متن خبر

لینا خان، رئیس FTC می‌گوید که آژانس به دنبال «رئیس اوباش» در Big Tech است

لینا خان، رئیس FTC می‌گوید که آژانس به دنبال «رئیس اوباش» در Big Tech است

شناسهٔ خبر: 545866 -




به گفته لینا خان، رئیس FTC، که روز سه شنبه در رویداد Strictly VC TechCrunch در واشنگتن دی سی سخنرانی کرد، کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده تلاش های خود را برای دنبال کردن فناوری بزرگ متمرکز کرده است.

خان بيان کرد که آژانس بر روی تعقیب بازیکنانی متمرکز است که بزرگترین آسیب را می‌زنند، نه فقط افزایش تعداد پرونده‌هایی که ارائه می‌کند. خان گفت: «یک چیزی که برای من مهم بوده این است که مطمئن شوم که ما واقعاً به جایی نگاه می کنیم که بیشترین آسیب را می بینیم. کجا بازیکنانی را می بینیم که به طور سیستماتیک این رفتارهای غیرقانونی را هدایت می کنند؟ اینکه بتوانید به دنبال «رئیس اوباش» بروید، مؤثرتر از دنبال کردن سرسپردگان پایین‌تر خواهد بود.»

این اظهارات چند روز پس از آن منتشر شد که وال استریت ژورنال گزارش داد که FTC در حال باز کردن یک تحقیقات ضد انحصار مایکروسافت در مورد مشارکت آن با هوش مصنوعی Inflection است. به گزارش نیویورک تایمز، FTC و وزارت دادگستری برای تحلیل مایکروسافت، اوپن AI و انویدیا به دلیل نقض احتمالی آنتی تراست قراردادی منعقد کرده اند.

FTC همچنین در سال های گذشته متا، آمازون، گوگل، اپل و دیگران را دنبال کرده است.

خان او میگوید FTC می‌خواهد در استراتژی اجرایی‌اش مؤثر باشد، به همین دلیل است که دعوی‌هایی را به راه انداخته است که «برعلیه برخی از افراد بزرگ مطرح می‌شود». او بيان کرد که اگر FTC موفق باشد، می تواند تأثیر مفیدی بر بازار داشته باشد.

او بيان کرد که انواع پرونده هایی که FTC انتخاب می کند می تواند به عنوان یک بازدارنده عمل کند و اشاره کرد که FTC در حال حاضر شاهد این اتفاق است. «پنج، شش یا هفت سال پیش، زمانی که شما به یک معامله بالقوه فکر می‌کردید، ریسک ضد انحصار یا حتی تجزیه و تحلیل ضد انحصار، هیچ‌کدام از صحبت‌ها به آن نزدیک نبود. و اکنون، جلو و مرکز است. پس ، برای یک مجری، اگر شرکت‌هایی را مجبور می‌کنید که در مورد آن موضوع حقوقی در قسمت جلویی فکر کنند، این واقعاً خوب است، زیرا ما مجبور نیستیم منابع عمومی زیادی را صرف معاملات کنیم.»

خان در صحبت با مخاطبانی از بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری که خروج را یک مسیر بزرگ می‌دانند، بيان کرد که آنچه قانون واقعاً ممنوع می‌کند، خروج یا خریدی است که انحصار را تقویت می‌کند یا به یک شرکت مسلط اجازه می‌دهد یک تهدید رقابتی ایجاد کند.

خان بيان کرد که در هر سال، FTC تا 3000 پرونده ادغام را مشاهده می کند که به آژانس گزارش می شود و حدود 2٪ از این معاملات توسط دولت مورد تحلیل مجدد قرار می گیرد.

او گفت: « پس شما 98 درصد معاملاتی دارید که در بیشتر موارد انجام می‌شوند. «اگر شما یک استارت‌آپ یا بنیان‌گذار هستید که مشتاق خرید به عنوان یک خروج هستید، دنیایی که در آن پنج یا شش یا هفت یا هشت خواستگار بالقوه دارید، به نظر من دنیای بهتری است که در آن فقط یک یا دو، درست است؟ و پس ، در واقع ترویج رقابت بیشتر در آن سطح برای اطمینان از اینکه استارت‌آپ‌ها شانس بیشتری برای به دست آوردن ارزش‌گذاری بهتر دارند، به نظر من نیز سودمند خواهد بود.»

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است