متن خبر

لینکدین قبل از به‌روزرسانی شرایط خدمات خود، داده‌های کاربر را برای آموزش حذف کرد

لینکدین قبل از به‌روزرسانی شرایط خدمات خود، داده‌های کاربر را برای آموزش حذف کرد

شناسهٔ خبر: 756389 -




لینکدین ممکن است مدل‌های هوش مصنوعی را بر روی داده‌های کاربر بدون به‌روزرسانی شرایط خود آموزش داده باشد.

کاربران لینکدین در ایالات متحده – اما نه اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، یا سوئیس، احتمالاً به دلیل قوانین حفظ حریم خصوصی داده‌های آن مناطق – یک گزینه انصراف در صفحه تنظیمات خود دارند که نشان می‌دهد لینکدین داده‌های شخصی را برای آموزش «مدل‌های هوش مصنوعی ایجاد محتوا» حذف می‌کند. ” ضامن جدید نیست اما همانطور که برای اولین بار توسط 404 Media گزارش شد، لینکدین در ابتدا سیاست حفظ حریم خصوصی خود را برای منعکس کردن استفاده از داده ها تجدید ن کرد.

شرایط خدمات اکنون به‌روزرسانی شده‌اند، اما معمولاً قبل از یک تغییر بزرگ مانند استفاده از داده‌های کاربر برای هدف جدیدی مانند این اتفاق می‌افتد. ایده این است که به کاربران این امکان را می دهد که تغییرات حساب را انجام دهند یا اگر تغییرات را دوست ندارند، پلتفرم را ترک کنند. این بار نه، به نظر می رسد.

پس آموزش لینکدین چه مدل هایی است؟ این شرکت در پرسش و پاسخ خود می گوید که شامل مدل هایی برای نوشتن پیشنهادات و ارسال توصیه ها می شود. اما لینکدین همچنین او میگوید که مدل‌های هوش مصنوعی مولد در پلتفرم آن ممکن است توسط «ارائه‌دهنده دیگری» مانند مادر شرکتی خود مایکروسافت آموزش ببینند.

در پرسش و پاسخ آمده است: «مانند اکثر آپشن های لینکدین، هنگامی که با پلتفرم ما درگیر می‌شوید، ما داده‌های استفاده شما از پلتفرم، از جمله داده‌های شخصی را جمع‌آوری و استفاده می‌کنیم (یا پردازش می‌کنیم). این می‌تواند شامل استفاده شما از هوش مصنوعی مولد (مدل‌های هوش مصنوعی مورد استفاده برای ایجاد محتوا) یا سایر آپشن های هوش مصنوعی، پست‌ها و مقالات شما، تعداد دفعات استفاده از لینکدین، ترجیح زبان شما و هرگونه بازخوردی باشد که ممکن است به تیم‌های ما ارائه کرده باشید. ما از این داده ها، مطابق با سیاست حفظ حریم خصوصی خود، برای بهبود یا توسعه خدمات لینکدین استفاده می کنیم.

لینکدین قبلاً به TechCrunch گفته بود که از «تکنیک‌های افزایش حریم خصوصی، از جمله ویرایش و حذف اطلاعات، برای محدود کردن اطلاعات شخصی موجود در مجموعه داده‌های مورد استفاده برای آموزش هوش مصنوعی استفاده می‌کند».

برای انصراف از حذف داده‌های لینکدین، به بخش «حریم خصوصی داده» در منوی تنظیمات لینکدین روی دسک‌تاپ بروید، روی «داده‌ها برای بهبود هوش مصنوعی تولیدکننده» کلیک کنید و سپس گزینه «استفاده از داده‌های من برای مدل‌های هوش مصنوعی ایجاد محتوای آموزشی» را خاموش کنید. . شما همچنین می توانید از طریق این فرم به طور جامع تری انصراف دهید، اما لینکدین خاطرنشان می کند که هرگونه انصراف بر آموزش هایی که قبلاً انجام شده است تأثیر نمی گذارد.

گروه غیرانتفاعی حقوق باز (ORG) از دفتر کمیساریای اطلاعات (ICO)، تنظیم کننده مستقل حقوق حفاظت از داده ها در بریتانیا، خواسته است تا لینکدین و سایر شبکه های اجتماعی را که به طور پیش فرض بر روی داده های کاربران آموزش می دهند، تحقیق کند. در اوایل این هفته، متا اعلام کرد که پس از همکاری با ICO برای ساده‌تر کردن فرآیند انصراف، برنامه‌هایی را برای حذف داده‌های کاربران برای آموزش هوش مصنوعی از سر می‌گیرد.

ماریانو دلی سانتی، مسئول حقوقی و خط مشی ORG در بیانیه ای گفت: «LinkedIn آخرین شرکت رسانه اجتماعی است که داده های ما را بدون درخواست رضایت پردازش می کند. مدل انصراف بار دیگر ثابت کرد که برای محافظت از حقوق ما کاملاً ناکافی است: نمی توان انتظار داشت که مردم تک تک شرکت های آنلاینی را که تصمیم می گیرند از داده های ما برای آموزش هوش مصنوعی استفاده کنند نظارت و تعقیب کنند. رضایت شرکت نه تنها از نظر قانونی الزامی است، بلکه یک الزام عقل سلیم است. »

دیگر اخبار

شیائومی عرضه Mijia Smart Audio Glasses را آغاز کرد؛ عینک هوشمند با قابلیت‌های صوتی

کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند (DPC)، مرجع نظارتی مسئول نظارت بر رعایت GDPR، چارچوب حریم خصوصی اتحادیه اروپا، به TechCrunch بيان کرد که لینکدین هفته گذشته به آن اطلاع داده است که توضیحاتی در مورد خط مشی حفظ حریم خصوصی جهانی آن امروز منتشر خواهد شد.

سخنگوی DPC گفت: «LinkedIn به ما توصیه کرد که این خط‌مشی شامل تنظیمات انصراف برای اعضای خود می‌شود که نمی‌خواهند داده‌هایشان برای آموزش مدل‌های AI تولید محتوای استفاده شود.» "این انصراف برای اعضای اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا در دسترس نیست زیرا لینکدین در حال حاضر از داده های اعضای اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا برای آموزش یا تنظیم دقیق این مدل ها استفاده نمی کند."

TechCrunch برای نظر دادن با لینکدین تماس گرفته است. اگر پاسخی شنیدیم، این قطعه را به روز خواهیم کرد.

تقاضا برای داده‌های بیشتر برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد، تعداد فزاینده‌ای از پلتفرم‌ها را به منظور استفاده مجدد یا استفاده مجدد از حجم عظیم محتوای تولید شده توسط کاربر، سوق داده است. برخی حتی به سمت کسب درآمد از این محتوا حرکت کرده‌اند – مالک Tumblr Automattic، Photobucket، Reddit و Stack Overflow از جمله شبکه‌هایی هستند که داده‌های مجوز را به توسعه‌دهندگان مدل‌های هوش مصنوعی می‌دهند.

همه آنها انصراف را آسان نکرده اند. هنگامی که Stack Overflow اعلام کرد که مجوز دادن به محتوا را آغاز می کند، چندین کاربر در اعتراض به پست های خود پست های خود را حذف کردند – فقط برای مشاهده بازیابی آن پست ها و تعلیق حساب های آنها.

خبرکاو

برچسب‌ها

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است