متن خبر

لیدیا، اپلیکیشن پرداخت فرانسوی با ۸ میلیون کاربر، اپلیکیشن بانکداری همراه سومریا را راه اندازی کرد

لیدیا، اپلیکیشن پرداخت فرانسوی با ۸ میلیون کاربر، اپلیکیشن بانکداری همراه سومریا را راه اندازی کرد

شناسهٔ خبر: 471741 -




اگر در ایالات متحده زندگی می کنید، به احتمال زیاد از برنامه هایی مانند Venmo و Cash App برای بازپرداخت دوستان خود یا تقسیم صورت حساب ها با هم اتاقی های خود استفاده می کنید. لیدیا یک استارت‌آپ فرانسوی است که پرداخت‌ها را نیز به یک اپلیکیشن و خدمات مصرف‌کننده موبایل تبدیل کرده است.

اکنون پس از رسیدن به 8 میلیون کاربر، این شرکت در موقعیت جالبی قرار گرفته است. آیا می‌خواهد خدمات مالی بیشتری برای افزایش درآمد متوسط ​​به ازای هر کاربر اضافه کند؟ یا اینکه می خواهد اپلیکیشن خود را ساده کند تا مطمئن شود تا حد امکان از لیدیا برای ارسال و دریافت پول از تلفن خود استفاده می کنند؟

این شرکت اساساً تصمیم گرفته است که نمی‌خواهد یک گزینه را بر دیگری انتخاب کند. به همین دلیل است که لیدیا یک بانک رقیب به نام سومریا راه‌اندازی می‌کند و خود را به دو برنامه تقسیم می‌کند - Lydia برای پرداخت‌های همتا به همتا و سومریا برای افرادی که به دنبال یک حساب بانکی اول تلفن همراه هستند.

ما مفتخریم که راه اندازی پروژه بانکداری اروپایی خود، سومریا را اعلام کنیم. آنتوان پورت، بنیانگذار و مدیر کل لیدیا، به تک کرانچ گفت: این همان شرکت لیدیا سولوشنز است که در حال راه اندازی یک پروژه بانکی است.

اگر بیش از چند سال است که از لیدیا استفاده می کنید، این تصمیم منطقی است. پس از جمع آوری 235 میلیون یورو (255 میلیون دلار به نرخ ارز امروزی) و تمرکز بر رشد، شرکت تصمیم گرفت در اواخر سال 2022 و 2023 دوباره بر روی کسب درآمد تمرکز کند.

با بزرگ‌تر شدن لیدیا و پیچیده‌تر شدن برنامه‌اش، نتیجه یک کیسه مختلط بود. در حالی که اکثر کاربران از لیدیا برای پرداخت های سریع موبایلی استفاده می کردند، این شرکت به کاربران خود می بيان کرد که می توانند از آن به عنوان یک حساب بانکی با شماره حساب اختصاصی و کارت نقدی ویزا نیز استفاده کنند. این شرکت همچنین معاملات سهام و کریپتو، وام های کوچک، حساب های پس انداز، برگشت نقدی و موارد دیگر را ارائه می دهد.

اکنون دو میلیون کاربر از این ویژگی های پیشرفته استفاده می کنند و برخی از آنها حتی شروع به پرداخت هزینه اشتراک ماهانه کردند - شرکت می گوید که این بخش از شرکت سودآور است. اما در طی آن فرآیند، لیدیا به طور ناخواسته بخشی از پایگاه کاربران خود را از خود بیگانه کرد - استفاده از آن دیگر مانند گذشته ساده نبود.

به همین دلیل است که لیدیا در تلاش است تا به ارائه‌های خود شفافیت بخشد. چند هفته پیش، این شرکت اپلیکیشن دومی را راه اندازی کرد که به سادگی (و به طرز گیج کننده ای) لیدیا نام داشت و به پرداخت های همتا به همتا اختصاص داشت. کاربران فعلی Lydia که فقط می‌خواهند با تلفن خود پول ارسال کنند و ظرف پول ایجاد کنند، باید به این برنامه جدید سوئیچ کنند. امیدوارم این آخرین حرکت گیج کننده باشد.

در مورد برنامه اصلی لیدیا، این شرکت به طور کامل رویکرد خود را به بانکداری تلفن همراه تغییر می دهد و سومریا، یک بانک رقیب اروپایی را راه اندازی می کند. این یک نام جدید و یک شروع جدید است.

این اقدام چند ماه پس از آن انجام شد که کارشناس ارتباطات و تأثیرگذار آن بوستارد شکایاتی را از کارمندان سابق لیدیا برای حساب اینستاگرام خود، آژانس تعادل تن، جمع آوری کرد.

پورت و بنیانگذار و رئیس لیدیا، سیریل چیچه، اعتراف کردند که در گذشته اشتباهاتی مرتکب شده اند. «هیچ چیز جدیدی منتشر نشد. اینها چیزهایی هستند که قبلاً در داخل آنها را پردازش کرده بودیم. اکنون، این شرکت می‌خواهد ادامه دهد و برند جدید بخشی از این فرآیند است.

