متن خبر

مایکروسافت توضیح می دهد که چگونه ویژگی بحث برانگیز Recall ویندوز 11 اکنون برای انتشار آماده است – این ویژگی در ماه نوامبر برای رایانه های شخصی Copilot+ می آید.

مایکروسافت توضیح می دهد که چگونه ویژگی بحث برانگیز Recall ویندوز 11 اکنون برای انتشار آماده است – این ویژگی در ماه نوامبر برای رایانه های شخصی Copilot+ می آید.

شناسهٔ خبر: 768682 -




یک لپ‌تاپ سرفیس مایکروسافت در نمایشگاه مایکروسافت Copilot Plus PC نمایش داده می‌شود
(اعتبار تصویر: آینده / جان لوفلر)

مایکروسافت به‌روزرسانی ویژگی Recall ویندوز 11 را ارائه کرده است - که مدتی است روی یخ مانده است، زیرا افشای آن به دلیل نگرانی‌های امنیتی و حفظ حریم خصوصی، سر و صدای زیادی به پا کرد - و زمانی که قصد دارد این ویژگی را پیش ببرد و آن را به Copilot+ بیاورد. رایانه های شخصی

همانطور که بی‌بی‌سی گزارش می‌کند، مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد که این برنامه قرار است Recall را در ماه نوامبر روی لپ‌تاپ‌های CoPilot+ راه‌اندازی کند، با مجموعه‌ای از اقدامات برای اطمینان از ایمن بودن این ویژگی که در یک پست وبلاگ جداگانه توضیح داده شده است.

پس ، این اقدامات برای آرام کردن منتقدان Recall چیست - قابلیتی که یک جستجوی با هوش مصنوعی فوق‌العاده در ویندوز 11 است که از اسکرین‌شات‌های معمولی (به قول مایکروسافت «عکس‌های فوری») از فعالیت روی رایانه شخصی شما استفاده می‌کند. در ابتدا متصور بود؟

یکی از تغییرات کلیدی این است که همان طور که مایکروسافت قبلاً به ما گفته بود ، Recall کاملاً انتخاب خواهد شد، برخلاف رویکرد پیش‌فرض که در اولین رونمایی از این ویژگی اتخاذ شد.

مایکروسافت خاطرنشان می‌کند: «در طول تجربه راه‌اندازی رایانه‌های شخصی Copilot+، به کاربران یک گزینه واضح داده می‌شود که آیا ذخیره عکس‌های فوری را با استفاده از Recall انتخاب کنند یا خیر. اگر کاربر فعالانه آن را انتخاب نکند، خاموش می‌شود و عکس‌های فوری گرفته یا ذخیره نمی‌شوند.»

(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

همچنین، همانطور که مایکروسافت قبلاً به ما گفته بود، عکس‌های فوری – و سایر داده‌های مربوط به فراخوانی – کاملاً رمزگذاری خواهند شد و احراز هویت Windows Hello برای استفاده از این ویژگی الزامی خواهد بود . به عبارت دیگر، باید از طریق Hello وارد شوید تا مطمئن شوید که شما واقعاً از Recall استفاده می کنید (و نه شخص دیگری در رایانه شخصی).

علاوه بر این، Recall از یک محیط امن به نام Virtualization-based Security Enclave یا VBS Enclave استفاده می کند که یک ماشین مجازی کاملاً ایمن جدا شده از سیستم ویندوز 11 است که فقط کاربر می تواند با یک کلید رمزگشایی (به شرط Windows Hello) به آن دسترسی داشته باشد. ورود به سیستم).

دیوید وستون، که پست وبلاگ مایکروسافت را نوشت و معاون امنیتی سازمانی و سیستم عامل است، به Windows Central توضیح داد: «همه فرآیندهای فراخوان حساس، پس اسکرین شات ها، پردازش اسکرین شات، پایگاه داده برداری، اکنون در یک VBS Enclave هستند. ما اساسا Recall را گرفتیم و آن را در یک ماشین مجازی [VM] قرار دادیم، پس حتی کاربران اداری نیز قادر به تعامل در آن VM یا اجرای کد یا دیدن داده‌ای نیستند.

برای این موضوع، مایکروسافت نیز نمی‌تواند وارد اطلاعات Recall شما شود. و همانطور که غول نرم‌افزاری قبلاً روشن کرده است، همه این داده‌ها به صورت محلی روی دستگاه شما نگهداری می‌شوند – هیچ‌کدام از آن‌ها به ابر ارسال نمی‌شود (اگر می‌توانست یک نگرانی امنیتی بزرگ باشد). به همین دلیل است که Recall یک کامپیوتر انحصاری Copilot+ است – زیرا به یک NPU قدرتمند برای شتاب و پردازش محلی نیاز دارد تا Recall به اندازه کافی پاسخگو باشد (زیرا نمی توان از ابر برای سرعت بخشیدن به کار غرغر هوش مصنوعی استفاده کرد).

