متن خبر

مایکروسافت بی سر و صدا از اعتبار اسکایپ و فروش شماره تلفن جلوگیری می کند تا اشتراک ها را افزایش دهد

مایکروسافت بی سر و صدا از اعتبار اسکایپ و فروش شماره تلفن جلوگیری می کند تا اشتراک ها را افزایش دهد

شناسهٔ خبر: 836632 -




خبر بد برای هر کسی که هنوز از اسکایپ استفاده می کند: پلتفرم تلفن و پیام رسانی متعلق به مایکروسافت بی سر و صدا به کاربران اجازه نمی دهد حساب ها را با اعتبار شارژ کنند و شماره تلفن های اسکایپ را خریداری کنند. در عوض، اسکایپ در حالت SaaS قفل می‌شود: کاربران را وادار می‌کند تا اشتراک‌های ماهانه برای برنامه‌های منطقه‌ای و جهانی Skype-to-phone را با هزینه ماهانه مشخصی دریافت کنند که احتمالاً میلیون‌ها نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد. آخرین آماری که مایکروسافت سال گذشته برای اسکایپ منتشر کرد، نشان می‌دهد که روزانه 36 میلیون کاربر فعال دارد.

مایکروسافت این تغییر را به طور رسمی اعلام نکرد: اخبار مربوط به آن تنها هفته گذشته به شکل پاسخی از سوی یک مدیر داوطلب در انجمن مایکروسافت به کاربری که قادر به اضافه کردن اعتبار به حساب اسکایپ نبود، مشاهده شد.

یکی از سخنگویان مایکروسافت به TechCrunch تأیید کرد که فروش جدید اعتبار اسکایپ و شماره های Skype را برای همیشه متوقف کرده است و گفت که "به طور مستمر استراتژی محصول را بر اساس استفاده و نیاز مشتری ارزیابی می کند." شماره تلفن‌های موجود اسکایپ به کار خود ادامه می‌دهند، در حالی که اعتبار اسکایپ موجود هنوز قابل استفاده است – البته با شرط معمول، در مقابل کاربران باید حداقل یک بار در یک دوره 180 روزه از اعتبار خود استفاده کنند تا فعال بماند.

اعتبار اسکایپ
اعتبارات تصویر اعتبار اسکایپ : اسکرین شات / TechCrunch

پیشگام

اسکایپ در طول سال ها یکی از پیشگامان خدمات تماس اینترنتی و پیام رسانی بوده است. این سرویس که در سال 2003 در اروپا (به طور خاص، لوکزامبورگ) تأسیس شد، یکی از اولین خدمات VoIP مصرف‌کننده در مقیاس بزرگ بود که به کاربران امکان برقراری تماس‌های صوتی رایگان مبتنی بر اینترنت را می‌داد که خطوط تلفن سنتی (و هزینه‌های تماس از راه دور مرتبط با آن را دور می‌زدند). ). بعداً پشتیبانی از پیام‌رسانی فوری، ویدیو و اشتراک‌گذاری فایل را اضافه کرد – سرویس‌های تغییر دهنده بازی که تبدیل به جدولی برای همه برنامه‌های پیام‌رسان می‌شوند.

این شرکت همچنین در طول سالیان متمادی از مالکان مختلف خواستگاری کرده است. در سال 2005 زمانی که پلتفرم تجارت الکترونیک جاه‌طلبی‌های بزرگی برای گسترش بال‌های خود داشت به مبلغ 4.1 میلیارد دلار توسط eBay خریداری شد، اگرچه این برنامه‌ها به نتیجه نرسیدند و چهار سال بعد eBay اسکایپ را با ارزش 2.75 میلیارد دلار به یک کنسرسیوم خصوصی فروخت. اسکایپ سپس در سال 2010 برای IPO ثبت نام کرد و در آنجا مشخص شد که 560 میلیون کاربر ثبت نام شده و 124 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که تنها 6 درصد برای خدمات پریمیوم پرداخت می کنند. در سال 2011، مایکروسافت برای خرید آن به قیمت 8.5 میلیارد دلار اقدام کرد و از آن زمان تاکنون اسکایپ تحت مالکیت آن باقی مانده است.

