متن خبر

لری الیسون، مدیرعامل اوراکل می گوید که هوش مصنوعی روزی هر حرکت شما را ردیابی خواهد کرد

لری الیسون، مدیرعامل اوراکل می گوید که هوش مصنوعی روزی هر حرکت شما را ردیابی خواهد کرد

شناسهٔ خبر: 753396 -




لری الیسون، مدیر عامل اوراکل، در یک نشست تحلیلگران مالی اوراکل، بيان کرد که انتظار دارد روزی هوش مصنوعی شبکه‌های نظارتی عظیم مجری قانون را تقویت کند.

او گفت: «ما نظارت خواهیم داشت. قرار است هر افسر پلیس همیشه تحت نظارت باشد، و اگر مشکلی وجود داشته باشد، هوش مصنوعی آن مشکل را گزارش می‌کند و آن را به فرد مناسب گزارش می‌دهد. شهروندان بهترین رفتار خود را خواهند داشت، زیرا ما دائماً هر چیزی را که در حال وقوع است ثبت و گزارش می کنیم.»

الیسون معتقد است که نظارت مستمر که توسط هوش مصنوعی هدایت می شود، می تواند تا حد زیادی جرم و جنایت را کاهش دهد. اما شواهد لزوماً ادعای او را تأیید نمی کند.

همانطور که واشنگتن پست اشاره می‌کند، داده‌های پلیس در ایالات متحده از نظر تاریخی مغرضانه است و استفاده از آن در یک مدل هوش مصنوعی می‌تواند منجر به این شود که فعالیت‌های مجرمانه بیشتر در آن مناطق انجام می‌شود و حلقه‌های بازخورد مغرضانه نژادی و اجتماعی-اقتصادی ایجاد می‌کند.

در سال 2019، LAPD برنامه پیش‌بینی جرم خود را به حالت تعلیق درآورد، زیرا ممیزی نشان داد که منجر به تحت نظارت بیشتر سیاه‌پوستان و لاتین تبارها شده است.

خبرکاو

ارسال نظر




تبليغات ايهنا تبليغات ايهنا

تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به خبرکاو است و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است