مایکروسافت می تواند بار دیگر تحمل مشتریان خود را برای تبلیغات در ویندوز 11 آزمایش کند، زیرا Windows Insiders یک تبلیغ دیگر را در نسخه اولیه سیستم عامل که در حال حاضر در حال آزمایش است مشاهده کرده اند. این بدان معناست که این ویژگی هنوز از نظر فنی در حال پیشرفت است و مایکروسافت بر دریافت آن نظارت دارد و میتواند تصمیم بگیرد که تبلیغات جدید را در یک بهروزرسانی آینده ویندوز برای همه کاربران پخش کند.
Windows 11 Insider Build 22635.3500، که دارای آگهی است، در کانال بتا برنامه Windows Insider منتشر شد و مدت کوتاهی پس از آن که مایکروسافت شروع به آزمایش تبلیغات در منوی استارت ویندوز 11 کرد، منتشر شد. آگهی جدید در برنامه تنظیمات ظاهر می شود و به کاربران پیشنهاد می کند برای Xbox Game Pass ثبت نام کنند.
این بهروزرسانی همچنین شامل آپشن های جدید دیگری است که احتمالاً در بین کاربران محبوبتر خواهد بود، مانند مدیریت حساب جدید در منوی استارت و ارائه پشتیبانی از Gmail در Windows Share (که به دستگاههای ویندوز اجازه میدهد به راحتی فایلها و پوشهها را با دستگاههای دیگر از طریق شبکه به اشتراک بگذارند. آنها بخشی از). با این حال، این ویژگی های جدید تحت الشعاع قرار گرفتن تبلیغ در تنظیمات قرار گرفتند.
مایکروسافت یک پست وبلاگ Windows Insider منتشر کرد که جزئیات تغییرات و آپشن های ی را که بیلد جدید را تشکیل میدهند، منتشر کرد و در صفحه اصلی تنظیمات به گنجاندن آگهی، که آن را «توصیه» مینامد، اشاره میکند. این نشان می دهد که کارت توصیه Game Pass فقط به کاربرانی نشان داده می شود که به طور فعال بازی را در رایانه شخصی خود انجام می دهند. همچنین اضافه میکند که این آگهی فقط در صورتی در صفحه اصلی تنظیمات نشان داده میشود که از نسخههای Home و Pro ویندوز 11 استفاده میکنید و به حساب مایکروسافت خود در دستگاه خود وارد شده باشید.
ادامه تعهد مایکروسافت به "توصیه ها"
این توسعه کاملاً غیرمعمول نیست زیرا مایکروسافت مدتی است که در حال آزمایش است که در آن جاهایی که می تواند از تبلیغات چسبیده دور شود. در کنار آزمایش تبلیغات در صفحه تنظیمات، این شرکت همچنین سعی در قرار دادن تبلیغات در بخش "توصیه شده" منوی استارت دارد. مایکروسافت واقعاً در تلاش است تا مرز بین آنچه که یک تبلیغ است و آنچه که ادعا میکند فقط «توصیههای» دوستانه است، محو کند، با برنامههای پینشده که شبیه تبلیغات سایر محصولاتش هستند که در نصب تمیز ویندوز 11 ظاهر میشوند.
برخی افراد می گویند که حتی اگر این نوع تبلیغات ظاهر شوند، ممکن است قابل قبول باشند، زیرا اغلب تبلیغات محصولات و خدماتی مانند OneDrive است که می تواند تجربه کاربری ویندوز 11 را بهبود بخشد. تا زمانی که تبلیغات محصولات مایکروسافت را نشان میدهد که میتوانند با استفاده از دستگاه ویندوز 11 آنها بهبود پیدا کنند، برخی از کاربران با این موضوع مشکلی ندارند.
با این حال، بسیاری از افراد دیگر چندان علاقه ای به این ایده ندارند، حتی اگر محصولات متعلق به مایکروسافت باشد، و به خصوص با تبلیغات برنامه های شخص ثالث مخالف هستند. همانطور که Windows Central آن را توصیف می کند، می تواند احساس کند فضایی که قرار است فضای دیجیتال شخصی یا کاری شما باشد، به چیزی شبیه یک بیلبورد تبدیل شده است. برای برخی، به ویژه هنگام نمایش تبلیغات برنامه های شخص ثالث که ممکن است به تجربه اصلی ویندوز 11 اضافه نکنند، بسیار فاجعه بار است، زیرا مایکروسافت مانند یک پول نقد به نظر می رسد.
کسانی که از این تبلیغات آزار میدهند، احتمالاً احساس تضاد بیشتری میکنند، زیرا تبلیغات در بخشهای کلیدی سیستم عامل (OS) ادغام شدهاند که برای کارکردن دستگاه خود باید به آنها پیمایش کنید، پس اگر میخواهید از سیستم عامل استفاده کنید، این کار را نمیکنید. یک انتخاب جز دیدن تبلیغاتی که در این مکانهای کلیدی ظاهر میشوند، ندارید. همچنین، صفحه اصلی تنظیمات به نوعی مکان عجیبی برای تبلیغ Game Pass است - به طور کلی، این دو به طور مستقیم با هم مرتبط نیستند.
متأسفانه، به نظر می رسد مایکروسافت این استراتژی را انجام داده است، و به گفته Zac Bowden، ویرایشگر ارشد Windows Central ، اگر شما یک کاربر ویندوز 11 هستید که علاقه ای به جریان مداوم ویژگی های جدید هوش مصنوعی یا تبلیغات بیشتر ندارید، «در انتظار یک وضعیت وحشتناک هستید. چهار ماه آینده.» بسیاری از مردم این رویکرد را مستقیماً تهاجمی می نامند و من نمی توانم مخالفت کنم. ما در حال حاضر تقریباً به هر کجا که میگردیم توسط تبلیغات بمباران شدهایم، و این ناامیدکننده است که دستگاههای ما، که برای بسیاری از افراد برای کار و اوقات فراغت ضروری هستند، به طور فزایندهای تبدیل به یکی دیگر از مکانهای اشباع شده تبلیغاتی میشوند که نمیتوانیم کاملاً از آن فرار کنیم.
ارسال نظر