متن خبر

لپ‌تاپ شفاف Project Crystal Lenovo ممکن است جالب‌ترین رایانه‌ای باشد که امسال به سختی می‌بینید

لپ‌تاپ شفاف Project Crystal Lenovo ممکن است جالب‌ترین رایانه‌ای باشد که امسال به سختی می‌بینید

شناسهٔ خبر: 453582 -




Lenovo Project Crystal
(اعتبار تصویر: آینده)

Project Crystal لنوو ممکن است اولین لپ‌تاپ شفاف دنیا باشد و من نمی‌توانستم از نگاه کردن به آن دست بکشم.

Project Crystal که در کنگره جهانی موبایل در بارسلون، اسپانیا رونمایی شد، کاملاً مانند هواپیمای Wonder Woman شفاف نیست، اما ThinkBook بزرگ دارای صفحه‌نمایش شفاف و صفحه‌کلید شفاف یا شیشه‌ای است.

جایی که به طور معمول یک قاب تیره مانند ThinkPad لنوو وجود دارد، فقط همین وسعت شیشه ای است که با باز کردن لپ تاپ زنده می شود. لنوو توضیح داد که در واقع یک صفحه نمایش میکرو LED شفاف است که بین دو صفحه شیشه گوریلا گلس قرار گرفته است و همه آن با مقداری چسب شفاف در کنار هم قرار گرفته است. این فناوری من را به یاد نمایشگر شفاف microLED که سامسونگ در نمایشگاه CES 2024 به من نشان داد، انداخت.

علیرغم شفاف بودن 55 درصد، تصاویر 720p در سیستم ویندوز 11 کاملاً واضح و پر رنگ به نظر می رسید. من به خصوص تحت تاثیر ویدئوی حلقه زدن یک ماهی قرمز قرار گرفتم. صفحه‌نمایش بزرگ و شفاف بالای صفحه‌کلید شیشه‌ای نانو نوری قرار دارد (نور با عبور از نانوالگوهای اختصاصی باعث می‌شود صفحه‌کلید ظاهر شود). همچنین یک ترک پد بزرگ وجود دارد، و وقتی آن را لمس کردم، قفل سیستم باز شد و من می‌توانم از Project Crystal تقریباً مانند لپ‌تاپ‌های ویندوزی سنتی استفاده کنم.

به هر حال، نمایشگر یک صفحه نمایش لمسی نیست.

طبیعتاً من سؤالاتی داشتم. چه کسی از این لپ‌تاپ استفاده می‌کند، و چه فایده‌ای ممکن است از صفحه‌ای که عکس آن چیزی را که در پشت آن می‌بینید را نشان می‌دهد، داشته باشد؟

مدیران لنوو توضیح دادند که در حالی که این لپ‌تاپ به تولید یا در دسترس تجاری نزدیک نیست، آنها یک نمایشگر شفاف لپ‌تاپ را در نظر دارند که همکاری را افزایش می‌دهد. به جای اینکه دائماً لپ تاپ خود را به اطراف بچرخانید تا به مردم نشان دهید که چه چیزی می بینید، آنها می توانند فقط به پشت نمایشگر خیره شوند و نمای معکوس را دریافت کنند، که حدس می زنم هنوز هم مفید باشد.

همچنین سطحی از شفافیت را به کار و بودن با دیگران اضافه می کند. دیگر لازم نیست شریک زندگی شما بپرسد که به چه چیزی نگاه می کنید. آنها فقط می توانند به پشت کامپیوتر شما نگاه کنند.

هر چند کاربرد عملی و هیجان انگیزتری وجود دارد. لنوو یک دوربین در پشت لپ‌تاپ تعبیه کرده است که به آن اجازه می‌دهد به آنچه در پشت آن است نگاه کرده و تجزیه و تحلیل کند. سپس هوش مصنوعی اینتل داخلی می تواند شی را تجزیه و تحلیل کند و در صورت تمایل، مقداری واقعیت گفت ه را ارائه دهد که می تواند روی صفحه شفاف نمایش دهد. وقتی از طریق صفحه نگاه می کنید، واقعیت گفت ه و دنیای واقعی شما با هم ترکیب می شوند. به عنوان مثال، اگر تعدادی گل پشت صفحه نمایش وجود داشته باشد، سیستم می تواند یک پروانه AR را تجسم کند تا روی آنها فرود آید.

لنوو سعی کرد در حین دمو من این کار را انجام دهد، اما شبکه Wifi همکاری ن کرد.

Lenovo Project Crystal

(اعتبار تصویر: آینده)

من در مورد برخی از محدودیت های آشکار دیگر مانند وضوح صفحه نمایش، حریم خصوصی، و فقدان کلی بازخورد صفحه کلید هنگام تایپ پرسیدم.

در مورد دوم، لنوو تصور می کند که هوش مصنوعی می تواند سبک ضربه زدن به کلید شما را بیاموزد، و حتی اگر دقیقاً احساس نمی کنید "T" یا "O" یا "E" کجا هستند، در مجاورت آن کلیدها در بی نظیر خود ضربه بزنید. سبک تایپ ممکن است برای هوش مصنوعی برای تفسیر قصد تایپ شما کافی باشد.

Lenovo همچنین معتقد است که وضوح صفحه نمایش microLED را می توان به 2 تا 3K افزایش داد و در عین حال شفافیت را حفظ کرد.

در نهایت، من فکر نمی‌کنم همه بخواهند که مردم همیشه ببینند روی چه چیزی کار می‌کنند. خوشبختانه، لنوو در حال کار بر روی سیستمی است که یک لایه Opacity فعال شده توسط کاربر را به پشت اضافه می کند.

در حال حاضر، تقریباً هیچ چیز عملی در مورد Project Crystal ThinkBook Lenovo وجود ندارد. بزرگ است، صفحه‌نمایش شیشه‌ای شفاف لرزان است و به نظر می‌رسد که از یک قطره دوام نمی‌آورد. اگر زمانی تبدیل به یک محصول شود، احتمالاً بسیار گران خواهد بود.

و هنوز هم نمی توانستم از نگاه کردن به آن دست بردارم.

شما هم ممکن است دوست داشته باشید

سردبیر ایالات متحده

لنس که 35 سال کهنه کار صنعت و روزنامه‌نگار برنده جوایز بود ، از زمانی که رایانه‌های شخصی به اندازه چمدان بودند و «آنلاین» به معنای «انتظار» بود، فناوری را پوشش می‌داد. او سردبیر سابق Lifewire، سردبیر Mashable، و قبل از آن، سردبیر PCMag.com و معاون ارشد محتوا برای Ziff Davis, Inc است. او همچنین یک ستون فناوری هفتگی و محبوب نوشت. برای رسانه ای به نام ارتقا.

لنس اولانوف به طور مکرر در برنامه های خبری ملی، بین المللی و محلی از جمله Live with Kelly and Ryan، فاکس نیوز، فاکس بیزینس، Today Show ، صبح بخیر آمریکا، CNBC، CNN و BBC ظاهر می شود.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است