ما قبلاً این ایده [برندسازی مجدد] را در ذهن داشتیم. از قبل در کار بود. اما همه اینها البته به ما کمک کرد که به سمت چیز جدی تری برویم. پورت او میگوید که ما به خاطر شیوه‌ای که به‌عنوان یک استارت‌آپ خراب عمل می‌کردیم مورد انتقاد قرار گرفتیم.

اعتبار تصویر: رومن دیلت / TechCrunch

تمام ویژگی های بانکی لیدیا به سومریه منتقل شده است. کاربران یک حساب بانکی با IBAN اختصاصی برای دریافت پول و پرداخت های SEPA و همچنین یک کارت نقدی که می توانند از طریق تلفن خود کنترل کنند، دریافت می کنند. این شرکت معتقد است که می تواند حساب بانکی بهتری نسبت به موسسات بانکی سنتی ایجاد کند. این طرح یادآور موج قبلی بانک های رقیب اروپایی و بریتانیایی مانند N26، Monzo و Starling Bank است.

"بانک ها برای منافع خود قبل از منافع مشتریان خود کار می کنند. چیچه به TechCrunch گفت: این فناوری از فناوری به شیوه ای کارآمد استفاده نمی کند. "بانکداری آنلاین یک نرم افزار مقدماتی برای فرآیندها و سازمان هایی است که به وضوح قدیمی هستند و پس اجرای آنها بسیار گران است. "

سومریا لوگوی جدید، چند طرح کارت جدید و طراحی مجدد کامل اپلیکیشن موبایل را با صفحه اصلی ساده‌تر به ارمغان می‌آورد. کارت خود را در یک کیف پول دیجیتالی قابل تنظیم در صفحه اصلی برنامه، حساب اصلی و موجودی آن در بالا، و آخرین تراکنش های خود را در پایین مشاهده خواهید کرد.

می‌توانید برای دیدن همه حساب‌هایتان به پایین پیمایش کنید یا به بالا بروید تا کمی بیشتر در تاریخچه تراکنش‌های خود بیابید. هیچ منویی در پایین صفحه برای جابجایی از یک تب به تب دیگر وجود ندارد. سومریا همچنین در حال راه اندازی یک رابط وب است تا بتوانید بدون نیاز به نصب برنامه یا اگر می خواهید از رایانه استفاده کنید، موجودی و تراکنش های خود را مشاهده کنید.

آنچه با سایر بانک های رقیب متفاوت است این است که سومریا می خواهد روش مدیریت پول را ساده کند. تا زمانی که افراد حداقل 15 بار در ماه از کارت سومریا خود استفاده کنند، 2٪ از موجودی نقدی خود (4٪ برای سه ماه اول) دریافت خواهند کرد - لازم نیست پول شما به یک حساب پس انداز جداگانه تقسیم شود.

"ما برای همه حساب های شما علاقه ایجاد می کنیم. شما مجبور نیستید در این یا آن حساب پول بگذارید. چیچه گفت: "در حال حاضر 500 میلیارد یورو سپرده وجود دارد که هیچ سودی در حساب های جاری شخصی در فرانسه ایجاد نمی کند."

اعتبار تصویر: راه حل های لیدیا

برخلاف Revolut، سومریا به طور انحصاری بر بازار اروپا تمرکز خواهد کرد تا افرادی که در فرانسه، آلمان یا اسپانیا زندگی می کنند احساس کنند از یک حساب بانکی فرانسوی، آلمانی یا اسپانیایی استفاده می کنند. دیدگاه آنها بین المللی بود، نه اروپایی. ارزش‌گذاری لازم برای جمع‌آوری این همه پول باعث شد که آنها وعده‌های زیادی بدهند.»

با این نام جدید، این شرکت امیدوار است مردم سومریا را جدی‌تر بگیرند و از آن به عنوان حساب بانکی اصلی خود استفاده کنند - این دلیل دیگری برای تغییر نام تجاری است. همچنین به همین دلیل است که این شرکت تابستان امسال فروشگاهی را در پاریس افتتاح خواهد کرد که در آن مردم می توانند با کارشناسان سومریا صحبت کنند.

این یک نوع شعبه بانک خواهد بود، اما بدون دفاتر معمولی که می توانید در شعب بانک پیدا کنید. این بیشتر شبیه نوار نابغه در فروشگاه های اپل کار خواهد کرد.

لیدیا با سومریا اهداف بلندپروازانه ای در نظر گرفته است. این شرکت قصد دارد 100 میلیون یورو در سرمایه گذاری جدید خود سرمایه گذاری کند و 400 نفر را طی سه سال آینده استخدام کند. سومریا می خواهد تا سال 2027 به 5 میلیون مشتری برسد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است