در نهایت، مایکروسافت با نگرانی قبلی در مورد گرفتن اسکرین شات از سایت بانکداری آنلاین شما و شاید اطلاعات مالی حساس مبارزه می کند – این ویژگی اکنون مواردی مانند رمز عبور، شماره کارت اعتباری و غیره را فیلتر می کند.

سایر اقدامات تشدید کننده حریم خصوصی شامل توانایی حذف برنامه‌ها یا وب‌سایت‌های خاص از گرفتن عکس‌های فوری توسط Recall است (و باید توجه داشته باشیم که جلسات مرور خصوصی، مانند حالت ناشناس کروم، هرگز مشمول عکس‌برداری از صفحه نمایش نمی‌شوند – حداقل در مرورگرهای وب پشتیبانی‌شده) .

اتفاقاً زمانی که یک عکس فوری Recall ذخیره می‌شود، یک نماد در نوار وظیفه ظاهر می‌شود، و در صورت تمایل می‌توانید این اسکرین‌شات‌ها را از آنجا متوقف کنید.


امنیت یادآوری ویندوز 11

(اعتبار تصویر: مایکروسافت)

تجزیه و تحلیل: از روی نیمکت به یاد آورد - اما با چیزهای زیادی برای اثبات

مایکروسافت اساساً Recall را در چند ماه گذشته به تابلوی طراحی در زمینه امنیت و حریم خصوصی بازگردانده است، و به طور کلی، نتایج شایسته تقدیر است. (اگرچه بیایید صادق باشیم، عناصری مانند رمزگذاری فشرده باید در ابتدا وجود داشته باشند – و این که نبودند کمی ترسناک است).

اگر با وجود این اقدامات همچنان نگران Recall هستید، لازم نیست آن را فعال کنید. و با خاموش بودن آن به صورت پیش‌فرض در حال حاضر، هیچ خطری وجود ندارد که افراد کمتر دانش‌آموز از فناوری به طور تصادفی از این ویژگی استفاده کنند، بدون اینکه بدانند چیست.

مسیری که Recall اکنون در آن قرار دارد این است که در ماه اکتبر به آزمایش بازمی‌گردد، پس خیلی زود، و با انتشار آن در ماه نوامبر برای رایانه‌های شخصی Copilot+ ، در مسیری سریع قرار گرفته است تا به عموم مردم محاسبات برسد - خوب، کسانی که این کار را انجام داده‌اند. به هر حال روی لپ تاپ Copilot+ سرمایه گذاری کرد. ما مطمئن هستیم که برای آن دسته از افراد، Recall همچنان در «پیش‌نمایش» علامت‌گذاری می‌شود و این موضوع قابل بحث است که آیا باید با چنین توانایی در زمانی که کاملاً به پایان نرسیده دست به کار شوید یا خیر.

البته، ما در اینجا کمی از خودمان جلوتر هستیم – مرحله بعدی این است که Recall به نسخه‌های آزمایشی ویندوز 11 برسد و ببیند Windows Insiders از آن چه می‌سازد. اگر مشکلاتی در آن ساخت‌های پیش‌نمایش ظاهر شود، ممکن است شاهد تاخیر در انتشار Recall برای رایانه‌های شخصی Copilot+ باشیم.

مایکروسافت در اینجا بدون شک از یک بازی امنیتی بسیار بزرگتر برای Recall صحبت می کند، و بیایید امیدوار باشیم که در اجرای واقعی همه اینها هیچ شکست یا اشتباهی وجود نداشته باشد. از آنجایی که چگونه تجسم اولیه Recall کنار هم قرار گرفت – با عدم توجه نگران کننده به جزئیات – بدبین بودن در اینجا آسان است، اما احتمالاً مایکروسافت قرار نیست دوباره در این دام بیفتد.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید ...

دارن یک فریلنسر است که اخبار و آپشن های TechRadar (و گاهی اوقات T3) را در طیف گسترده‌ای از موضوعات محاسباتی از جمله پردازنده‌ها، پردازنده‌های گرافیکی، سخت‌افزارهای مختلف دیگر، VPN، آنتی‌ویروس و غیره می‌نویسد. او در بهترین بخش از سه دهه در مورد فناوری نوشته است و در اوقات فراغت خود کتاب می نویسد (اولین رمان او - "می دانم شام آخر چه کردید" - توسط Hachette UK در سال 2013 منتشر شد).

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است