متن خبر

ماشین حباب برگشته! خودروهای برقی سه چرخ برای ارائه خودروهای شهری ارزان و بی‌سر و صدا فرود می‌آیند

ماشین حباب برگشته! خودروهای برقی سه چرخ برای ارائه خودروهای شهری ارزان و بی‌سر و صدا فرود می‌آیند

شناسهٔ خبر: 454042 -




Microlino Lite
(اعتبار تصویر: میکرو)

شرکت سوئیسی Micro که بیشتر به خاطر اسکوترهای دو و سه چرخ خود برای کودکان و بزرگسالان شهرت دارد، در نمایشگاه خودروی ژنو 2024 امسال یک محصول جدید به مجموعه خودروهای برقی دوست‌انگیز اما کمتر شناخته شده Microlino خود اعلام کرد و نوید یک مدل کم‌توان را داد. می تواند به طور قانونی توسط افراد 14 ساله در برخی بازارها رانده شود.

Microlino Lite با الهام از خودروی حباب‌دار معروف Isetta در دهه 1950، دارای همان «درب یخچال» با باز شدن در جلو و طرح‌بندی سه چرخ است. اما این نسخه کاملاً مدرن از باتری و موتورهای الکتریکی تغذیه می کند.

Micro این دستگاه را به ابتدایی ترین حالت خود بازگردانده است و اطمینان حاصل می کند که قطعات آن 50 درصد کمتر از یک خودروی معمولی است و وزن آن تنها 435 کیلوگرم است که منجر به تجربه کاربری ساده و حداقل نگهداری می شود.

اگرچه Microlino استاندارد مدتی است که در برخی از بازارهای اروپایی به فروش می رسد و قیمت واقعی 21,990 یورو (حدود 19,000 پوند / 24,000 دلار / 36,500 دلار استرالیا) را تبلیغ می کند، این اولین بار است که شرکت سوئیسی مدلی را رونمایی می کند. در بیشتر اروپا به دسته چهار چرخه سبک (L6e) پایبند است.

Microlino Lite

(اعتبار تصویر: میکرو)

این واقعیت که در مقایسه با سرعت 90 کیلومتر در ساعت (56 مایل در ساعت) نسخه پر چرب، محدود به 45 کیلومتر در ساعت (28 مایل در ساعت) است، به این معنی است که افراد 14 ساله در فرانسه و ایتالیا می توانند از آن لذت ببرند. 15 ساله در سوئد، آلمان، اتریش و اسپانیا. در همین حال، کسانی که در بریتانیا هستند باید تا 16 سالگی صبر کنند.

متأسفانه، سوئیس، لیختن اشتاین و دانمارک کمی سختگیرتر هستند و آزادی خواهان باید تا سن 18 سالگی منتظر بمانند تا به این دور برقی کوچک دست پیدا کنند.

Microlino Lite به لطف قاب فوق‌العاده سبک خود، می‌تواند تقریباً 62 مایل را با یک بار شارژ طی کند و شارژ کردن باتری‌ها از یک سوکت خانگی حدود دو ساعت طول می‌کشد. همچنین یک گزینه باتری بزرگتر 11 کیلووات ساعتی (استاندارد 5.5 کیلووات ساعت است) وجود دارد که برد را تا 180 کیلومتر - یا 112 مایل - افزایش می دهد، اما شارژ آن چهار ساعت طول می کشد.

Microlino Lite

(اعتبار تصویر: میکرو)

این خودروی شاسی بلندهای دارای اضافه وزن را با توانایی خود در پارک در نقاط تنگ و جابجایی دو نفر در راحتی نسبی، با فضایی در پشت برای کیت 230 لیتری، شرمنده می کند. به علاوه، تجربه رانندگی دو پدال ساده و یک فرمان است. چرخ دستی های گلف پیچیده تری وجود دارد.

اما با یک پوسته بیرونی آلومینیومی و یک بدنه فولادی خود نگهدار، از نظر ایمنی و دینامیک رانندگی سر و گردن بالاتر از بسیاری از رقبای کلاس خود قرار دارد.

Micro می گوید Microlino Lite در تابستان امسال در دو رنگ در دسترس خواهد بود، اگرچه گزینه هایی برای اضافه کردن چیزهایی مانند بلندگوهای بلوتوث، شارژر تلفن و پارچه های فانتزی برای صندلی ها وجود دارد. اما طبیعتاً اینها هزینه اضافی دارند.