این سرویس همیشه برای ارتباط اسکایپ به اسکایپ کاملاً رایگان بوده است، در عوض با دریافت هزینه از کاربرانی که می خواستند با شماره تلفن همراه یا تلفن ثابت تماس بگیرند، درآمد کسب می کنند. یکی از خدمات پولی دیگر آن به کاربران اجازه می‌داد تا یک شماره تلفن محلی بخرند تا بتوانند هم تماس بگیرند و هم تماس بگیرند، انگار در یک کشور خاص هستند. Skype همچنین از طریق یک محصول جداگانه برای مشتریان تجاری کسب درآمد می کند.

اما جهان از اسکایپ با برنامه‌هایی مانند واتس‌اپ و زوم که جای خالی پیام‌رسانی، تماس‌های ویدیویی و موارد دیگر را پر می‌کنند، حرکت کرده است. از قضا، خود مایکروسافت یکی از کسانی بود که با راه اندازی Teams در سال 2016 رقابت می کرد. در یک فشار ادغام، Teams در نهایت محصول Skype for Business را مصرف کرد. و پس اسکایپ برای مدتی در حال کاهش بوده است، یک محصول جانبی در میان جاه طلبی های بزرگتر مایکروسافت به عنوان یک غول پیکر زیرساخت ابری.

مدت زیادی است که مایکروسافت به طور رسمی اعداد استفاده از اسکایپ را اعلام نکرده است – شاید به این دلیل که تلاشی برای تقویت آن انجام نداده است، و شاید به این دلیل که این اعداد داستان بسیار مثبتی را بیان نمی کنند.

با این حال، در مارس 2020، مایکروسافت فاش کرد که اسکایپ به 40 میلیون کاربر روزانه افزایش یافته است، زیرا مردم به دنبال راه‌هایی برای حفظ ارتباط با عزیزان خود در طول قرنطینه بودند. این نشان دهنده افزایش 70 درصدی ماه به ماه است که به این معنی است که فعالیت روزانه معمول آن حدود 23.5 میلیون نفر بوده است – اگرچه جزئیاتی در مورد تعداد افراد از Skype به Skype ارائه نشده است. در بیانیه‌ای که در آن زمان برای TechCrunch ارسال شد، این شرکت اضافه کرد که هر ماه 100 میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند.

هنوز مشخص نیست که اسکایپ امروز چند کاربر فعال دارد و یکی از سخنگویان مایکروسافت بيان کرد که این به روز رسانی را ارائه نخواهد کرد. با این حال، در یک پست وبلاگی در سال گذشته که اعلام کرد موتور جستجوی Bing آن به اسکایپ می رسد، این شرکت بيان کرد که "بیش از 36 میلیون نفر روزانه از Skype برای ارتباط از طریق تماس های تلفنی و چت در سراسر مرزها و در سراسر جهان استفاده می کنند."

پس به طور خلاصه، این احتمال وجود دارد که تغییرات اعمال شده در هفته گذشته بر ده‌ها میلیون نفر تأثیر بگذارد که به طور خاص از Skype برای عملکرد تلفن آن استفاده می‌کردند – عملکردی که برنامه‌های پیام‌رسان مدرن مانند WhatsApp از آن بی بهره هستند (اگرچه Zoom محصولی به نام تلفن ارائه می‌کند. بیشتر بازار کسب و کار را هدف قرار داده است).

گیج کننده است، اسکایپ هنوز هم شماره اعتبار Skype و هم شماره Skype را در مکان های مختلف در دارایی های آنلاین خود تبلیغ می کند. و هنگامی که از طریق وب به سیستم وارد می‌شوید، اسکایپ همچنان کاربران را به خرید اعتبار دعوت می‌کند، اگرچه به کاربران اجازه نمی‌دهد تراکنش را تکمیل کنند.

این سخنگو گفت: "فروش شماره های جدید اسکایپ و اعتبار اسکایپ برای همیشه متوقف شده است. " برای برخی از مشتریان، رابط خرید اعتبار اسکایپ جدید ممکن است همچنان در برخی از نقاط ورودی قابل مشاهده باشد، اگرچه تلاش برای پرداخت انجام نخواهد شد. ما از این موضوع آگاه هستیم و روی به‌روزرسانی‌های لازم کار می‌کنیم.»

خبرکاو

دیگر اخبار

هارد دیسک‌های 30 ترابایتی بالاخره سال آینده به جریان اصلی تبدیل خواهند شد – رقیب ژاپنی سیگیت و وسترن دیجیتال برنامه‌های خود را برای راه‌اندازی دو هارد 30 ترابایتی+ در سال 2025 با استفاده از دو فناوری مختلف نشان می‌دهد.

ارسال نظر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.


تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است