متن خبر

ماژول‌های SSD 1200 ترابایتی به لطف Pure Storage در دسترس هستند – اما قطعاً نمی‌توانید یکی از آن‌ها را به رایانه شخصی خود وصل کنید و به‌طور تکان‌دهنده‌ای گران خواهد بود.

ماژول‌های SSD 1200 ترابایتی به لطف Pure Storage در دسترس هستند – اما قطعاً نمی‌توانید یکی از آن‌ها را به رایانه شخصی خود وصل کنید و به‌طور تکان‌دهنده‌ای گران خواهد بود.

شناسهٔ خبر: 459724 -




لوگوی Pure Storage
(اعتبار تصویر: Shutterstock / Michael Vi)

در مارس 2023، گزارش دادیم که Pure Storage قصد دارد ظرف سه سال SSD های 300 ترابایتی را بفروشد .

در حالی که 300 ترابایت بدون شک حجم قابل توجهی از فضای ذخیره سازی است، این شرکت فاش کرده است که انتظار دارد در نهایت قادر به ارائه ماژول های SSD با ظرفیت 1200 ترابایت باشد.

Shawn Rosemarin، معاون ناب تحقیق و توسعه، به Blocks & Files توضیح داد که محدودیت‌های DRAM مانع از افزایش ظرفیت SSD‌های تجاری خارج از قفسه (COTS) از 30 ترابایت می‌شود. او بيان کرد که معمولاً 1 گیگابایت DRAM برای هر 1 ترابایت ظرفیت خام NAND مورد نیاز است، به این معنی که یک درایو 30 ترابایتی به 30 گیگابایت DRAM نیاز دارد. این مشکل هنگام در نظر گرفتن ظرفیت‌های بزرگتر به وجود می‌آید، زیرا مقدار DRAM مورد نیاز مطابقت دارد یا حتی از مقدار موجود در سرورهای فعلی بیشتر است.

300 ترابایت و بالاتر

Rosemarin سه مشکل اصلی در استفاده از DRAM بیشتر را برجسته کرد. اولاً، DRAM بیشتر از NAND خراب می شود. ثانیا، DRAM به طور قابل توجهی گران تر است. در نهایت، بهره وری انرژی DRAM بسیار پایین تر است، که منجر به مصرف انرژی بیشتر می شود.

DRAM برای نرم افزار Flash Translation Layer (FTL) مورد نیاز است که به عنوان سیستم عامل در کنترلر SSD عمل می کند. این اجازه می دهد تا داده های ورودی بدون توجه به بلوک منطقی مورد نظر در صفحات فلش فیزیکی مختلف نوشته شوند. DRAM نگاشت‌ها و ابرداده‌های FTL را برای این فرآیند نگهداری می‌کند و آن را برای عملکرد SSD بسیار مهم می‌کند.

با این حال، با افزایش ظرفیت SSD، هزینه DRAM بخش بزرگی از هزینه کلی SSD می شود.

راه حل Pure Storage برای این مشکل ماژول های فلش مستقیم (DFM) آن است که در سطح درایو به DRAM متکی نیستند. در عوض، FTL در سطح سیستم در کنترلر Pure و نرم افزار آن انجام می شود. Pure ادعا می کند که این روش DFM ها ظرفیت را بسیار سریعتر از SSD های خارج از قفسه افزایش می دهد.

این شرکت قصد دارد در سال 2025 DFM های 150 ترابایتی را منتشر کند و در نقشه راه خود می گوید: «تا زمانی که صنعت به طور گسترده ای HDD های 25-30 ترابایتی و SSD های 30-60 ترابایتی را در سال 2026 ارسال کند، ما انتظار داریم که DFM های 300 ترابایتی را ارسال کنیم.

این تازه شروع است. روزمارین به Blocks & Files گفت، اگرچه او حتی به یک مقیاس زمانی برای آن اشاره نکرد، "ما تمام قصد داریم تا فراتر از 300، به 600 و حتی به 1.2 پتابایت در هر DFM مقیاس دهیم."

البته ارزان نخواهد بود سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که قیمت هر گیگابایت درایو 300 ترابایتی آن کمتر از 0.15 دلار در هر گیگابایت خواهد بود. با انجام برخی محاسبات ساده و بدون در نظر گرفتن تورم و هر چیز دیگری که ممکن است حتی قبل از عرضه به بازار اتفاق بیفتد، یک درایو 1.2PB قیمتی بسیار پایین از 180000 دلار دارد.

بیشتر از TechRadar Pro

وین ویلیامز یک فریلنسر است که اخبار را برای TechRadar Pro می نویسد. او 30 سال است که درباره کامپیوتر، فناوری و وب می نویسد. در آن زمان او برای اکثر مجلات PC در بریتانیا می نوشت و تعدادی از آنها را نیز راه اندازی، ویرایش و منتشر کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است