متن خبر

مایکروسافت معجزه کرده است: رایانه های شخصی Surface Copilot آن اکنون قابل تعمیر ترین در بازار هستند

مایکروسافت معجزه کرده است: رایانه های شخصی Surface Copilot آن اکنون قابل تعمیر ترین در بازار هستند

شناسهٔ خبر: 602858 -




مایکروسافت دستگاه‌های سرفیس لپ‌تاپ و سرفیس پرو <a href= را معرفی می‌کند." class=" block-image-ads hero-image" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zGbQHJKVyQCihdDtBXsmCo-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zGbQHJKVyQCihdDtBXsmCo-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zGbQHJKVyQCihdDtBXsmCo-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zGbQHJKVyQCihdDtBXsmCo-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zGbQHJKVyQCihdDtBXsmCo-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zGbQHJKVyQCihdDtBXsmCo-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zGbQHJKVyQCihdDtBXsmCo-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/zGbQHJKVyQCihdDtBXsmCo.jpg">
(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

رایانه‌های شخصی سرفیس پرو 10 و سرفیس لپ‌تاپ 7 مایکروسافت بالاخره وارد بازار شدند و همانطور که مشخص شد، این لپ‌تاپ‌های قابل تعمیر در بازار هستند.

بر اساس تجزیه و تحلیل جدید لپ‌تاپ‌ها به لطف iFixit ، آن‌ها از اینکه تکنسین‌ها به راحتی می‌توانند به آن‌ها سرویس دهند ستایش کردند. شهرام مختاری از کانال رسمی یوتیوب مراحل جدا کردن هر یک از اجزا از جمله مادربرد را طی می‌کند تا نشان دهد که حذف و تعمیر آنها چقدر ساده است.

در زیر بدنه هر دستگاه چندین برچسب و کد QR وجود دارد که نماد آچار در بالای آنها وجود دارد. مایکروسافت این برچسب‌ها را Wayfinder Markings می‌نامد و به شما اطلاع می‌دهند که چگونه به چه نوع پیچ‌هایی نیاز دارید و چه تعداد از آن‌ها را برای ایمن کردن اجزای آن ناحیه نیاز دارید. در همین حال، کدهای QR شما را برای دستورالعمل‌های آسان به صفحه راهنمای خدمات رسمی مایکروسافت می‌آورند.

لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت و دستگاه‌های سرفیس پرو روی یک میز.

(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

سهولت حذف قطعات بسیار بهبود یافته است، که به ویژه برای لپ تاپ ها یک مزیت است. برای مثال، باتری‌های سرفیس لپ‌تاپ را می‌توان با برداشتن پایه‌های پایینی و درب پشتی، در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌تر که تقریباً هر جزء دیگر را ابتدا باید بیرون آورد، جدا کرد. این امر به ویژه زمانی که باتری تنها بخش قابل تعمیر لپ‌تاپ بود بسیار فاحش بود. کارت های SSD نیز به سادگی خارج می شوند. متأسفانه حافظه به مادربرد لحیم شده است و جدا شدن و تعویض آن را برای کاربر عادی دشوار می کند.

کار با سرفیس پرو به همین راحتی است، با SSD قابل تعویض بدون جداسازی، و حذف نمایشگر بسیار ساده تر از تبلت های دیگر است. با این حال، با توجه به چسبی که صفحه نمایش را محکم می کند، جایگزینی اجزای دیگر مانند باتری می تواند کمی چالش برانگیزتر باشد.

سرفیس پرو و ​​سرفیس لپ تاپ هر کدام امتیاز تعمیر پذیری 8 از 10 را دریافت می کنند که در مقایسه با امتیاز فاجعه بار مایکروسافت در سال 2017، زمانی که iFixit به لپ تاپ اصلی سرفیس امتیاز صفر از 10 را برای تعمیر پذیری امتیاز داد، پیشرفتی چشمگیر است. به نظر می رسد که پس از آن، مایکروسافت مصمم شد که برگ جدیدی را برگرداند، حتی در سال 2021 با iFixit شریک شد تا فروش ابزار تعمیر سرفیس را آغاز کند.

در همین حال، مک‌بوک‌ها و کروم‌بوک‌ها از بدترین لپ‌تاپ‌ها برای تعمیر هستند، طبق گزارشی به نام « نقص در رفع مشکل» ، که توسط گروه تحقیقاتی منافع عمومی (PIRG)، یک سازمان حمایت از مصرف‌کننده در ایالات متحده، به نظر می‌رسد که اپل و گوگل باید از آن استفاده کنند، تهیه شده است. صفحه ای از کتاب مایکروسافت و تعمیرات اساسی رایانه های شخصی خود را برای کاربر پسندتر بودن.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

نویسنده کارکنان محاسباتی

Allisa که توسط CTA به عنوان پیشگام رسانه CES 2023 نامگذاری شده است، یک نویسنده محاسباتی است که اخبار و شایعات فوری در صنعت محاسبات و همچنین تحلیل ها، پیش نمایش های عملی، مقالات برجسته و آخرین معاملات و روندها را پوشش می دهد. در اوقات فراغتش می‌توانید او را در حال چت کردن در دو پادکست خود، Megaten Marathon و Combo Chain، و همچنین پخش هر JRPG که در دستش باشد، بیابید.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است