متن خبر

لپ تاپ جدید سامسونگ گلکسی بوک 4 اج سه گانه از قدرت هوش مصنوعی نسل بعدی است

لپ تاپ جدید سامسونگ گلکسی بوک 4 اج سه گانه از قدرت هوش مصنوعی نسل بعدی است

شناسهٔ خبر: 473491 -




Samsung Galaxy Book4 Edge
(اعتبار تصویر: سامسونگ)

سامسونگ با معرفی Galaxy Book4 Edge جدید خود، «نسل بعدی رایانه‌های شخصی هوش مصنوعی» را اعلام می‌کند. این لپ‌تاپ که در ابتدا در جریان رویداد AI Era مایکروسافت معرفی شد، ترکیبی منحصر به فرد از سخت‌افزار و نرم‌افزار از سه شرکت بزرگ فناوری در جهان است که هوش مصنوعی در مرکز آن قرار دارد.

در داخل، چیپست Qualcomm Snapdragon X Elite را در خود جای داده است که توسعه دهنده ادعا می کند دو برابر سریعتر از سخت افزار قدیمی x86 است. بیشتر سرعت آن به لطف NPU (واحد پردازش عصبی) لپ تاپ است که تا 45 TOPS (تریلیون ها عملیات در ثانیه) قدرت پردازشی را وعده می دهد. NPU ها، اگر با آن ها آشنایی ندارید، پردازنده های اختصاصی هستند که از هوش مصنوعی برای افزایش بیشتر عملکرد کامپیوتر استفاده می کنند.

علاوه بر کوالکام، گلکسی بوک 4 اج سامسونگ از فناوری‌های مایکروسافت و گوگل بهره می‌برد، اگرچه اولی بسیار رایج‌تر است. این دستگاه یک Copilot + PC است، به این معنی که از هوش مصنوعی مایکروسافت برای قدرت بخشیدن به ویژگی های خاص استفاده می کند. برای تنظیم آلارم، ارسال پیام، بازیابی مخاطبین و موارد دیگر می‌توانید به دستگاه تلفن همراه خود «از طریق اعلان‌های صوتی Copilot» دسترسی داشته باشید. همچنین Recall را معرفی می‌کند، یک ابزار چت بات جدید که هر کاری را که روی لپ‌تاپ انجام می‌دهید ضبط می‌کند.

تا آنجا که ما می توانیم بگوییم، تنها ویژگی گوگل که ظاهر می شود حلقه به جستجو است. درست مانند Galaxy S24 ، دور زدن یا برجسته کردن یک شی روی صفحه به شما امکان می دهد آن را در جستجوی Google جستجو کنید.

مشخصات سخت افزاری

همانطور که احتمالا قبلاً با گنجاندن Circle to Search حدس زده اید، Book4 Edge دارای صفحه نمایش لمسی است. این یک صفحه نمایش 14 یا 16 اینچی 3K (2880 x 1800 پیکسل) Dynamic AMOLED 2X 120Hz است - دارای "حجم رنگ گسترده" که 120 درصد DCI-P3 را پوشش می دهد. با حفظ موضوع کیفیت بالا، صفحه نمایش دارای یک پوشش ضد انعکاس است.

Bok4 Edge 14 اینچی دارای وزن 3.4 پوند (1.16 کیلوگرم) و 10.9 میلی متر ضخامت است، در حالی که مدل 16 اینچی با ضخامت 12.3 میلی متر کمی ضخیم تر است اما فقط 2.6 پوند (1.55 کیلوگرم) وزن دارد. پس ، مهم نیست که کدام پیکربندی را خریداری کنید، یک لپ تاپ فوق قابل حمل دریافت خواهید کرد.

سامسونگ ادعا می‌کند که Galaxy Book4 Edge می‌تواند «تا ۲۲ ساعت» برای پخش ویدیو دوام بیاورد و از «شارژ فوق سریع» پشتیبانی می‌کند. بر اساس این اعلامیه، مدل 16 اینچی می تواند در حدود 30 دقیقه تا 40 درصد شارژ شود.

Galaxy Book4 Edge روی میز

(اعتبار تصویر: سامسونگ)

از دیگر ویژگی های قابل توجه می توان به پشتیبانی از Wi-Fi 7، 1 ترابایت فضای ذخیره سازی و Samsung Knox برای محافظت از دستگاه در برابر حملات سایبری اشاره کرد.

پیش‌سفارش در حال حاضر برای Galaxy Book4 Edge در ایالات متحده باز است و قیمت آن از 1349.99 دلار شروع می‌شود و در رنگ آبی Sapphire عرضه می‌شود. تاریخ ارسال برای 18 ژوئن تعیین شده است. اطلاعاتی در مورد زمان عرضه آن به سایر کشورها یا قیمت آن منتشر نشده است، اما قرار است این لپ تاپ در چندین کشور اروپایی از جمله بریتانیا، اسپانیا و فرانسه عرضه شود.

در حالی که شما را در اختیار داریم، حتماً فهرست TechRadar از بهترین لپ‌تاپ‌های سال 2024 را تحلیل کنید.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

مشارکت کننده

سزار کادناس چندین سال است که در مورد صنعت فناوری می نویسد و در زمینه لوازم الکترونیکی مصرفی، دستگاه های سرگرمی، ویندوز و صنعت بازی تخصص دارد. اما او همچنین علاقه زیادی به گوشی‌های هوشمند، پردازنده‌های گرافیکی و امنیت سایبری دارد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است