متن خبر

لندنی ها به زودی شاهد هواپیماهای بدون سرنشین خواهند بود که خون را بین بیمارستان ها حمل می کنند

لندنی ها به زودی شاهد هواپیماهای بدون سرنشین خواهند بود که خون را بین بیمارستان ها حمل می کنند

شناسهٔ خبر: 754606 -




به عنوان بخشی از یک برنامه آزمایشی جدید و مشترک توسط استارت آپ بریتانیایی Apian، شرکت هواپیماهای بدون سرنشین آلفابت Wing و سرویس بهداشت ملی بریتانیا، به زودی از پهپادها برای پرواز نمونه های فوری خون بین دو بیمارستان در لندن استفاده می شود.

به عنوان بخشی از برنامه آزمایشی شش ماهه، پهپادها نمونه های خون مورد نیاز فوری را برای بیماران جراحی - در معرض خطر بالای عوارض ناشی از اختلالات خونریزی - بین بیمارستان گای و بیمارستان سنت توماس در لندن تحویل خواهند داد. به گفته مقامات، تحویل هایی که قبلاً با وانت یا موتور سیکلت بیش از 30 دقیقه حمل می کردند، اکنون می توانند در کمتر از 2 دقیقه انجام شوند.

خلبان توسط سازمان هوانوردی غیرنظامی تنظیم می شود که بر حریم هوایی مربوطه نظارت خواهد داشت.

این احتمال وجود دارد که خلبان انواع دیگری از تحویل هواپیماهای بدون سرنشین را بین سایر بیمارستان‌های لندن اعلام کند. آزمایش مشابهی برای پلاکت های خون در حال برنامه ریزی است.

NHS قبلاً آزمایش‌هایی را در سایر نقاط بریتانیا انجام داده بود و هیچ تفاوت قابل‌توجهی در خونی که از طریق پهپاد به پرواز در می‌آمد، در مقایسه با خونی که از طریق ون یا موتور سیکلت منتقل می‌شد، پیدا ن کرد.

مقامات گفتند که انتشار CO2 مرتبط با تحویل خون نیز در طول آزمایش به شدت کاهش خواهد یافت، زیرا به وسایل نقلیه برقی و گازی نیازی نخواهد بود.

Apian و Wing قبلاً برای استفاده از پهپادها برای تحویل پزشکی در دوبلین، ایرلند با یکدیگر شریک شده بودند، و Apian تحویل پهپادهای پزشکی را در مناطق روستایی بریتانیا آزمایش کرده است.

دکتر حماد جیلانی، یکی از بنیانگذاران آپیان، در بیانیه‌ای گفت: «پهپادها می‌توانند پاسخگویی و انعطاف‌پذیری لجستیک مراقبت‌های بهداشتی را افزایش دهند و به پزشکان این امکان را می‌دهند که بهره‌وری بیشتری داشته باشند و بیماران زودتر مراقبت‌های مورد نیاز خود را دریافت کنند. یک شبکه تحویل هواپیماهای بدون سرنشین NHS در لندن، که با این آزمایش نوآورانه شروع می‌شود، تحویل‌های خودکار و پایدار بر اساس تقاضا ارائه می‌کند و به NHS کمک می‌کند تا مدل‌های کارآمدتر کار و پزشکان و پرستاران ما را برای ارائه بالاترین کیفیت مراقبت‌ها برای بیماران ایجاد کند.

وقتی صحبت از استفاده غیرنظامی از هواپیماهای بدون سرنشین به میان می‌آید، جیلانی مطمئناً «پوست در بازی» دارد. پدر و مادر او به عنوان پناهنده از افغانستان به بریتانیا آمدند و او قبلاً گفته بود که "هیچ کس بیش از من در این کره خاکی وجود ندارد که دوست داشته باشد پهپادها به شکلی بهتر مورد استفاده قرار گیرند."

Apian در سال 2022، 5 میلیون پوند سرمایه اولیه را از تعدادی از سرمایه گذاران خطرپذیر، از جمله LocalGlobe و KHP Ventures، اولین صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر تاسیس شده و تحت حمایت NHS، جمع آوری کرد.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است