده از iPadOS 17 به اولین آی‌پد پرو در سال 2015 بازمی‌گردد. اینها محصولات گران قیمتی هستند، پس شما می‌خواهید فکر کنید که برای مدت زمان مناسبی پشتیبانی می‌شوند - پس شرم آور است که مایکروسافت این کار را نمی‌کنم، به‌ویژه وقتی با اپل مقایسه می‌شود (و به هر حال اپل در این زمینه کامل نیست).

پس ، اگر هنوز از سرفیس پرو 7 استفاده می کنید، چه کاری باید انجام دهید؟ عدم پشتیبانی نرم افزاری دستگاه شما را کاملاً بی استفاده نمی کند. در واقع، احتمالاً مانند همیشه کار خواهد کرد. با این حال شما را آسیب پذیر می کند زیرا دیگر به روز رسانی های امنیتی یا رفع اشکال را دریافت نخواهید کرد. همچنین احتمالاً آپشن های جدید خنک‌تر و مفیدتری را از دست خواهید داد زیرا سرفیس پرو 7 نیز به‌روزرسانی‌های میان‌افزار دریافت نمی‌کند. پس ، اگر به‌روزرسانی‌های برجسته‌ای دارید که به تعویق انداخته‌اید، اکنون زمان دانلود و نصب آنها است.

ممکن است دقیقاً ندانیم که چرا مایکروسافت تصمیم گرفته است که پشتیبانی نرم‌افزاری سرفیس پرو 7 را خیلی زود قطع کند، اما می‌توانیم بگوییم که این امر حاکی از عدم علاقه به سری 2 در 1 است که قبلاً برای این شرکت بسیار مهم بود. . پس از اینکه سال گذشته پانوس پانای، بزرگترین تشویق کننده سرفیس پرو در مایکروسافت، شرکت را ترک کرد، احساس می‌شود که این شرکت علاقه خود را به این دستگاه‌ها از دست می‌دهد. مایکروسافت با قطع پشتیبانی نسبتاً سریع از مدل‌های قدیمی‌تر و نشان دادن هیچ نشانه‌ای از عرضه سرفیس پرو 10 مورد انتظار، کار زیادی برای اثبات این احساس اشتباه انجام نداده است.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

نویسنده کارکنان محاسباتی

Muskaan نویسنده محاسباتی TechRadar در بریتانیا است. او همیشه نویسنده ای پرشور بوده و آثار خلاقانه اش در چندین مجله و مجلات ادبی به چاپ رسیده است. اولین ورود او به دنیای نویسندگی شعری بود که در تایمز زامبیا با موضوع گل آفتابگردان و بی اهمیت بودن وجود انسان در مقایسه با آن منتشر شد.

Muskaan که در زامبیا بزرگ شد، شیفته فناوری، به‌ویژه رایانه‌ها بود، و او به TechRadar پیوست تا درباره جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی، لپ‌تاپ‌ها و اخیراً هر چیزی مرتبط با هوش مصنوعی بنویسد. اگر سؤالی دارید، نگرانی های اخلاقی دارید یا فقط به هر چیزی ChatGPT یا هوش مصنوعی عمومی علاقه دارید، در جای درستی هستید.

Muskaan همچنین به نوعی توانست یک بازی را روی نوار لمسی MacBook کار خود نصب کند، بدون اینکه بخش فناوری اطلاعات (هنوز) متوجه شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است