متن خبر

مارک زاکربرگ قوانین DMA اپل را «بسیار طاقت‌فرسا» می‌داند که شک دارد توسعه‌دهندگانی در آن شرکت کنند.

مارک زاکربرگ قوانین DMA اپل را «بسیار طاقت‌فرسا» می‌داند که شک دارد توسعه‌دهندگانی در آن شرکت کنند.

شناسهٔ خبر: 447420 -




مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، صدای خود را به کسانی که از تبعیت اپل از قانون جدید بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) انتقاد می کنند، اضافه کرده است، که اپل را مجبور می کند تا App Store خود را باز کند و به توسعه دهندگان اجازه می دهد از سیستم های پرداخت خود استفاده کنند. زاکربرگ در جریان تماس درآمد سه ماهه چهارم متا بعدازظهر امروز، در پاسخ به یک سوال سرمایه گذار که از متا نظر متا در مورد DMA پرسیده بود، گفت: قوانین جدید اپل آنقدر سخت هستند که اگر توسعه دهنده ای آنها را بپذیرد، شگفت زده خواهد شد.

مقررات جدید به منظور افزایش رقابت در اقتصاد اپلیکیشن‌ها با اجازه دادن به شرکت‌های دیگر برای راه‌اندازی فروشگاه‌های اپلیکیشن و دریافت پرداخت‌های خود، که در تئوری به آن‌ها اجازه می‌دهد تا کمیسیون‌ها و کارمزدهای اپل را دور بزنند، افزایش یابد. اما انطباق اپل با DMA کمیسیون را کاهش داد، اما هزینه‌های جدید دیگری را اضافه کرد - از جمله «هزینه فناوری اصلی» - که برای هر توسعه‌دهنده‌ای اعمال می‌شود که قوانین DMA را اتخاذ کند، صرف نظر از اینکه برنامه‌شان در کجا توزیع شده است، از جمله در فروشگاه App. در غیر این صورت، اپل بيان کرد که توسعه دهندگان می توانند انتخاب کنند که در همان ساختار کمیسیونی که امروز وجود دارد، باقی بمانند، جایی که اپل بسته به میزان دسترسی برنامه و سایر عوامل، 15 تا 30 درصد از درآمدهای خرید درون برنامه ای را کاهش می دهد.

اگر DMA به گونه‌ای نوشته شده بود که هوابندی بیشتری داشته باشد، متا می‌توانست از قانون جدید برای راه‌اندازی فروشگاه اپلیکیشن خود استفاده کند. برای مثال، زمانی ایده ارائه یک فروشگاه بازی‌های فیس‌بوک را درگیر کرده بود، اما قوانین اپل فیس‌بوک را مجبور کرد تا هر گونه عملکرد واقعی بازی را در برنامه حذف کند. متا در نهایت منصرف شد و این برنامه را در سال 2022، دو سال پس از راه اندازی آن، خاموش کرد.

از نظرات امروز زاکربرگ، به نظر نمی رسد که متا قصد بازگرداندن آن را داشته باشد.

من فکر نمی‌کنم که موضوع اپل برای ما تفاوتی داشته باشد، زیرا فکر می‌کنم روشی که آنها آن را پیاده‌سازی کرده‌اند، اگر توسعه‌دهنده‌ای تصمیم بگیرد به فروشگاه‌های اپلیکیشن جایگزینی که دارد برود، بسیار متعجب خواهم شد. زاکربرگ به سرمایه گذاران گفت. آن‌ها این کار را بسیار دشوار کرده‌اند، و من فکر می‌کنم، آنقدر با هدف مقررات اتحادیه اروپا در تضاد است که فکر می‌کنم برای هر کسی - از جمله خودمان - بسیار دشوار است که به طور جدی به کاری که انجام می‌دهند سرگرم شویم. آنجا."

متا به دیگر شرکت‌های فناوری می‌پیوندد که از پیروی اپل از DMA انتقاد کرده‌اند، از جمله Epic Games، Spotify، Mozilla و Microsoft. اپیک گیمز که از اپل به خاطر مسائل ضد انحصار شکایت کرد و تا حد زیادی باخت، قوانین DMA اپل را "تطبیق بدخواهانه" و پر از "هزینه های ناخواسته" نامید. Spotify آنها را "اخاذی" و "مضحک کامل" نامید و مایکروسافت بيان کرد که آنها "گامی در جهت اشتباه" هستند. یکی دیگر از منتقدان برجسته اپل، Match بيان کرد که هنوز تصمیم نگرفته است که آیا قوانین جدید DMA را انتخاب کند، زیرا هنوز در حال تحلیل آنها است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است