متن خبر

مایکروسافت در حال ساخت فناوری سرور خود است – سخت افزار شبکه باعث کاهش اتکا به Nvidia و احتمالاً افزایش سرعت هوش مصنوعی می شود.

مایکروسافت در حال ساخت فناوری سرور خود است – سخت افزار شبکه باعث کاهش اتکا به Nvidia و احتمالاً افزایش سرعت هوش مصنوعی می شود.

شناسهٔ خبر: 452457 -




داخل مرکز داده فیسبوک
(اعتبار تصویر: فیسبوک)

مایکروسافت در اقدامی جسورانه برای بهبود عملکرد تراشه سرور Maia AI خود، در حال توسعه کارت های شبکه خود است.

بر اساس گزارش The Information ، گزارش شده است که این پروژه توسط Pradeep Sindhu، CVP Silicon در مایکروسافت و مدیر عامل Fungible، یک راه اندازی تراشه سرور که مایکروسافت در سال 2023 خریداری کرد، هدایت می شود.

اگر درست باشد، مایکروسافت، یکی از بزرگترین سرمایه گذاران جهان در زمینه هوش مصنوعی، می تواند به میزان قابل توجهی اتکای خود به Nvidia را کاهش دهد، که در حال حاضر بسیاری از اجزای حیاتی را در اختیار صنعت قرار می دهد.

مایکروسافت می خواهد از قطعات انویدیا کمتری استفاده کند

کارت شبکه شایعه شده، مشابه کارت ConnectX-7 انویدیا، برای بهینه سازی عملکرد تراشه سرور Maia AI مایکروسافت در نظر گرفته شده است. در صورت موفقیت، می‌تواند زمان مورد نیاز برای OpenAI - شرکت دیگری که از سرمایه‌گذاری‌های بزرگ مایکروسافت سود برده است - برای آموزش مدل‌ها بر روی سرورهای مایکروسافت کاهش دهد و به بهبود کارایی هزینه کمک کند.

این گزارش حدس می‌زند که توسعه ممکن است بیش از یک سال طول بکشد.

علاوه بر تأثیرات مثبت بر مایکروسافت و هوش مصنوعی تحت حمایت شرکت، اجزای داخلی بیشتر به غول ردموند کمک می کند تا وابستگی خود را به شرکت های دیگر مانند انویدیا کاهش دهد.

تراشه Maia مایکروسافت که در ماه نوامبر معرفی شد، برای تقویت مدل‌های زبان بزرگ (LLM) و پشتیبانی از محاسبات هوش مصنوعی طراحی شده است.

علاوه بر این، سرمایه گذاری های قابل توجه این شرکت در OpenAI، استارتاپی که پشت ربات چت AI محبوب ChatGPT قرار دارد، موقعیت خود را در بازار رقابتی هوش مصنوعی تقویت کرده است.

اگرچه هر دو شرکت در حال حاضر زیر آستانه بسیار مهم قرار دارند (در زمان نگارش مقاله)، مایکروسافت دومین شرکتی در جهان شد که به دنبال اپل ، به ارزش بازار 3 تریلیون دلار رسید.

سهام انویدیا نیز از زمانی که هوش مصنوعی به کار گرفته شد، به میزان خیره کننده ای افزایش یافته است و موقعیت قدرتمند آن باعث شد تا به عنوان سومین شرکت با ارزش در ایالات متحده، به جایگاهی بی سابقه دست یابد.

اگرچه پیشرفت های مایکروسافت قریب الوقوع به نظر نمی رسند، چنین حرکت شدیدی می تواند به شدت بر سود و قیمت سهام انویدیا تأثیر بگذارد.

بیشتر از TechRadar Pro

با چندین سال تجربه کار آزاد در محافل فناوری و خودرو، علایق خاص کریگ در فناوری است که برای بهبود زندگی ما طراحی شده است، از جمله هوش مصنوعی و ML، کمک های بهره وری، و تناسب اندام هوشمند. او همچنین علاقه زیادی به اتومبیل ها و کربن زدایی حمل و نقل شخصی دارد. به عنوان یک شکارچی مشتاق معامله، می‌توانید مطمئن باشید که هر معامله‌ای که کریگ پیدا می‌کند ارزش بالایی دارد!

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است