متن خبر

مایکروسافت اولتیماتوم قیمت گذاری ابری توسط کشورهای اتحادیه اروپا صادر کرد

مایکروسافت اولتیماتوم قیمت گذاری ابری توسط کشورهای اتحادیه اروپا صادر کرد

شناسهٔ خبر: 456576 -




اروپا
(اعتبار تصویر: unsplash)

گروهی از ارائه دهندگان زیرساخت های ابری در اروپا، متشکل از 27 سازمان عضو، اولتیماتوم شدیدی را به مایکروسافت ارائه کرده و خواستار پایان دادن به آنچه که آنها ادعا می کنند «ویژگی های غیرقابل توجیه و تبعیض قیمت گذاری علیه رقابت منصفانه» است، شده اند.

این خبر ادامه شکایت ضد انحصار است که توسط ارائه دهندگان خدمات زیرساخت ابری در اروپا (CISPE)، یک گروه غیرانتفاعی مستقر در بروکسل، در نوامبر 2022 علیه مایکروسافت ارائه شده است.

این شکایت مایکروسافت را متهم می‌کند که در اعمال تبعیض‌آمیز با ارائه تخفیف‌ها بر روی نرم‌افزار خود در صورت همراه با سرویس‌های ابری Azure، اجرای محصولات مایکروسافت در فضای ابری خود را برای رقبا گران‌تر می‌کند.

پرونده ابری اروپایی مایکروسافت هنوز به پایان نرسیده است

مذاکرات بین CISPE و غول ردموند اخیراً از سر گرفته شده است و این نهاد اروپایی را بر آن داشته تا با تهدید عواقب قانونی، فشار بر مایکروسافت را تشدید کند.

CISPE با استفاده از محاسبه‌گر قیمت‌گذاری Azure، تفاوت‌های هزینه‌ها را برجسته می‌کند و ادعا می‌کند که حتی با هزینه‌های سخت‌افزاری کمتر، پشتیبانی از همین تعداد کاربر با نرم‌افزار مایکروسافت برای اعضای CISPE بسیار گران‌تر است.

فرانسیسکو مینگورانس، دبیر کل CISPE، در مورد ماهیت پرونده در حال انجام اظهار نظر کرد: «ویژگی ناموجه و تبعیض‌های قیمت‌گذاری که توسط مایکروسافت بر نرم‌افزار غالبش، آفیس و ویندوز، خارج از Azure اعمال می‌شود، حاشیه‌های ارائه‌دهندگان زیرساخت‌های ابری رقیب را فشرده می‌کند. مشتریان و افزایش قیمت.»

این جدیدترین توسعه ابری به تحلیل دقیق رویه‌های مایکروسافت می‌افزاید، زیرا هم نهاد ضدانحصار اتحادیه اروپا و هم FTC ایالات متحده تحقیقاتی را در مورد شرایط مجوز ابر شرکت انجام می‌دهند. علیرغم اینکه AWS خود زیر ذره بین است، به همراه گوگل که در دسامبر 2023 شکایتی را به CMA بریتانیا ارائه کرد، نگرانی هایی را در مورد اقدامات مایکروسافت نیز مطرح کرده است.

TechRadar Pro از مایکروسافت خواسته است تا نظر خود را در این مورد به اشتراک بگذارد، اما این شرکت بلافاصله پاسخی نداد.

بیشتر از TechRadar Pro

با چندین سال تجربه کار آزاد در محافل فناوری و خودرو، علایق خاص کریگ در فناوری است که برای بهبود زندگی ما طراحی شده است، از جمله هوش مصنوعی و ML، کمک های بهره وری، و تناسب اندام هوشمند. او همچنین علاقه زیادی به اتومبیل ها و کربن زدایی حمل و نقل شخصی دارد. به عنوان یک شکارچی مشتاق معامله، می‌توانید مطمئن باشید که هر معامله‌ای که کریگ پیدا می‌کند ارزش بالایی دارد!

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است