متن خبر

مایکروسافت در حال بررسی یک سیستم خانه هوشمند هندزفری برای فناوری ویندوز است

مایکروسافت در حال بررسی یک سیستم خانه هوشمند هندزفری برای فناوری ویندوز است

شناسهٔ خبر: 447131 -




کنترل خانه هوشمند <a href= از طریق تلفن" class=" block-image-ads hero-image" onerror="if(this.src && this.src.indexOf('missing-image.svg') !== -1){return true;};this.parentNode.replaceChild(window.missingImage(),this)" srcset="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EYCMxdVjCEe99MvtAM7Khn-320-80.jpg 320w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EYCMxdVjCEe99MvtAM7Khn-480-80.jpg 480w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EYCMxdVjCEe99MvtAM7Khn-650-80.jpg 650w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EYCMxdVjCEe99MvtAM7Khn-970-80.jpg 970w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EYCMxdVjCEe99MvtAM7Khn-1024-80.jpg 1024w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EYCMxdVjCEe99MvtAM7Khn-1200-80.jpg 1200w, https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EYCMxdVjCEe99MvtAM7Khn-1920-80.jpg 1920w" sizes="(min-width: 1000px) 600px, calc(100vw - 40px)" data-pin-media="https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/EYCMxdVjCEe99MvtAM7Khn.jpg">
(اعتبار تصویر: geralt/PIxabay)

یک پتنت جدید مایکروسافت نشان می دهد که این شرکت در حال کار بر روی یک سیستم خانه هوشمند مستقل برای دستگاه های ویندوزی است.

بر اساس گزارش سایت خبری فناوری ویندوز ریپورت ، این «تجربه متقابل چند دستگاهی» با هوش مصنوعی تقویت خواهد شد. این سخت افزار متصل را قادر می سازد تا از طریق "تبلیغات" و بدون ورودی مستقیم کاربر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. تبلیغات در این زمینه به تبلیغات واقعی اشاره نمی کند، بلکه به انتقال سیگنال اشاره دارد. ابزارک‌های روی سیستم دائماً با یکدیگر در ارتباط هستند و در صورت رعایت معیارها، اقداماتی را آغاز می‌کنند. به عنوان مثال، یک خودروی الکتریکی ممکن است یک اعلان به تلفن هوشمند یا لپ تاپ مالک ارسال کند و به آنها اطلاع دهد که در را باز گذاشته اند. یا می توانید یک تماس تلفنی را از یک دستگاه به دستگاه دیگر منتقل کنید.

به عنوان یک یادداشت جانبی، ما کاملاً مطمئن نیستیم که چرا این انتقال ها تبلیغات نامیده می شوند. شاید مایکروسافت از تصویر تبلیغات استفاده می‌کند - بیت‌هایی از اطلاعات که دائماً وسایل جانبی این شبکه خانه هوشمند پیشنهادی را بمباران می‌کنند.

هوشمند از نظر طراحی

فناوری مانند این در حال حاضر به شکلی وجود دارد. همانطور که گزارش Windows اشاره می‌کند، سیستم مایکروسافت مشابه Snapdragon Seamless کوالکام و Samsung Galaxy Connected عمل می‌کند. این دو شبکه‌های متقابل پلتفرمی هستند که به دستگاه‌های متصل اجازه می‌دهند «همدیگر را کشف کنند و اطلاعات را به‌طور یکپارچه به اشتراک بگذارند»، از این رو نام آن‌ها است.

تفاوت اصلی با نسخه مایکروسافت، هوش مصنوعی فوق الذکر است که سیستم آن را قادر می سازد "به طور هوشمندانه تصمیم بگیرد ... چه زمانی عمل کند". در حق ثبت اختراع توضیح داده شده است که هوش مصنوعی به ابزارهای شبکه اجازه می دهد تا اعلان های مناسب را برای کاربران ارسال کنند. به علاوه، می تواند تعیین کند که آیا دستگاه دیگری برای این سناریو مورد نیاز است یا خیر. علاوه بر این، استانداردهای مختلف اتصال پشتیبانی خواهند شد. این شامل، اما نه محدود به، بلوتوث، NFC، Wi-Fi، سیگنال‌های سلولی، «و حتی اتصالات ابری» است.

در همه اینها یک نقص اساسی وجود دارد. نویسنده حق اختراع بیان می کند که این سیستم برای کار کردن به قدرت زیادی نیاز دارد. وقتی دستگاه‌ها متصل می‌شوند، باتری‌های آنها به سرعت تخلیه می‌شود، زیرا دائماً سیگنال‌هایی را در شبکه ارسال می‌کنند.

بعدش چی

هنوز مشخص نیست که سیستم خانه هوشمند خودران مایکروسافت چه زمانی راه اندازی می شود. به نظر می رسد این فناوری هنوز در مراحل اولیه خود است، اگرچه Windows Reports معتقد است که می تواند به زودی وارد شود. این نشریه معرفی اخیر Copilot و اعلام شرکت در سال 2024 را به عنوان سال هوش مصنوعی به عنوان نشانه هایی از آنچه در راه است استدلال می کند. همچنین به شایعاتی اشاره می کند که ادعا می کنند ویندوز 12 "هوش مصنوعی پیشگامانه" دریافت خواهد کرد.

به نظر ما، شبکه جدید احتمالاً برای مدتی منتشر نخواهد شد - با فرض اینکه در وهله اول وجود داشته باشد. در حالی که وجود یک پتنت ایالات متحده نشان دهنده علاقه مایکروسافت به این پروژه است، بسیاری از پتنت ها هرگز به عنوان محصولات تجاری روشن نمی شوند. علاوه بر این، این سند مثال‌های متعددی از نحوه عملکرد سیستم ارائه می‌دهد، با این حال، نحوه عملکرد آن را دقیقاً شرح نمی‌دهد.

اگر علاقه مند به خواندن آنچه که مایکروسافت در حال پخت و پز است، هستید، پتنت را می توان به صورت رایگان در وب سایت رسمی اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده مطالعه کرد. هشدار دهید، مواد بسیار متراکم هستند.

اگر به دنبال هوشمندسازی خانه هستید، فهرست TechRadar را از بهترین دستگاه های خانه هوشمند برای سال 2024 تحلیل کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است