متن خبر

مایکروسافت-اکتیویژن: به نظر می رسد بریتانیا آماده امضای قرارداد بازسازی شده است

مایکروسافت-اکتیویژن: به نظر می رسد بریتانیا آماده امضای قرارداد بازسازی شده است

شناسهٔ خبر: 436218 -




ناظر رقابت بریتانیا اعلام کرده است که در حال آماده شدن برای طرح پیشنهاد بازسازی شده برای مایکروسافت برای خرید Activision است. در به‌روزرسانی ارزیابی‌های جاری خود، امروز بیان کرد که این معامله «تغییرات مهمی ایجاد می‌کند که نگرانی‌هایی را که در رابطه با تراکنش اصلی در اوایل سال جاری مطرح کرده بود، برطرف می‌کند».

سازمان رقابت و بازار (CMA) در ماه آوریل ادغام ۶۸.۷ میلیارد دلاری بازی‌های بزرگ را مسدود کرد - به این دلیل که رقابت در بازار بازی‌های ابری را تضعیف می‌کند - اما ماه گذشته تحقیقات جدیدی را در مورد پیشنهادی که مایکروسافت ارائه کرده بود آغاز کرد. برای بررسی، در حالی که به طور همزمان تصمیم ماه آوریل خود را برای مسدود کردن پیشنهاد ادغام اصلی تأیید می کند.

قرارداد بازسازی شده فروش حقوق بازی های ابری Activision را به یک سازنده بازی رقیب، Ubisoft پیشنهاد می کند - که اکنون CMA پیشنهاد کرده است که "به طور قابل توجهی نگرانی های قبلی را برطرف می کند و در را به روی معامله باز می کند".

به طور خاص، فروش حق پخش ابری اکتیویژن به یوبی سافت از تحت کنترل مایکروسافت در رابطه با بازی های ابری این محتوای مهم - از جمله بازی هایی مانند Call of Duty، Overwatch و World of Warcraft جلوگیری می کند. . CMA در ابتدا دریافت که مایکروسافت در حال حاضر یک موقعیت قوی در خدمات بازی های ابری دارد و می تواند از کنترل خود بر محتوای Activision برای خفه کردن رقابت و تقویت این موقعیت استفاده کند. قرارداد جدید در عوض باعث می‌شود که حقوق پخش ابری بازی‌های اکتیویژن به یک بازیکن مستقل، یوبی‌سافت، واگذار شود و رقابت آزاد با توسعه بازار بازی‌های ابری در سال‌های آینده حفظ شود.

رگولاتور هنوز «نگرانی‌های باقیمانده محدود» دارد - مربوط به این است که آیا برخی مقررات در فروش حقوق پخش ابری Activision به Ubisoft «می‌تواند دور زده شود، خاتمه داده شود یا اجرا نشود». اما اعلام کرد که مایکروسافت راه‌حل‌هایی را با هدف اطمینان از قابل اجرا بودن شرایط فروش حقوق Activision به یوبی‌سافت توسط رگولاتور ارائه کرده است - و CMA موقتاً به این نتیجه رسیده است که این موارد باید نگرانی‌های باقی‌مانده آن را برطرف کند.

اگرچه این هنوز آخرین مرحله نیست. اکنون تا ۶ اکتبر رایزنی در مورد راهکارهای پیشنهادی مایکروسافت آغاز کرده است.

در بیانیه ای، کالین رافتری، مدیر ارشد ادغام و تصمیم گیرنده فاز ۱ در CMA، گفت:

این یک معامله جدید و اساسا متفاوت است که توزیع ابری این بازی های مهم را به جای اینکه تحت کنترل مایکروسافت باشد، در دست یک تامین کننده مستقل قوی، یوبی سافت، نگه می دارد.

