متن خبر

مایکروسافت از هوش مصنوعی Sanctuary برای تحقیقات ربات همه منظوره استفاده می کند

مایکروسافت از هوش مصنوعی Sanctuary برای تحقیقات ربات همه منظوره استفاده می کند

شناسهٔ خبر: 468482 -




به نظر می رسد که مایکروسافت در حال مقابله با هوش مصنوعی روباتیک همه منظوره است. در پایان ماه فوریه، سازنده ویندوز پیشتاز فروش عظیم 675 میلیون دلاری سری B در Figure مبتنی بر منطقه خلیج بود. امروز، غول فناوری از همکاری با رقیب Figure Sanctuary AI خبر داد که بیشتر به خاطر ربات انسان‌نمای خود، Phoenix شناخته می‌شود.

مشارکت Sanctuary واقعاً به قلب علاقه مایکروسافت به این مقوله می رسد: هوش عمومی مصنوعی. این مفهومی است که هنگام بحث در مورد ربات های انسان نما بسیار مطرح می شود - با توجه به وضعیت چیزها، اغلب بحث می کنم. در حالی که چنین پیشرفت‌هایی احتمالاً چندین سال به تعویق می‌افتند (حداقل)، برای ربات‌های انسان‌نما برای رسیدن به «وضعیت هدف عمومی» که مدت‌ها وعده داده شده بود، لازم است.

در اصل، این به معنای روبات هایی است که می توانند مانند انسان ها یاد بگیرند و استدلال کنند. این نشان دهنده یک جهش کوانتومی بالقوه برای قابلیت های رباتیک است که به طور سنتی به یک یا دو وظیفه محدود می شد. عامل شکل انسان نما این سیستم ها را نسبت به سیستم های تک منظوره به روی دامنه حرکتی بسیار وسیع تری باز می کند، اما در نهایت برای تطابق به هوش نیاز دارند.

جوردی رز، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل Sanctuary خاطرنشان می کند: «ایجاد سیستم هایی که مانند ما فکر می کنند و ما را درک می کنند، یکی از بزرگترین مشکلات و فرصت های فنی در سطح تمدن است که تا به حال با آن مواجه خواهیم شد. چالشی مانند این مستلزم همکاری بهترین ذهن های جهانی است. ما از همکاری با مایکروسافت برای باز کردن قفل نسل بعدی مدل‌های هوش مصنوعی که ربات‌های همه منظوره را نیرو می‌دهند، هیجان‌زده هستیم.»

چنین مشارکتی تعهد مایکروسافت به توسعه هوش مصنوعی را عمیق تر می کند و شریکی را ارائه می دهد که می تواند سخت افزار را مطابق با این مشخصات طراحی کند. Sanctuary مدتی است که در این فضا فعالیت می کند و اخیراً یک مشارکت آزمایشی با Magna به دست آورده است که آخرین نسخه Phoenix را به کارخانه های خودروسازی خواهد آورد.

در مجموع، روبات‌های Sanctuary در 400 وظیفه تعریف‌شده توسط مشتری در 15 صنعت مختلف آزمایش شده‌اند. البته ما هنوز در مراحل اولیه همه اینها هستیم.

بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت، در اوایل سال جاری در مورد علاقه خود به انسان نماها صحبت کرد. نه Sanctuary و نه Figur اشاره ای نکردند، اگرچه او مدتی را صرف بحث در مورد رقبای Agility و Apptronik کرد.

مایکروسافت تنها نیست که شرط های خود را در این رده پوشش می دهد. OpenAI (یکی دیگر از شرکای مایکروسافت) سرمایه گذاری های خود را در Figure و رقیب 1X انجام داده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است