متن خبر

مایکروسافت و G42 در حال ساخت یک مرکز داده 1 میلیارد دلاری در آفریقا با انرژی زمین گرمایی هستند

مایکروسافت و G42 در حال ساخت یک مرکز داده 1 میلیارد دلاری در آفریقا با انرژی زمین گرمایی هستند

شناسهٔ خبر: 474042 -




داخل مرکز داده فیسبوک
(اعتبار تصویر: فیسبوک)

مایکروسافت و G42، یک شرکت هوش مصنوعی مستقر در ابوظبی، متعهد شده‌اند که یک میلیارد دلار در کنیا سرمایه‌گذاری کنند تا از اقتصاد دیجیتال این کشور حمایت کنند و یک مرکز داده با انرژی زمین گرمایی در این فرآیند بسازند.

این بسته مالی با همکاری وزارت اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد دیجیتال کنیا انجام می شود و بزرگترین سرمایه گذاری دیجیتال در تاریخ این کشور را نشان می دهد و نقطه عطف مهمی برای شهروندان و اقتصاد آن است.

کلید سرمایه گذاری بزرگ، یک مرکز داده سبز پیشرفته در اولکاریا، منطقه کوچکی در شمال نایروبی در دره بزرگ ریفت کنیا خواهد بود که به دلیل فعالیت زمین گرمایی خود شناخته شده است.

مایکروسافت مرکز داده های زمین گرمایی جدید در نزدیکی نایروبی، کنیا می سازد

مرکز داده ساخته شده توسط G42 به عنوان مرکز مایکروسافت آزور در منطقه ابری جدید شرق آفریقا عمل می کند که قرار است ظرف دو سال آینده عملیاتی شود.

علاوه بر زیرساخت ابری جدید، مایکروسافت همچنین متعهد به توسعه مدل‌ها و تحقیقات هوش مصنوعی به زبان محلی سواحیلی/انگلیسی، ایجاد آزمایشگاه نوآوری شرق آفریقا و آموزش مهارت‌های دیجیتال هوش مصنوعی، تقویت اتصال بین‌المللی و محلی، و همکاری با دولت کنیا برای ایمن سازی است. خدمات ابری در منطقه

از اهمیت کلیدی برای شهروندان کنیا، تعهد مایکروسافت برای دسترسی به اینترنت بی سیم آخرین مایل برای 20 میلیون نفر در کنیا (حدود 37 درصد از جمعیت کشور) و 50 میلیون نفر در سراسر شرق آفریقا تا پایان سال آینده است.

دکتر ویلیام ساموئی روتو، رئیس جمهور کنیا، در توضیح این اعلامیه گفت: «در روحیه رشد متقابل و شکوفایی مشترک، این [مصادف نامه] پله ای به سوی آینده ای روشن تر، مرتبط تر و قدرتمندتر برای ایالات متحده است. کنیا و امارات.»

براد اسمیت، نایب رئیس و رئیس مایکروسافت، به اهمیت این سرمایه‌گذاری اشاره کرد: «این مشارکت بین دو شرکت و سه کشور، فرصتی واقعی برای آوردن فناوری دیجیتال به جنوب جهانی به شیوه‌ای ایمن و ایمن را نشان می‌دهد.»

بیشتر از TechRadar Pro

با چندین سال تجربه کار آزاد در محافل فناوری و خودرو، علایق خاص کریگ در فناوری است که برای بهبود زندگی ما طراحی شده است، از جمله هوش مصنوعی و ML، کمک های بهره وری، و تناسب اندام هوشمند. او همچنین علاقه زیادی به اتومبیل ها و کربن زدایی حمل و نقل شخصی دارد. به عنوان یک شکارچی مشتاق معامله، می‌توانید مطمئن باشید که هر معامله‌ای که کریگ پیدا می‌کند ارزش بالایی دارد!

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است