متن خبر

لپ تاپی که وزن کمتری نسبت به تبلت اپل آیپد پرو دارد، به روز شده است – حیف که هیچ کس متوجه آن نشد

لپ تاپی که وزن کمتری نسبت به تبلت اپل آیپد پرو دارد، به روز شده است – حیف که هیچ کس متوجه آن نشد

شناسهٔ خبر: 437924 -




شرکت مادر فوجیتسو، لنوو، مدل جدیدی از لپ‌تاپ TechRadar Pro را منتشر کرد که قبلاً «سبک‌ترین لپ‌تاپ جهان» نام داشت – اما، مانند نسل قبلی آن – فقط در آسیا به فروش می‌رسد.

فوجیتسو لایف بوک WU-X/H1 با قیمت ۱۵۴۸۰۰ ین (تقریباً ۱۰۴۰ دلار) جانشین Lifebook WU-X/G2 است که در آگوست ۲۰۲۲ عرضه شد و وزن آن تقریباً ۳۰ گرم سنگین تر است.

مدل قبلی تنها ۶۳۴ گرم بود که نه تنها به طرز مضحکی سبک بود - بلکه حتی از iPad Pro 12.9 اینچی اپل که ۶۸۲ گرم وزن دارد نیز سبک تر بود.

سبک ترین لپ تاپ جهان در حال حاضر به فروش می رسد

دلایل متعددی وجود دارد که چرا می توان آن را با برخی از بهترین لپ تاپ های سازمانی در حال حاضر در نظر گرفت، از جمله تطبیق پذیری و گزینه های اتصال آن. اما سبکی فوق العاده آن بزرگترین نقطه فروش آن تا حدودی است.

آخرین نسخه از خانواده لایف بوک فوجیتسو با وزن ۶۸۹ گرم تنها ۷ گرم سنگین تر است، اما این هنوز چیزی برای تمسخر نیست. این دستگاه بسیار سبک تر از دستگاهی است که قبلاً آن را سبک ترین دستگاه در حال فروش می دانستیم - Fujitsu FMV UH-X 4ZR1L13925 . وزن این دستگاه ۸۶۸ گرم است.

در جاهای دیگر، Lifebook UH-X/H1 با پردازنده Intel Core i7-1355U در کنار گرافیک Intel Iris X به فروش می رسد. دستگاه ۱۴ اینچی همچنین با حداکثر ۳۲ گیگابایت رم و حداکثر ۲ ترابایت حافظه SSD (PCIe) همراه است.

همچنین دارای گزینه های اتصال عالی است، با کارت شبکه سازگار با Wi-Fi 6E، اتصال بلوتوث ۵.۱ و تعدادی پورت از جمله microSD، دو پورت USB-C 3.2 (Gen 2)، DisplayPort، دو USB-A 3.2 (Gen) 1)، پورت اترنت HDMI و RJ-45، در کنار جک ۳.۵ میلی متری هدفون.

طبق گفته سازنده، طول عمر آن تقریباً ۱۱ ساعت است و در کمتر از دو ساعت تا ۱۰۰٪ شارژ می شود.

با همه حساب ها، این دستگاه بسیار همه کاره و محکم برای حرفه ای ها و کارگران هیبریدی است. تنها نکته این است که مانند بسیاری از محصولات دیگر لنوو، فقط در شرق آسیا برای خرید در دسترس است. احتمالاً به همین دلیل است که اخبار ظهور آن نسبتاً ضعیف بوده است.

بیشتر از TechRadar Pro

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است