با حمایت‌های اضافی برای اطمینان از اجرای صحیح قرارداد، این امر ساختار بازار را حفظ می‌کند و رقابت آزاد را قادر می‌سازد تا توسعه بازی‌های ابری را در سال‌های آینده شکل دهد و به گیمرهای بریتانیایی فرصت دسترسی به بازی‌های Activision را می‌دهد. به طرق مختلف، از جمله از طریق خدمات اشتراک چند بازی مبتنی بر ابر.

مایکروسافت و اکتیویژن پس از تمدید مهلت خود که در ماه جولای توافق شده بود، تا اواسط ماه آینده فرصت داده اند تا خرید را تکمیل کنند. پس جدول زمانی تنگ است.

CMA همچنین به خود مهلت ۱۸ اکتبر داده است تا تحقیقات خود را در مورد پیشنهاد تجدید ساختار کامل کند. اگرچه، اعلامیه امروز نشان می‌دهد که ستاره‌ها در نهایت برای Microsoft-Activision هماهنگ می‌شوند.

این رقص برای یافتن راهی جدید برای پاکسازی ادغام بزرگ غیرمعمول است، اما پس از اینکه تنظیم‌کننده بریتانیا خود را در میان تنظیم‌کننده‌های بزرگ جهانی در ممانعت از ادغام بزرگ منزوی یافت، به طور فزاینده‌ای اجتناب‌ناپذیر احساس می‌شود.

مقامات اتحادیه اروپا در ماه مه این خرید را با برخی شرایط تایید کردند. و سپس، اواخر تابستان امسال، دادگاه‌های ایالات متحده تلاش قبلی FTC برای شکایت برای توقف معامله را مسدود کردند - بلوک CMA را تنها مانع بزرگ در راه مایکروسافت و اکتیویژن باقی گذاشت. پس ، رگولاتور بریتانیا در خط آتش کامل مایکروسافت، اکتیویژن و سایر حامیان این قرارداد بوده است.

سارا کاردل، مدیر عامل CMA، بار دیگر از رویکرد آن دفاع کرد.

او در بیانیه‌ای گفت: «موقعیت CMA در سراسر جهان ثابت بوده است این ادغام تنها در صورتی می‌تواند ادامه یابد که رقابت، نوآوری و انتخاب در بازی‌های ابری حفظ شود. در پاسخ به ممنوعیت اولیه ما، مایکروسافت اکنون به طور اساسی این قرارداد را بازسازی کرده است و اقدامات لازم را برای رفع نگرانی های اصلی ما انجام داده است. اگرچه اگر مایکروسافت در تحقیقات اولیه ما این تغییر ساختار را مطرح می کرد، بسیار بهتر بود. این مورد نشان‌دهنده هزینه‌ها، عدم قطعیت و تاخیری است که طرفین ممکن است متحمل شوند، در صورتی که یک راه حل معتبر و مؤثر وجود داشته باشد اما در زمان مناسب روی میز قرار نگیرد.»

گزارش رویترز در اوایل این ماه حاکی از آن بود که امتیازاتی که مایکروسافت در تلاش برای پاک کردن قرارداد با CMA ارائه کرده است، توجه مجدد قانون‌گذاران رقابت اتحادیه اروپا را برانگیخته است - که طبق گزارش آن‌ها به دنبال نظرات رقبای مایکروسافت و مشتریان درباره پیشنهادات مایکروسافت در بریتانیا هستند.

لغو قرارداد توسط بلوک باعث شد که مایکروسافت با مجوز بازی‌های کلیدی Activision مانند Call of Duty برای پلتفرم‌های رقیب استریم بازی موافقت کند، در حالی که پیشنهاد تجدید ساختار بریتانیا باعث می‌شود که غول فناوری حقوق پخش ابری را برای همه بازی‌های فعلی و آینده اکتیویژن به دست نیاورد. در طی ۱۵ سال آینده در همه جای دنیا منتشر شد، یعنی به جز منطقه اقتصادی اروپا - جایی که، در عوض، این حقوق قبل از خرید به Ubisoft واگذار می شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است