Microlino Lite

(اعتبار تصویر: میکرو)

برخلاف Mircolino بزرگ‌تر، این خواهر و برادر Lite به‌جای خرید مستقیم، به صورت اجاره ارائه می‌شود. Micro پرداخت ماهانه 149 CHF را پیشنهاد می کند که حدود 156 یورو / 134 پوند یا 169 دلار / 259 دلار استرالیا است.

در حال حاضر، هیچ صحبتی در مورد بازارهای دقیقی وجود ندارد که Micro در آن راه اندازی خواهد شد، اما به احتمال زیاد فروش آن در سوئیس داخلی خود، و همچنین فرانسه و ایتالیا، و بیشتر اروپا نیز آغاز خواهد شد.

با این حال، مرلین اوبوتر، سخنگوی Micro به The Verge بيان کرد که Microlino Lite واجد شرایط ثبت نام در ایالات متحده به عنوان یک خودروی برقی محله (NEV) است، پس می تواند تا پایان سال 2024 راه خود را به آمریکای شمالی پیدا کند.


تجزیه و تحلیل: تحرک میکرو در حال افزایش است

نانوماشین سکوت

(اعتبار تصویر: سکوت)

طلوع عصر خودروهای الکتریکی به طرز عجیبی با تعداد نامتناسبی از SUV های بزرگ، سنگین و گران قیمت آغاز شده است. گفته می‌شود که علیرغم عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای محلی، این غول‌های متورم به دلیل افزایش سایش لاستیک‌ها و در برخی موارد ترمزها، پاسخ‌های زیادی در مورد ورود ذرات خطرناک به جو دارند.

علاوه بر این، همه نمی‌خواهند برای چیزی که اغلب در شهرهای پر ازدحام امروزی بی‌فایده است، خرج کنند. این یکی از دلایل زیادی است که به نظر می رسد راه حل های میکرو تحرک در حال افزایش هستند.

ما اخیراً در مورد نانوکار Silence S04 گزارش دادیم که در نمایشگاه خودروی ژنو امسال نیز رونمایی شد و دارای فناوری نوآورانه تعویض باتری است تا زندگی را با یک خودروی الکتریکی کوچک که کمی راحت‌تر می‌کند، داشته باشد.

سیتروئن همچنین ادعا می‌کند که Ami کوچک آن موفقیت‌آمیز بوده است و به خود می‌بالد که در دو سال اول فعالیت، 23000 سفارش دریافت کرده است.

در حالی که یک میکروماشین الکتریکی احتمالاً راه حلی برای مشکلات حرکتی همه نیست، اما با ارائه موتورهای کم هزینه و بدون استرس که مخصوصاً برای مناطق شهری پر ازدحام که در آن پارک کردن یک مسئله اصلی است، مناسب است، شکافی منظم را برطرف می کند.

به عنوان مثال، Silence با ارائه Nanocar S04 خود به ناوگان اجاره ای در مقیاس بزرگ و ارائه دهندگان حمل و نقل درون شهری، خوش شانسی پیدا کرده است، جایی که وسیله نقلیه به عنوان یک کشتی برای حمل و نقل کاربران عمل می کند، اما برای کاهش هزینه ها ساعت یا دقیقه از آنها هزینه می گیرد.

همانطور که جاده ها شلوغ تر می شوند و برنامه ریزان شهری برای مقابله با ازدحام و انتشار گازهای گلخانه ای بیشتر تلاش می کنند، شهرنشینان می توانند به زودی خود را پشت فرمان یک میکرو خودرو برقی بیابند و از خود بپرسند که چرا در وهله اول از وسایل نقلیه با اندازه کامل رنج می برند.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

Leon تقریباً 20 سال است که در دنیایی که در آن خودرو و فناوری با هم برخورد می‌کنند، حرکت می‌کند و از سرگرمی‌های داخل خودرو گرفته تا کارخانه‌های تولید رباتیک گزارش می‌دهد. در حال حاضر، خودروهای برقی در کانون توجه او قرار دارند، اما چند سالی به آن فرصت دهید و این خودروهای برخاست و فرود عمودی الکتریکی خواهند بود. خارج از ساعات کاری، می توان او را در حال سر و کله زدن با موتورسیکلت های آنالوگ مشخص دید، زیرا موتورهای الکتریکی جایگزینی برای یک هوندا خطی چهار قدیمی نیستند.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است